Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Zvěsti o pohonu všech kol u nové generace BMW M5 se vyplnily. O tradiční pohon však fanoušci nepřijdou. Přední kola totiž budou pouze přiřaditelná na pokyn řidiče.

Pohon všech kol pro vrcholný model M potvrdil již před rokem šéf divize, Fran Van Meel. Dosud však nebylo jasné, zda půjde o příplatkový prvek, či o jaký typ pohonu vůbec půjde. Vyznavači jízdy zatáčkami s výhledem skrze boční okna již bědovali, avšak i nová M5 bude driftovat tak, jak jsme u silných "zadokolek" zvyklí. 

Již předstupeň M5 v podobě M550i xDrive svým názvem napovídá, že svůj výkon na silnici posílá skrze stálý pohon všech kol. Plnotučná verze ale dostane jiný typ pohonu, který řidiči umožní posílat 100 % výkonu na zadní nápravu. Se zprávou přišel německý magazín Bimmer Today.

Na mechanické přiřazování jednotlivých náprav jsme u vozů BMW s pohonem všech kol již dávno zvyklí, avšak zatímco u běžných vozů jde o opatření ke snížení spotřeby a zvládá to pouze elektronický mozek systému xDrive, u nové M5 se může rozhodnout sám řidič. Půjde především o zábavu a zachování tradičních schopností ostrých BMW - řízení plynem. 

Tuning | BMW | Premiéry | BMW řada 5

BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Zátěž v podobě pohonu předních kol zrovna u řady 5 tolik znát nebude, navíc při zimních nečasech přijdou tyto hřídele vhod. Rozhodnutí bavorské automobilky se nelze divit. V takzvaném prémiovém segmentu je pohon všech kol čím dál tím populárnější, a M5 bude se svým výkonem okolo 600 koní celoročně použitelná a například ve sprintu i rychlejší.

BMW | Ceny | BMW řada 5

Český ceník BMW 5 odhalen: Vznětový základ za 1.292.000 Kč

BMW se navíc musí přizpůsobit i svým konkurentům. Například nový Mercedes-AMG E 63 taktéž nabízí svůj pohon všech kol 4Matic, navíc se speciálním režimem pro driftování. Premiéra nejsilnější "pětky" se předpokládá v druhé polovině roku 2017.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků