Nové auto není zárukou dobrého osvětlení, v testu IIHS bylo dobré jen jedno

26 komentářů

Laudonof
14. července • 17:39

Tak dnešní nové auto není kromě nablýskanosti zárukou skoro ničeho... Mě se ověřilo kupovat vždy až léty prověřený model, který prověřili tisíce řidičů a v té době je už i jejich cena mnohem přijatelnější... :-D

ts1990
14. července • 17:00

Ani kvalita origo LED nebo x enonů nezaručí lepší svítivost. S mou LED sadou za 1200 Kč se svítivostí vyrovnám origo xenonům, možná i v některých případě překonám. Homologaci má. Ověřeno i na STK:

Jerry
15. července • 0:38

LED sada za 1200,- 😅 Taky dobry...

ts1990
17. července • 12:53

Nádhera :) STK OK :) https://www.youtube.com/watch...

ts1990
17. července • 12:45

Přímo od výrobce NSSC za velkoobchodní cenu :) Totožné se stejnou sadou od Philipsu za 8000 Kč. Jen každý zná ty LED sady z aliexpressu a ebay co s led se svítivostí nemají nic společného :D :D

Quebe
14. července • 17:02

A má tu homologaci i pro tvůj model auta?

Suditscher
15. července • 14:13

Homologace na model auta? Hmmm, asi nějaká novinka z EP. Zatím jsem o ní neslyšel. Máte např. správnou homologaci pro Váš model auta na Vaší výstražné vestě nebo nosič kol? Ale jako rejpnutí byl ten koment dobrej. :-D

Quebe
15. července • 15:44

To není žádná novinka. Každá komponenta musí být schválená pro daný typ vozidla, aby na něj mohla být legálně namontována.

pete
14. července • 15:48

IIHS testuje US modely, v US je povolena cca 50% svitivost proti EU. A redaktor je trdlo.

jo
14. července • 14:03

Pokud si přebrali auta od prodejců tak je na nich hotový tzv předprodejní servis. Ten obnáší kontrolu a seřízení naprosto všech podstatných částí auta. Není výjimkou,že auto z továrny přivezou s povoleným kolem, poruchou na elektro instalaci atd - to se prostě stává. Navíc je u moderních aut v jednotce aktivní přepravní režim,který je potřeba vypnout - jinak nejde např radio a jiné.
Že by světla nebyla seřízená by se tedy stát nemělo, protože i ty se kontrolují a případně seřizují. Nevim jak v USA,ale v ČR to tak chodí.

miro
14. července • 13:15

Bohužel většina nových vozů má světlomety v hrozném stavu poté,co si majitel sám vymění žárovku, nebo nějak do seřízení zasáhne a pak jsou všichni oslňováni.Málokdo si dnes v amatérských podmínkách dokáže světlomety seřídit a je nutno to raději přenechat odborníkům a ani tehdy někdy není záruka.Byly u nás doby, kdy po seřízení na STK oslňoval každý druhý automobil.

Neurotic
14. července • 14:43

Technik na STK říkal, že to seřizovat nebude stačí, když to svítí a na cestu a jak už je jedno. Aspon vidím o něco dál:-D

Quebe
14. července • 14:23

Ale prd. Zajedeš s metrem a izolačkou někam do garáží a za pět minut máš seřízeno B-]

Antiautomat
14. července • 11:28

No, v BMW klasicky....musi to vyjst vyrobne lacne jako hocijaky iny tzv.nepremiovy sunt. Akonahle to ma byt nieco, pred cim sa nemusite doslova hanbit, bude to za tucny priplatok. Ze im toto ludia este stale zeru, nestacim sa divit....

Míra
14. července • 12:31

Krásně to vystihla paní učitelka ve filmu Sněženky a machři.
"Co si o nás vlastně soudružko myslíte? Že víc než na tom co děláte, vám záleží spíš jak u toho vypadáte."
Já to trochu i chápu. Většina lidí chce dosáhnout nějakého úspěchu, uznání či postavení, nebo se aspoň odlišovat. Málokdo touží zapadnout do šedi průměru, nepovšimnutý a zapomenutý.
A výrobci této lidské vlastnosti jen chytře využívají - dávají lidem pocit, že s jejich výrobkem budou víc vidět a víc znamenat.

