Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nová generace ingolstadtského supersportu se chlubí exotickými materiály i špičkovými parametry. Její desetiválec nabízí až 610 koní – a zůstal atmosférický!

Po úniku první fotografie zveřejňuje Audi první oficiální informace ke druhé generaci sportovního modelu Audi R8. 

Základní koncepce zůstává stejná: i nové Audi R8 je poháněno motorem uloženým uprostřed hliníkového prostorového rámu Audi Space Frame. Ten je ale nyní částečně tvořen i plastem vyztuženými uhlíkovými vlákny. Audi udává „suchou“ hmotnost 1454 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi R8 V10 měří 4,42 m na délku, 1,94 m na šířku a 1,24 m na výšku; rozvor náprav činí 2,65 m; karoserie z hliníku a plastu vyztuženého karbonem je o 15 % lehčí než dříve a má o 40 procent vyšší torzní tuhost

Osmiválec už v nabídce motorizací nefiguruje, alespoň prozatím. Nové Audi R8 dostalo motor V10 5.2 FSI, ovšem ve dvou variantách: 397 kW (540 k) a 449 kW (610 k). Výkonnější provedení R8 V10 Plus zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,2 s a vyvine rychlost až 330 km/h. Ke zrychlení na 200 km/h mu stačí 9,9 s. Móda přeplňování se mu vyhnula, i silnější verze má atmosférické sání. 

„Základní“ motorizace má zrychlení z nuly na sto za 3,5 s a maximální rychlost 323 km/h. 

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Přenos výkonu zajišťuje sedmistupňová automatická převodovka S tronic a vylepšený systém quattro. Viskózní spojku na přední nápravě nahradila elektronicky ovládaná lamelová, vzadu je mechanický diferenciál. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze V10 Plus je nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi všech dob

Kola jsou zavěšena na hliníkových trojúhelníkových ramenech. V základním provedení mají pneumatiky rozměr 245/35 R19 vpředu a 295/35 vzadu, R8 V10 Plus jezdí standardně na dvacítkách. Za příplatek bude k dispozici řízení s proměnným převodem nebo adaptivní magnetoreologické tlumiče, ale také laserové světlomety.

Interiér prošel podobnou proměnou jako v menším Audi TT. Hlavní změnu představuje „sestěhování“ přístrojového štítu a displeje MMI na digitální panel v kapličce před řidičem. 

Světová premiéra nového Audi R8 proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Ceny v Německu byly stanoveny na 165 000 eur (v přepočtu asi 4,52 milionu korun), respektive 187 400 € (5,14 mil. Kč).

Zobrazit tiskovou zprávu
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků