Nové Audi S4: 333 koní a spotřeba pod deset

24 komentářů

JirkaSnake
25. září • 21:46

proč mě se jen líbí více ten Avant? :-) . Je to krása pohledět, jen škoda že na takové nikdy mít nebudu

Bořek Hudák (bhudak)
24. září • 22:47

Nechápu, proč vyvijeli novej motor 3,0L když audi už má 2,8L do V co dává do A8... stačilo jen vyměnit písty kvuli kompresnímu poměru, upravit časování ventilů a dosadit kompresor. A měli by dvě verze z jednoho motoru. Atmosferickou a přeplnovanou.

no name
24. září • 23:01

Ono je to o tom, že ten motor je úplně jiný. Nejde o dvě deci, případně o písty apod. Jde např. o materiál ze kterého je odlitý a ten je z výrazně odolnější a přitom lehčí slitiny, což je důležité. Díky vlastní celkové konstrukci je připraven na daleko větší výkony a to s minimálními úpravami. Motor 2,8 je prostě svou technologí materiálů apod. už mírně zaostalý.

martin
25. září • 10:49

verim tomu ze tento motor bude uspornejsi ako stara S4, o tom nepochybujem. Ved si polozme otazku kolko casu ide auto na plny vykon, nie je to ani u sportoveho auta provozovaneho mimo okruhu viac ako 10 percent. Takze tych 10 percent casu bude spotreba mozno rovnaka ALE celych 90 percent bude vyznamne nizssia.

Smx
24. září • 16:28

Počkám si na 5.6TFSi, které bude jezdit za 3,6L na 100 km.. Ať žije náskok díky marketingu.. :-D

ddd
24. září • 12:33

" Přemístění předního diferenciálu před spojku umožnilo posunout motor o 154 mm vpřed."no, řekl bych, že motor zůstal tam kde byl (převodovka také), jen celá náprava je posunuta vpřed.

Zelí
24. září • 22:21

Autor se překlepl motor jde samozřejmě dozadu.

no name
24. září • 16:25

On je to kompromis. Motor šel vůči prostoru mírně dozadu, určité agregáty dopředu a náprava jako taková šla také dopředu.

x12345678
24. září • 17:04

Autor to nepochybně vztáhl k pozici motor-přední náprava-převodovka. Těžiště se tím nepochybně posouvá dozadu ve prospěch zatížení zadní nápravy.

Brouk
24. září • 10:17

...tam bychom zacali. Pristi rok bude vylepseny vykon a bude 345k. Za dalsi rok se zvedne na 359k a potom zacnou montovat 3.6 litru s kompresorem. Ten se taky bude postupne zvysovat a o zakazniky je postarano na dalsich 10 let.

x12345678
24. září • 17:01

Otázkou ovšem je, jestli se 3,6, což je pořád ještě evoluce letitého motoru VR6 délkově pod kapotu vejde. Spíše ne, Je původně konstruován pro příčnou vestavbu a S4 nemá tak dlouhý motorový prostor jako Touareg, aby se tam V6 15° vešel.

fredy
24. září • 9:48

Tej spotrebe sice neverim ani najmenej, ale inak je to paradne auticko...

Rendisst
24. září • 8:59

Jak je to? Na titulku píše 3.2i (což by odpovídalo koncernovému 6ti válci+kompresor), nebo je to 3.0i, jak je psáno ve článku??? Trošku nám tu lítaj čísla pane autore, nic nemění na tom že auto je krásný.

Jiří Duchoň
24. září • 9:39

Dobrý den, omlouvám se za překlep, už je opraven. Jedná se o nový 3,0 TFSI, ve druhém odstavci je odkaz na článek, kde jsme vám tuto pohonnou jednotku představili podrobněji.

Martin
24. září • 8:58

Je vidět, že redaktor je znalec - "Jedná se o jednu z prvních praktických aplikací aktivního diferenciálu, jímž se v současnosti kromě značky Audi zabývá prakticky jen BMW" Jaksi pozapomněl, že průkopníkem aktivních dierenciálů (zadní + mezinápravový) je Mitsubishi, které je už léta letoucí montuje do Lanceru EVOlution....

no name
24. září • 9:51

Nikdo přece nepsal, že jiní to nedělají a že Audi je první apod. Jinak souhlasím s tím, že je to jedna z prvních praktických aplikací. Přeci jenom Audi S4 je dost civilní auto, což se o Evu říci nedá. To je minimálně upravené závodní auto pro silnice a moc praktická ta aplikace z pohledu zákazníků není.

RS
24. září • 17:35

prvních praktických aplikací aktivního diferenciálu Toto ma uz Saab 9-3 XWD pres rok, coz praktická aplikace z pohledu zákazníků rozhodne je.

no name
24. září • 18:37

No u Haldexu je to o něčem jiném. Ono de facto i Legend má něco obdobného.

Filip
24. září • 6:51

No, nic proti, ale už vidím tu spotřebu 10 / 100 ;-) - je "úžasné", jak si některé automobilky dovedou v naprosto umělých podmínkách v laboratoři pohrát se spotřebou tak, aby byl výsledek z PR hlediska zajímavý.

Zelí
24. září • 22:25

Musíte splnit emisní limit CO2, alespoň na papíře. Papíry jdou do bruslíku. Ve skutečném provozu to může klidně brát 15 litrů, to už pak nikdo neřeší. Řízení vstřikování se naladí tak, aby v předepsaném měřícím cyklu to těch 9,7 udělalo a je to. Vlk se nažral a koza zůstala celá.

Tomáš B
24. září • 9:18

Já bych s tím jezdil za 11l;-) Radek (goes) ti to potvrdí:-D:-D:-D

Kankunen
24. září • 9:30

Já za 15. Turbo se nesmí honit, jinač to žere jak osmiválec.

x12345678
24. září • 16:58

Ale ono to není turbo.

Salomon
24. září • 7:22

Ach boze ten marketing ;-) Takze nam vlastne predstavili nove AUDI S4 EcoMotion.

Doporučujeme

Články odjinud