Míra
14. července • 12:34

A platí to o všech značkách - čím "hodnotnější" značka, tím víc prodává jen ten pocit.

asdf
14. července • 10:02

Ameriky svítili vždycky naprd.

x12345678
14. července • 23:58

Ano, v US se používají do roku 1939 světlomety s rozptylem Sealed Beam, značně odlišné od evropských 15°asymetrických, byť od počátku xenonů těch 15°není tak úplně dogma. A sealed beam ve spojení s klasickou halogenovou žárovkou opravdu moc nesvítí a nepomáhá ani vyšší světelný tok tlakované H7.

Quebe
14. července • 8:33

No jo no, když ono se na prvním místě řeší aby to vypadalo co nejvíc hi-tech a hlavně to musí mít hustokruté různě zatočené LEDkové pruhy. Jo ono to má i osvětlovat vozovku? Aha...

Vana666
14. července • 8:49

Pokud opravdu testovali auta tak jak přišla od dealerů, tj. bez kontroly seřízení světel tak je celý test o ničem. Světla měli před testem správně nastavit, nebo ještě lépe otestovat v dodaném stavu a pak ještě jednou po nastavení. Takhle je to akorát zbytečný humbuk

Ota
14. července • 9:35

tak kdyz jsem si prebiral vozy od dealera, taky jsem s tim nejel do servisu na serizeni ..

Vana666
14. července • 10:53

Ota: ano, ale z testu pak nevyplývá, jestli jsou špatná samotná světla nebo je chyba pouze v nastavení. Protože to první je docela velký problém postihující celou sérii aut, zatímco oprava seřízení je bagatelní záležitost týkající se jen konkrétního kusu

x12345678
14. července • 15:57

Pravda. Za posledních 20 let jsem nedostal do ruky ani jedno auto, které po předprodejním servisu mělo správně nastavená světla a to ve 100% výškově (byla vždy nastavena níž než být měla) a v řadě případů ani stranově.
Abych byl konkrétní, šlo prodejce z CZ, SK, D, A a CN a o vozidla značek Audi, BMW, VW, Škoda, Seat, Hyundai, Kia, Mini, Renault, Volvo a Mercedes-Benz. Ve všech případech ale předprodejní servis měl být (podle dokumentace) proveden.... zjevně nebyl. Ale záznam pro výrobce tvrdil opak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
14. července • 16:36

Možná je problém v metodice nastavování světel. Neznám pokyny jednotlivých výrobců, ani obecné postupy, ale četl jsem, že při seřizování světel by auto mělo mít plnou nádrž a být zatížené ekvivalentem řidiče. Pak je logické, že nezatížené auto bude svítit níž. Ale je to jen moje domněnka, nic víc.

x12345678
14. července • 23:54

Ta domněnka je správná. Pro řadu operací, například právě nastavení světel, geometrie apod. se používá servisní zátěž, pytle nebo desky s kovovou náplní, umístěná na definovaná sedadla v definované hodnotě. U halogenů a neregulovaných 25W xenonů je to důležité. U 35W xenonů a LED se zátěžovou regulací se navíc musí diagnostikou nastavit výchozí poloha světlometů před vlastním nastavením sklonu.
To ovšem nic nemění na tom, že předprodejní servis je v drtivém procentu případů a napříč značkami naprosto odfláknutý. i v Německu.

honza
14. července • 10:05

IIHS v popisu testu píše, že světla byla testována s nastavením od prodejce s argumentem, že i když většina světel se dá seřídit, dělá to jen málo majitelů.... Pak to ale opravdu není test kvality světel. V článku je dovětek, že někteří výrobci nedoporučují dělat nastavení. Pak to spíš vypadá, že nastavení světel je vázáno nějakým přísným předpisem týkající se oslňování. Já na to říkám, že nejhorší jsou zejména nedělní večerní dálkoví jezdci s naloženými auty, kteří se vrací z výletů nebo se valí za prací třeba někam do Rakous...

Doporučujeme

Články odjinud