Nové BMW řady 5: oficiálně, detailně

Nové BMW 5 se konečně dočkalo svého představení. My vám tak můžeme nabídnout kompletní sadu informací, fotografií i videí.

Druhá nejpopulárnější řada bavorské automobilky BMW se letos dočkala velkého oživení a to hned v první polovině roku, kdy výrobce představil rozporuplný model 5 GranTurismo s netradiční karosářskou koncepcí. Bylo tedy jasné, že současná generace „pětky“ bude k dispozici ve třech variantách, přičemž na sedan jsme museli čekat až do dneška a na kombi si ještě nějakou chvíli počkáme. V mezičase můžete zkusit zapomenout na tradiční označení začínající písmenem E. Po E60 totiž podle BMW následuje F10, což má zároveň charakterizovat i to, že nová „pětka“ je o velký krok vpředu oproti svému předchůdci. Snad to v reálu nebude znamenat jen to, že odhodí všechno dobré, co její předchůdce charakterizovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Začněme vcelku tradičně u vzhledu. Ten je prozatím hodnocen poměrně pozitivně, netroufáme si však odhadnout, zda to není právě tím, že BMW v poslední době uvádělo až příliš kontroverzní modely, vedle kterých si relativně konvenční pětkový sedan může poprávu připadat krásný. Jisté ovšem je, že naživo nové BMW 5 konfekčně určitě působit nebude. Její vzhled je stále masivní, což v tomto případě podtrhuje maska s výraznými „ledvinami“ po vzoru vrcholného modelu, naopak na celkové eleganci přidává boční linie s výraznějším přelisem a dynamicky působící přední světlomety. Dá se říci, že záď je kombinací sportovního a uhlazeně elegantního stylu. Eleganci zdůrazňuje zakončení víka zavazadlového prostoru a nárazník, naopak trochu „drsněji“ působí zadní LED světla, která tuto část zásadně oživují. Vzhled nové generace zajisté potěší všechny odpůrce „banglovského“ designu, od kterého se automobilka začíná postupně vzdalovat.

Co se týče interiéru, zde můžeme jen stěží poukázat na nějaké výraznější novoty. Palubní deska je typická jako i u ostatních nejnovějších modelů, výrobce bude navíc nabízet několik nových ušlechtilých materiálů čalounění a obkladů. K dispozici budou i tři nové barevné kombinace (celkem jich bude šest) a u verze 550i bude kompletní kožené čalounění již v základní výbavě. U všech verzí je navíc základem sedmipalcový barevný displej, zatímco vozy vybavené navigací dostanou displej o tři palce větší a s vyšším rozlišením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka bude využívat veškeré výhody nové platformy, která je z větší části totožná s tou z modelu nejvyšší řady a která taktéž poslouží modelu Rolls Royce Ghost. Oproti konkurenci se bude moci BMW 5 pochlubit solidním rozvorem 2969 mm, s nímž hravě předčí třeba Mercedes Benz třídy E (2872 mm) nebo Cadillac CTS (2880 mm). Můžeme tak očekávat, že o místo pro cestující nebude nouze a to ani v případě pasažérů na zadních sedadlech.
Hned na úvod části o technice by bylo vhodné zmínit, že zatímco vzhled se více podobá podivné 5 GT, po technické stránce je novinka nejvíce podobná nové „sedmě”, což jí může v konečném důsledku dát potřebný náskok před konkurencí. Vůz se může pochlubit přední a zadní víceprvkovou nápravou, přičemž toto řešení si konstruktéři propůjčili právě od výše zmíněné sedmičky. Můžeme tedy očekávat značnou změnu jízdních vlastností ale i větší spektrum možností pro použití lepší a pokročilejší techniky od brzd až po tlumiče. Systém víceprvkové zadní nápravy už ale tolik invence nepřináší, automobilka zde za základ použila čtyřprvkové řešení, které vylepšila o další prvek (Integral V). Stejně jako u vlajkové lodi i u tohoto modelu bude možnost doobjednat si systém řízení všech kol a pohon iDrive čtvrté generace. Abychom tuto část vhodně uzavřeli, uveďme ještě celkové rozměry, které jsou 4899 x 1860 x 1464 mm.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Nyní se dostáváme k neméně zajímavé části o nabídce agregátů. Ta bude z velké části vycházet z nabídky pro dosavadní generaci „pětky”, ale pár odlišností přece jen najdeme.

Novinka bude k dispozici ve čtyřech benzínových variantách. Základem se stane model 523i s 204koňovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, který vozu zajistí zrychlení na stovku za 7,9 s a maximální rychlost 238 km/h. O řadu výše nalezneme verzi 528i s motorem tomtéž objemu, ale s výkonem 258 koní, který sprint na stovku zkrátí na 6,6 sekundy, zato maximální rychlost zvýší až k elektronickému omezovači na 250 km/h.

Další dva benzinové motory v nabídce budou přeplňované. Známý, zde opět jen jednou přeplňovaný třílitr nabídne ve verzi 535i výkon 306 koní a jeho míry jsou 6,0 s resp. 250 km/h. Vrcholem se pak stane model 550i s 4,4 litrovým osmiválcem, rovněž přeplňovaným, s výkonem 407 koní. Zrychlení z nuly na sto se pak stane minulostí za rovných 5 sekund, o limitované maximální rychlosti 250 km/h nemusíte pochybovat.

Zajímavostí přitom je, že u posledně jmenované varianty bude standardem nový osmistupňový automat s vícerými režimy jízdy a prý i rekordně rychlým řazením. Malá revoluce nastane také u chystané sportovní verze M5, kterou bude podle nejnovějších „downsizingových“ trendů pohánět přeplňovaný osmiválec vyladěný na výkon okolo 600 koní.

Informace o dieselových agregátech také nepřinášejí žádné vyloženě revoluční změny. Základem bude opět čtyřválcová 520d s výkonem 184 koní, zrychlením na stovku za 8,1 sekundy a „maximálkou” 227 km/h. Výše se bude nacházet již šestiválcová 525d s motorem o objemu 3,0 litru, výkonem 204 koní a paramtery 7,2 s a 236 km/h.

Pro fandy zemědělské techniky bude zatím vrcholem rozkoše varianta 530d s motorem o stejném objemu, výkonem 245 koní a zrychlením na stovku 6,3 s. Maximální rychlost zde již přidusí omezovač na 250 km/h.

Časem lze jistě očekávat i variantu 535d s dvakrát přeplňovaným třílitrem a výkonem blížícím se třem stům koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nová pětka se rozhodně nemusí stydět ani za výbavu a technickou vyspělost. V bohatém seznamu doplňkové výbavy najdeme třeba head-up displej, noční vidění upozorňující řidiče na překážky na cestě, systém varování při nechtěném vybočení z jízdního pruhu, systém informování o rychlostních limitech, široká škála audio systémů, navigační a multimediální systém s dvěma LCD obrazovkami na předních sedadlech a celé toto jmenování můžeme zakončit pokročilou parkovací kamerou napojenou na palubní displej. BMW řady 5 toho ovšem bude umět mnohem více, o dalších technických vychytávkách se tedy dovíme o něco později a věnovat by se jim dal snad i další samostatný článek.

Hned spolu s včerejším uvedením se na veřejnost dostalo i několik videí, na nichž si tento model můžete prohlédnout ještě podrobněji. Naleznete je pod velkou fotogalerií, která následuje.

Závěrem už jen dodáme, že tento „rytíř“ z bavorska se u nás objeví v březnu příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 5 2010
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 160 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 189 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 2004
Stav: 236 647 km
Cena: 128 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků