Nové Audi Q7 – Sportovnost, hospodárnost, prémiový komfort

Nové Audi Q7 stanovuje nová měřítka v segmentu prémiových SUV. Nejvyšší agilita je zaručena snížením hmotnosti o 325 kilogramů a nízkým těžištěm. Tato novinka je zároveň nejprostornějším vozem ve svém segmentu. Navzdory menším vnějším rozměrům nabízí v interiéru výrazně více místa pro cestující a zavazadla. Vrcholné postavení mezi konkurencí zajišťují tomuto SUV také inovativní asistenční, informační a zábavní systémy. Úsporné motory spotřebují v průměru o 26 procent méně paliva.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Nové Audi Q7 potvrzuje naše kompetence a s hmotností sníženou o 325 kilogramů stanovuje nová měřítka. Je o 26 procent úspornější a v jeho výbavě nalézají uplatnění nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní moduly a služby connect.“

Nové Audi Q7 je s pohotovostní hmotností pouhých 1995 kilogramů (3.0 TDI) nejlehčím vozem ve své třídě. V porovnání s předchůdcem váží o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie s využitím různých druhů materiálů a zcela novému podvozku je komfortní a současně nabízí typické výkony sportovních vozů Audi – a to s vynikajícími hodnotami emisí CO2. Inženýři Audi snížili spotřebu paliva modelu Q7 až o 28 procent (TFSI), resp. 23 procent (TDI).

Motory se mohou pochlubit nejlepšími hodnotami provozních vlastností v segmentu velkých SUV s pohonem všech kol. Nové Audi Q7 s motory 3.0 TDI (200 kW/272 k) a 3.0 TFSI (245 kW/333 k) zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), resp. 6,3 sekundy (TDI). Vznětová jednotka V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2 149 g/km).

Později bude následovat druhá verze motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k), točivým momentem 500 N.m a ještě nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2, s nimiž tento úsporný model stanoví nová měřítka v oblasti hospodárnosti.

Především pro asijské trhy a USA je určen agregát 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 370 N.m.

Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblastech ovládání, informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Vůz je vybaven druhou generací modulárních informačních a zábavních systémů Audi a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s velkým touchpadem významně usnadňuje ovládání. Mezi další atraktivní inovace patří rozšířené služby Audi connect, Audi tablet pro cestující na zadních sedadlech a dvě zvukové aparatury s prostorovým zvukem. Nové jsou také možnosti integrace chytrých telefonů Google Android Auto a Apple Carplay. Nové Audi Q7 je jedním z prvních automobilů na světě, který tyto funkce nabízí.

Skvostem je rozsáhlé portfolio nových asistenčních systémů, které sahá až k adaptivnímu tempomatu s asistentem pro jízdu v dopravní koloně. Žádné jiné sériově vyráběné vozidlo na světě nenabízí v současnosti víc.

Audi Q7 e-tron quattro, které bude na trh uvedeno o trochu později, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem. Nejvyšší výkon hybridního systému činí 275 kW (373 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Zároveň se jedná o celosvětově první hybridní prémiové SUV s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro. Spotřeba paliva je pouze 1,7 litru na 100 kilometrů (emise CO2 méně než 50 g/km). Kapacita akumulátoru postačuje k ujetí vzdálenosti 56 kilometrů s nulovými přímými emisemi.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků