Nová generace BMW řady 3 (G20) se začíná odhalovat. Německá automobilka prozatím uvolnila několik důležitých informací, včetně těch o motoru.
Kde jinde mohlo BMW s novou generací řady 3 vyrazit na testování než na Severní smyčku Nürburgringu. Také odtud pochází první várka oficiálních fotografií zatím ještě maskovaného prototypu. Na kompletní technická data a soupis agregátů je ještě brzo, tyto libůstky si BMW nechává až na velké finále, přesto už uvolnilo několik důležitých informací.
Předně je tady snížení hmotnosti až o 55 kilogramů v porovnání s minulou generací. BMW hovoří o zesílení karoserie a uchycení náprav, takže by měl mít vůz celkově tužší skelet, přesnější řízení a měl by do karoserie přenášet méně rezonancí a vibrací. Větší jsou i rozchod a odklony kol – jinými slovy, nová trojka bude mít „agresivnější“ nápravy, které dovolí větší hodnoty příčného zrychlení. Mimochodem, platformu CLAR vůz sdílí s řadou 5.
BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.
Asi nejvíce by nás ale měla zajímat paleta agregátů, přičemž v tomto směru zatím BMW umělo pouze navnadit. Nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktiálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.
K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít už příští měsíc a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.