Nové Audi Q7 se ve špionážním videu prohání na ’Ringu

Druhá generace populárního luxusního SUV přijede s výrazně nižší hmotností a ostřejším designem. Radikální změna koncepce se ale nechystá.

Nová generace velkého SUV značky Audi si dává načas. Zatímco technicky příbuzné modely Volkswagen Touareg a Porsche Cayennezrají pro facelift, Audi Q7 je stále na trhu ve své první generaci. Ta byla přitom představena už v září 2005.

Audi Q7 druhé generace si teď můžete prohlédnout na videu zveřejněném německým Auto Bildem. Novinka se bude řídit pozitivním příkladem svých sourozenců a pořádně zhubne – údajně až o 350 kilogramů. To znamená, že Q7 s motorem 3.0 TDI by mohla vážit těsně pod dvě tuny (nyní 2345 kg).

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Crashtesty | Audi | Fiat

Audi Q7 vs. Fiat 500 v crashtestu: když menší prohraje (video)

Pomoci k tomu má nejen vysoký podíl hliníku v konstrukci, ale také poněkud méně opulentní vnější rozměry. Na rozdíl od Caynenne a Touaregu však bude Q7 nadále k dostání v sedmimístném provedení. Technika bude opět přizpůsobena provozu na zpevněných silnicích, redukci či uzávěry diferenciálu bychom v jeho výbavě hledali marně – alespoň podle zatím neoficiálních informací.

Pod kapotou se objeví motory 3.0 TDI a 4.2 TDI, oba samozřejmě ve verzi Euro 6, stejně jako dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l. Audi údajně počítá i se dvěma hybridními variantami. V tento okamžik ale není zcela zřejmé, jestli budou obě dostupné hned po uvedení druhé generace na trh a zda budou nabízeny i v Evropě.

Testy | Audi

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Pro majitele současné Q7 tak bude nejvýraznější změnou design s ostře řezanými rysy, díky kterým bude novinka vypadat postatně vyrýsovanější než poněkud odulý model první generace. Vzhled by měl vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé. 

Světová výstavní premiéra by měla proběhnout na podzimním autosalonu v Paříži. Je však docela pravděpodobné, že první fotografie nového Audi Q7 uvidíme ještě předtím.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků