Nové Audi TT RS má 400 koní, 480 Nm a stovku umí za 3,7 s

Audi oficiálně představilo na autosalonu v Pekingu novou generaci modelu TT RS. Zájemci se mohou těšit na motor o výkonu 294 kW (400 k), samozřejmě na pohon všech kol a na akceleraci, která není příliš vzdálená tomu, co předvádí desetiválcová R8.

Tajné | Sportovní auta | Kupé | Audi

Nové Audi TT RS prozrazeno bez maskování

Audi TT RS dostalo pod kapotu přepracované provedení pětiválcového motoru o objemu 2,5 litru. Tato jednotka je lehčí, protože používá celohliníkový blok (-10 kg) a především nabízí dost zajímavé základní parametry. Nejvyšší výkon dosahuje na 294 kW (400 k), točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi TT RS se představilo jako kupé a roadster. S pětiválcem o výkonu 400 koní, sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol půjde o velmi rychlý stroj

Nové Audi TT RS bude velmi rychlé. Provedení kupé zvládne vystartovat z nuly na 100 km/h už za 3,7 s, otevřená verze, která je trochu těžší, potřebuje podle oficiálních údajů 3,9 s. Podle spekulací by se dokonce časem měla objevit také ještě rychlejší verze Plus.

TT RS dostalo rovněž snížený podvozek a může mít případně adaptivní tlumiče s technologií Magnetic Ride. Základní verze stojí na devatenáctipalcových kolech a používá brzdy o velikosti 370 mm. Alternativou jsou kola o palec větší a karbon-keramické kotouče.

Tajné | Video | Sportovní auta | Kupé | Audi

Audi TT RS se rozcvičuje na Nürburgringu. Má opravdu pěkný zvuk

Co se designu týká, ten nejlépe ukáže fotogalerie čítající více než padesát obrázků. Nové TT RS dostalo agresivnější přední nárazník, výraznější prahy, zadní spoiler, velké koncovky výfuku a samozřejmě se na karoserii objevují písmenka RS.

V Evropě se tato novinka začne prodávat na podzim. Základní cena za kupé bude 66 400 eur, roadster vyjde na 69 200 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků