Nové Audi RS6 Avant zvládne stovku za 3,9 s

Audi oficiálně představilo nový model RS6 Avant. Nebudeme se zabývat zbytečnostmi typu loga quattro roztáhnutého na velikost klasické SPZ, jak asi správně tušíte, to nejpodstatnější se skrývá pod kapotou. Na místo původního pětilitrového desetiválce o výkonu 579 koní (650 Nm) se nastěhoval přeplňovaný osmiválec, který se už představil třeba v Audi S8.

Nová RS6 tak nabídne výkon 560 koní v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 700 Nm, přičemž jej řidič má k dispozici od 1750 do 5500 ot./min. Stokilometrovou rychlost pokoří tato raketa za 3,9 s. Základní maximální rychlost má omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Pokud si připlatíte za paket Dynamic, posunou vám jej inženýři od Audi na 280 km/h a kdyby náhodou ani to nebylo dost, je tu ještě Dynamic Plus, což znamená maximální rychlost 305 km/h.

Audi | Bentley

Nová Audi S8 dostane osmiválec Bentley s výkonem 527 koní

Audi zároveň slibuje velmi nízkou spotřebu. Ta se má v kombinovaném cyklu pohybovat pod hranicí deseti litrů, a to díky systému, který dokáže při nízkém zatížení deaktivovat polovinu válců. Kromě toho je nová RS6 v porovnání s tou předchozí lehčí. Celkem činí rozdíl oproti předchůdci přibližně 100 kg.

Samozřejmostí je sportovně naladěný podvozek. Patřičnou jistotu dodají také kotouče o velikosti 390 mm. Pro gurmány je připravena příplatková karbon-keramická a ještě o 30 mm větší alternativa. Auto stojí standardně na dvacetipalcových kolech, dokoupit lze disky o palec větší. Prodej odstartuje příští rok.  

Foto: Audi
 

Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 388 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek