Mnichovští představili kombi verzi své modelové řady 5, jež navazuje na dlouhé dějiny velkých sportovních kombíků BMW.
Nepotvrdily se tak zvěsti hovořící o tom, že kombi nové generace řady 5 nebude a že jej částečně nahradí model 5 GranTurismo, o čemž ostattně svědčily i sady špionážních snímků z poslední doby. Kombík je tedy zde a na většinu evropských trhů se dostane letos v září. Jakkoli design novinky (a vlastně většiny nových strojů BMW) vzbuzuje rozporuplné reakce, nelze mu v tomto případě upřít decentní, elegantní a dynamické linie, jež mnohému pozorovateli připomenou spíše předminulou generaci E39 než tu dosavadní E60, jež je dodnes vnímána poněkud kontroverzně.
Praxe dokazuje, že i řidiči drahých vozů stále častěji žádají skutečně rozměrný interiér s variabilním zavazadelníkem namísto pouhé „stylovky“ s výklopnou zádí. Těmto náročným zákazníkům jistě bude vyhovovat zavazadlový prostor nové „pětky“ se základním objemem 560 litrů (o plných 60 litrů více než dosud!), který lze sklopením zadních opěradel na sedáky rozšířit až na 1 670 litrů (vzniklá plocha však nebude zcela rovná). Za příplatek se dodává paket Extended Storage, jenž díky vzpřímenějším zadním opěradlům přidá zavazadelníku v jeho základním uspořádání dalších 30 litrů objemu.
Zprvu bude k dispozici čtveřice pohonných jednotek. Základem se stane typ 520d s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 185 koní (135 kW) a točivém momentu až 380 Nm, jenž zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, což jsou hodnoty na takto velký vůz velmi dobré, navíc je třeba připomenout, že průměrná spotřeba paliva má dosahovat 5,2 l/100 km. Náročnější vyznavači nafty mohou sáhnout po šestiválcové variantě 530d, jež díky výkonu 245 koní (180 kW) a točivému momentu 540 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Rovněž díky použití nových piezoelektrických vstřikovačů se prý podařilo průměrnou spotřebu nafty udržet na hodnotě 6,3 l/100 km.
Zkrátka naštěstí nezůstanou ani zastánci zážehových motorů, také pro ně je totiž k dispozici dvojice moderních jednotek. Slabší z nich pod kapotou typu 523i dává při atmosférickém plnění 204 koní (150 kW) a 270 Nm, což mu umožní dosažení rychlosti 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 7,8 l/100 km. Roli vlajkové lodi pak sehraje model 535i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 306 koní (225 kW), točivém momentu až 400 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,0 s při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.
Převodovky jsou ve standardních provedeních šestistupňové s manuálním řazením, na přání bude možno objednat osmistupňovou skříň s řazením automatickým. V seznamu příplatkové výbavy najdeme kromě jiného i řízení s proměnným převodem, různé zábavní systémy s monitory v hlavových opěrkách předních sedadlech, aktivní řízení podvozku nebo soustavu varující řidiče před nechtěnným opuštěním jízdního pruhu.
Další možnosti nového pětkového kombi se odvíjejí od těch, které má k dispozici sedan. Ten jsme vám podrobně představili již loni a pro další informace vás tak odkážeme právě na tento článek.
BMW 5 Touring 2011