Nové BMW řady 2 Cabrio odhazuje svršky

Seznam kapitol
  1. BMW řady 2 Cabrio, Videa
  2. Fotogalerie: BMW řady 2 Cabrio

Po hatchbacku řady 1 a uzavřeném kupé řady 2 logicky přichází kabriolet řady 2, který navazuje na „nejoblíbenější prémiové kabrio světa“, tedy kabriolet řady 1, jak o něm mluví automobilka BMW. Ale prodalo se ho 130 000 kusů, takže to asi úplný propadák nebyl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti kabrioletu řady 1 minulé generace je novinka větší, prostornější, praktičtější a pevnější. Je také papírově úspornější, jak jinak.

Na rozdíl od řady 4 s komplikovanou pevnou skládací střechou má BMW řady 2 Cabrio klasické plátno. Díky tomu se kompaktní střecha složí za dvacet sekund i v rychlosti do 50 km/h, zabírá méně místa a je lehčí.

Zajímavosti | BMW | Kabriolety

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Z počátku bude kabriolet k dispozici s přeplňovanými benzínovými čtyřválci 2,0 l v modelech 220i a 228i, s čtyřválcovým turbodieselem 2,0 l v modelu 220d a přeplňovaným benzínovým šestiválcem 3,0 l v modelu M235i s prvky programu M Performance.

Základem je šestistupňový manuál, osmistupňový automat je za příplatek. Podrobnější technická data najdete v přiložené tabulce (údaje v závorce platí pro automat).

Modelvýkon kW/ktoč.mom.0-100 km/hrychlost km/hhmotnost kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádí, že torzní tuhost karoserie kabrioletu je o 20 % vyšší než u předchůdce. To bude zvláště u M235i Cabrio potřeba, neboť v nabídce je kromě jiného také poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

Sportovní auta | BMW | Fascinace | Kupé | Sedany | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Co se praktičnosti týče, v kufru je se střechou nahoře 335 litrů místa, ale když je střecha dole, nabídne zavazadlový prostor jen 280 litrů prostoru. I když je auto větší a interiér prostornější, asi to nebude na pohodlné cestování napříč kontinentem ve čtyřech.

Ceny pro český trh ještě neznáme, auto se stejně bude prodávat až od roku 2015. BMW řady 2 Coupé začíná na 800 000 korun za model 220i, takže za kabriolet očekávejte příplatek. Jak vysoký? Těžko říct, ale v případě BMW řady 4 si automobilka řekne za kabriolet oproti kupé o 19 % víc.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW řady 2 Cabrio, Videa
  2. Fotogalerie: BMW řady 2 Cabrio
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků