Nové BMW řady 5 oficiálně: Metrák hmotnosti dolů a ovládání gesty

Ze seznamu očekávaných novinek si můžeme odškrtnout další vůz – novou generaci BMW řady 5. Po včerejším úniku prvních fotografií je tady vůz konečně oficiálně.

Je nové BMW řady 5 revoluční? Ano, nicméně pokud se zaměříme pouze na vzhled, lze o tom snadno pochybovat. Vůz jsme si popsali již po včerejším úniku prvních fotografií a dnes se na našem názoru nic moc nemění – na první pohled se jedná o menší interpretaci sedmičkové řady, což ale na druhou stranu není špatně, navíc zejména ve spodní části dveří ubylo chromu, což vítáme.

Vůz na délku měří 4936 milimetrů, je 1868 milimetrů široký, 1479 milimetrů vysoký jeho rozvor měří 2975 milimetrů, výrazně tedy nenarostl. Ve srovnání s předchůdcem registrujeme necelé tři centimetry do délky (měří 4907 mm), osm milimetrů do šířky a sedm milimetrů mezi koly. Výška narostla o 15 milimetrů.

BMW | Luxusní auta | Paparazzi | BMW řada 5

BMW 5 (G30) odhaleno! Zatím neoficiálně před zítřejší premiérou

Spíše než design je ale důležitější konstrukce karoserie. Vůz stojí na platformě CLAR použité už u sedmičky a při konstrukci bylo využito lehkého hliníku a vysokopevnostních ocelí. V závislosti na zvolené výbavě je proto až o 100 kilogramů lehčí než předchůdce. Zlepšil se koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd, nyní má hodnotu 0,22, což s trochou nadsázky znamená, že karoserie vzduch krájí stejně snadno jako nůž máslo. Ve srovnání s předchůdcem jde o snížení asi o deset procent, přičemž velký podíl na tom mají aktivní klapky v masce chladiče známé také z nové sedmičky.

Ani interiér se mezigeneračně moc nezměnil a od větší sedmičky jej na první pohled skoro nepoznáte. Díky nárůstu vnějších rozměrů bude uvnitř více místa, jinak se ale jedná o jeden a tentýž styl BMW v posledních letech aplikovaný na celou plejádu modelů. Nejvýraznější novinkou je infotainment s volně stojící dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, ovládání gesty a poslední generace barevného head-up displeje s rozlišením 800x400 pixelů.

Video | BMW | Premiéry

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Nové BMW řady 5 bude nabízeno s širokou paletou zážehových a vznětových agregátů, chybět nebude plug-in hybrid ani snový vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, který mezigeneračně posílil z 330 na 340 kW. Pozor však na označování – verze 530i již nově není třílitrová, ale dvoulitrová, a po vzoru řad 3 a 4 má pouze čtyři válce.

BMW 5 G30 - technická data zážehových verzí
Motor 530i/530i xDrive 540i/540i xDrive 530e M550i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998 1998 4395
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 8/4
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 185/5200 250/5500 185/4460 340/5500
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1450 450/1380 420/1450 650/1800
Max. rychlost [km/h] 250(250) 250 - 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.2(6.0) 5.1(4.8) 6,2 4.0
Komb. spotřeba [l/100 km] 5.4(5.7) 6.5(6.9) 2.0 (el. dojezd 45 km) 8.9

Pohon xDrive je klasika, stejně jako aktivní natáčení kol zadní nápravy jako doplňková výbava pro všechny čtyřkolky. Stejně jako nová generace Mercedesu E je i nová pětka schopna poloautonomní jízdy. Díky adaptivnímu tempomatu, který se drží auta před vámi, můžete dát v kolonách ruce z volantu. Vůz z pruhu nevybočí díky aktivnímu hlídání jízdních pruhů, umí sám zastavit a také se sám rozjet. Funkci využijete hlavně v kolonách. Systémy nicméně fungují až do rychlosti 210 km/h.

Video | BMW | Luxusní auta | BMW řada 5

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Sedmá generace BMW 5 vstoupí na trh 11. února 2017 a v začátcích prodeje bude dostupná s motory 30i (185 kW), 40i (250 kW), 20d (140 kW) a 30d (195 kW). Všechny lze samozřejmě kombinovat s pohonem zadních nebo všech kol. V březnu nabídku doplní plug-in hybrid 30d iPerformance se základem ve dvoulitrovém čtyřválci (185 kW, na elektřinu může jet rychlostí až 140 km/h), 20d EfficientDynamics Edition (140 kW) a vrcholná verze základní nabídky M550i xDrive (340 kW). Ani nejvýkonnější varianta podle tabulkových údajů v kombinovaném cyklu nepřekročí devítilitrovou hranici a na stovku zrychlí o 0,3 sekundy rychleji než stávající M5!

BMW 5 G30 - technická data vznětových verzí
Motor 520d/520d xDrive 530d/530d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 2993
Válce/ventily 4/4 6/4
Převodovka 6M/8A 8A
Největší výkon [kW/min-1] 140/4000 195/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 400/1750 620/2000
Max. rychlost [km/h] 238(235) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.7(7.5) 5.7(5.4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4.2(4.5) 4.5(5.0)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků