Nové BMW 5 Touring: kombi konečně oficiálně

Mnichovští představili kombi verzi své modelové řady 5, jež navazuje na dlouhé dějiny velkých sportovních kombíků BMW.

Nepotvrdily se tak zvěsti hovořící o tom, že kombi nové generace řady 5 nebude a že jej částečně nahradí model 5 GranTurismo, o čemž ostattně svědčily i sady špionážních snímků z poslední doby. Kombík je tedy zde a na většinu evropských trhů se dostane letos v září. Jakkoli design novinky (a vlastně většiny nových strojů BMW) vzbuzuje rozporuplné reakce, nelze mu v tomto případě upřít decentní, elegantní a dynamické linie, jež mnohému pozorovateli připomenou spíše předminulou generaci E39 než tu dosavadní E60, jež je dodnes vnímána poněkud kontroverzně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Praxe dokazuje, že i řidiči drahých vozů stále častěji žádají skutečně rozměrný interiér s variabilním zavazadelníkem namísto pouhé „stylovky“ s výklopnou zádí. Těmto náročným zákazníkům jistě bude vyhovovat zavazadlový prostor nové „pětky“ se základním objemem 560 litrů (o plných 60 litrů více než dosud!), který lze sklopením zadních opěradel na sedáky rozšířit až na 1 670 litrů (vzniklá plocha však nebude zcela rovná). Za příplatek se dodává paket Extended Storage, jenž díky vzpřímenějším zadním opěradlům přidá zavazadelníku v jeho základním uspořádání dalších 30 litrů objemu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zprvu bude k dispozici čtveřice pohonných jednotek. Základem se stane typ 520d s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 185 koní (135 kW) a točivém momentu až 380 Nm, jenž zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 222 km/h, což jsou hodnoty na takto velký vůz velmi dobré, navíc je třeba připomenout, že průměrná spotřeba paliva má dosahovat 5,2 l/100 km. Náročnější vyznavači nafty mohou sáhnout po šestiválcové variantě 530d, jež díky výkonu 245 koní (180 kW) a točivému momentu 540 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Rovněž díky použití nových piezoelektrických vstřikovačů se prý podařilo průměrnou spotřebu nafty udržet na hodnotě 6,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka naštěstí nezůstanou ani zastánci zážehových motorů, také pro ně je totiž k dispozici dvojice moderních jednotek. Slabší z nich pod kapotou typu 523i dává při atmosférickém plnění 204 koní (150 kW) a 270 Nm, což mu umožní dosažení rychlosti 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 7,8 l/100 km. Roli vlajkové lodi pak sehraje model 535i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem o výkonu 306 koní (225 kW), točivém momentu až 400 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,0 s při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Převodovky jsou ve standardních provedeních šestistupňové s manuálním řazením, na přání bude možno objednat osmistupňovou skříň s řazením  automatickým. V seznamu příplatkové výbavy najdeme kromě jiného i řízení s proměnným převodem, různé zábavní systémy s monitory v hlavových opěrkách předních sedadlech, aktivní řízení podvozku nebo soustavu varující řidiče před nechtěnným opuštěním jízdního pruhu.

Další možnosti nového pětkového kombi se odvíjejí od těch, které má k dispozici sedan. Ten jsme vám podrobně představili již loni a pro další informace vás tak odkážeme právě na tento článek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 Touring 2011
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků