Nové BMW řady 2 Cabrio odhazuje svršky

Seznam kapitol
  1. BMW řady 2 Cabrio, Videa
  2. Fotogalerie: BMW řady 2 Cabrio

Po hatchbacku řady 1 a uzavřeném kupé řady 2 logicky přichází kabriolet řady 2, který navazuje na „nejoblíbenější prémiové kabrio světa“, tedy kabriolet řady 1, jak o něm mluví automobilka BMW. Ale prodalo se ho 130 000 kusů, takže to asi úplný propadák nebyl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oproti kabrioletu řady 1 minulé generace je novinka větší, prostornější, praktičtější a pevnější. Je také papírově úspornější, jak jinak.

Na rozdíl od řady 4 s komplikovanou pevnou skládací střechou má BMW řady 2 Cabrio klasické plátno. Díky tomu se kompaktní střecha složí za dvacet sekund i v rychlosti do 50 km/h, zabírá méně místa a je lehčí.

Zajímavosti | BMW | Kabriolety

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Z počátku bude kabriolet k dispozici s přeplňovanými benzínovými čtyřválci 2,0 l v modelech 220i a 228i, s čtyřválcovým turbodieselem 2,0 l v modelu 220d a přeplňovaným benzínovým šestiválcem 3,0 l v modelu M235i s prvky programu M Performance.

Základem je šestistupňový manuál, osmistupňový automat je za příplatek. Podrobnější technická data najdete v přiložené tabulce (údaje v závorce platí pro automat).

Modelvýkon kW/ktoč.mom.0-100 km/hrychlost km/hhmotnost kgl/100 km
220i135 / 184270 Nm7,5 s (7,6 s)231 (226)1585 (1605)6,5 (6,2)
228i180 / 245350 Nm6,1 s (6,0 s)250 (250)1610 (1630)6,8 (6,6)
M235i240 / 326450 Nm5,2 s (5,0 s)250 (250)1675 (1695)8,5 (7,9)
220d140 / 190400 Nm7,5 s (7,4 s)225 (225)1610 (1630)4,4 (4,1)

BMW uvádí, že torzní tuhost karoserie kabrioletu je o 20 % vyšší než u předchůdce. To bude zvláště u M235i Cabrio potřeba, neboť v nabídce je kromě jiného také poctivý mechanický samosvorný diferenciál.

BMW | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Kupé | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Co se praktičnosti týče, v kufru je se střechou nahoře 335 litrů místa, ale když je střecha dole, nabídne zavazadlový prostor jen 280 litrů prostoru. I když je auto větší a interiér prostornější, asi to nebude na pohodlné cestování napříč kontinentem ve čtyřech.

Ceny pro český trh ještě neznáme, auto se stejně bude prodávat až od roku 2015. BMW řady 2 Coupé začíná na 800 000 korun za model 220i, takže za kabriolet očekávejte příplatek. Jak vysoký? Těžko říct, ale v případě BMW řady 4 si automobilka řekne za kabriolet oproti kupé o 19 % víc.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků