Nové Audi Q7 – Sportovnost, hospodárnost, prémiový komfort

Nové Audi Q7 stanovuje nová měřítka v segmentu prémiových SUV. Nejvyšší agilita je zaručena snížením hmotnosti o 325 kilogramů a nízkým těžištěm. Tato novinka je zároveň nejprostornějším vozem ve svém segmentu. Navzdory menším vnějším rozměrům nabízí v interiéru výrazně více místa pro cestující a zavazadla. Vrcholné postavení mezi konkurencí zajišťují tomuto SUV také inovativní asistenční, informační a zábavní systémy. Úsporné motory spotřebují v průměru o 26 procent méně paliva.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Nové Audi Q7 potvrzuje naše kompetence a s hmotností sníženou o 325 kilogramů stanovuje nová měřítka. Je o 26 procent úspornější a v jeho výbavě nalézají uplatnění nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní moduly a služby connect.“

Nové Audi Q7 je s pohotovostní hmotností pouhých 1995 kilogramů (3.0 TDI) nejlehčím vozem ve své třídě. V porovnání s předchůdcem váží o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie s využitím různých druhů materiálů a zcela novému podvozku je komfortní a současně nabízí typické výkony sportovních vozů Audi – a to s vynikajícími hodnotami emisí CO2. Inženýři Audi snížili spotřebu paliva modelu Q7 až o 28 procent (TFSI), resp. 23 procent (TDI).

Motory se mohou pochlubit nejlepšími hodnotami provozních vlastností v segmentu velkých SUV s pohonem všech kol. Nové Audi Q7 s motory 3.0 TDI (200 kW/272 k) a 3.0 TFSI (245 kW/333 k) zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), resp. 6,3 sekundy (TDI). Vznětová jednotka V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2 149 g/km).

Později bude následovat druhá verze motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k), točivým momentem 500 N.m a ještě nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2, s nimiž tento úsporný model stanoví nová měřítka v oblasti hospodárnosti.

Především pro asijské trhy a USA je určen agregát 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 370 N.m.

Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblastech ovládání, informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Vůz je vybaven druhou generací modulárních informačních a zábavních systémů Audi a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s velkým touchpadem významně usnadňuje ovládání. Mezi další atraktivní inovace patří rozšířené služby Audi connect, Audi tablet pro cestující na zadních sedadlech a dvě zvukové aparatury s prostorovým zvukem. Nové jsou také možnosti integrace chytrých telefonů Google Android Auto a Apple Carplay. Nové Audi Q7 je jedním z prvních automobilů na světě, který tyto funkce nabízí.

Skvostem je rozsáhlé portfolio nových asistenčních systémů, které sahá až k adaptivnímu tempomatu s asistentem pro jízdu v dopravní koloně. Žádné jiné sériově vyráběné vozidlo na světě nenabízí v současnosti víc.

Audi Q7 e-tron quattro, které bude na trh uvedeno o trochu později, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem. Nejvyšší výkon hybridního systému činí 275 kW (373 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Zároveň se jedná o celosvětově první hybridní prémiové SUV s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro. Spotřeba paliva je pouze 1,7 litru na 100 kilometrů (emise CO2 méně než 50 g/km). Kapacita akumulátoru postačuje k ujetí vzdálenosti 56 kilometrů s nulovými přímými emisemi.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků