Nové BMW 7 oficiálně: oblé hrany a high-tech

Nové BMW řady 7 se konečně dočkalo oficiálního představení. Je návratem ke klasice, nebo zůstává věrné kontroverzi?

Na své nové vlajkové lodi si v bavorští pochopitelně dali opravdu záležet. Podle očekávání „sedmička“ převzala několik prvků ze studie CS včetně LE diod v předních světlech, robustních a předsunutých „ledvinek“ na masce či uhlazenější záď a zadní skupinová světla. Právě záď předchozí, čtvrté generace se stala terčem kritiky a nové řešení je opravdu poněkud elegantnější. Na druhou stranu je jí již nyní vyčítáno, že se až příliš podobá zadním partiím Lexusu LS.

Změny exteriéru tak nejsou tak významné, jak by si zřejmě mnozí přali. Nová sedmička je sice uhlazenější, ale rozhodně ji nelze označit za „krále bezkonfliktní elegance”. O svou výjimečnou pozici, danou mj. právě specifickým designem, se tak zjevně nehodlá nechat připravit.

Ani v interiéru nedošlo k revoluci. I ten nabízí o něco uhlazenější linie, na první pohled ale zaujme především přesunem voliče automatické převodovky zpět na středový tunel. Řada 7 tedy dostane nový volič E-Shift, který se poprvé objevil již v současné X5. „Manuálně“ se řadí výkyvy voliče vpřed (-)/vzad (+), blokace převodů pro parkování se aktivuje tlačítkem na horní části voliče, čímž se podařilo počet jeho poloh minimalizovat. Novinkou je také systém iDrive druhé generace s větším displejem a novým ovládáním. Tlačítka pro přímé ovládání rádia, navigace a pod. jsou těsně před otočným ovladačem jako u poněkud složitého MMI od Audi. Zaujme též několik prvků příplatkové výbavy, třeba LCD displeje multimediálního systému, umístěné v předních sedadlech.

Část novinek se pochopitelně dotýká mechanických skupin. Rozvor nové „sedmičky“ je větší, podobně je tomu u rozchodu kol na obou nápravách, očekává se také uvedení verze s hybridním pohonem, o čemž jsme vás již dříve informovali.

Vrcholným provedením ale zatím bude dvojice 750i a 750Li, lišící se rozvorem. O pohon se zde postará vidlicový osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním, které z jeho útrob vydoluje 400 koní výkonu a 610 Nm točivého momentu. Tento motor bude spřažen výhradně s šestistupňovým „automatem“, jenž by mohl být brzy nahrazen osmistupňovou skříní. Vrací se jméno 740i, ale tytam jsou doby, kdy z kódového označení bylo možno vyčíst objem pohonné jednotky. BMW 740i totiž bude poháněno přeplňovaným řadovým šestiválcem (dva válce tedy odpadly) o objemu tří litrů a s velmi slušným výkonem 326 koní. Evropané se mohou těšit také na třílitrový „diesel“ naladěný na 245 koní.

Při stavbě patřičně tuhého skeletu se uplatnily v bohaté míře vysokopevnostní oceli, ale pro odlehčení také hliník, z kterého jsou vyrobeny dveře, střecha, kapota či přední blatníky. Hliníková slitina byla použita rovněž na blok motorů, části náprav a pouzdro diferenciálu. Zavěšení kol je na obou nápravách nové, vzadu využívající víceprvkových závěsů Integral V a na přání doplněné aktivním přiřizováním, na něž se v posledních letech poněkud zapomíná. K dispozici bude moci být doplněno adaptivním vzduchovým pérováním. Řízení bylo převzato, pouze nové čerpadlo nyní pracuje jen v případech, kdy je opravdu třeba. 

Příspěvkem k aktivní bezpečnosti bude nový systém nočního vidění s detekcí chodců a mrtvého úhlu. Tento prvek rozvibruje volant a rozsvítí diody v příslušném vnějším zrcátku v případě, že se po zapnutí znamení o změně směru jízdy v mrtvém úhlu nachází nebo se k němu rychle blíží vozidlo, jež je mimo zorné pole řidiče. Tento systém pracuje v součinnosti se starší soustavou, jež vibrací ve volantu upozorňuje na nechtěné opuštění zvoleného jízdního pruhu. Toto zařízení budou zřejmě řidiči, kteří se dosud nenaučili používat blinkr, brzy proklínat. K dipozici je samozřejmě i modernizovaný aktivní tempomat. Jako velkou novinku BMW uvádí automatické zhášení dálkových světel proti oslnění protijedoucích vozidel, ačkoli s podobným, byť poněkud primitivnějším zařízením jezdily některé americké vozy již před půl stoletím. 

Nové BMW řady 7 se živě představí teprve na říjnovém autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí koncem tohoto roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové BMW 7

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků