Nové Audi A8 s šestiválci 3,0 TDI a TFSI již zná své české ceny

Audi A8 modelového roku 2011 nyní mohou čeští zákazníci objednávat nejen s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro, ale nově také v levnějších šestiválcových variantách 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro. Audi sází u obou novinek na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování, standardem je i v těchto případech osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic.

Tip: Přečtěte sinaše představení nového Audi A8, nepřehlédněte ani české ceny vrcholných verzí.

Velký sedan Audi si zachovává i v šestiválcových modelech většínu svých předností, ovšem při nižší spotřebě paliva a příznivější pořizovací ceně. Zážehvý agregát TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW (290 k) v rozpětí otáček 4 850 až 6 500 ot./min., zatímco maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici od 2 500 do 4 850 ot./min. Audi A8 3,0 TFSI quattro dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,1 s a posádce umožňuje cestovat rychlostí až 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 9,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 213 g/km.

Pokud však jde o ještě nižší spotřebu paliva, je pro vás připraven nový, jen 193 kg vážící šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI common-rail, který je v novém Audi A8 vyladěn na nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 4 000 až 4 500 ot./min. a v rozmezí od 1 500 do 3 000 ot./min. poskytuje řidiči maximální točivý moment 550 Nm. Přestože model 3,0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se svým silnějším zážehovým sourozencem 3,0 TFSI (vykazuje shodné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 litru nafty na 100 km (emise CO2 jsou 174 g/km). Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově s populárním systémem Start/Stop, který vypíná motor stojícího vozu a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy.

A jak na tom u nás budeme s financemi? Cena Audi A8 3,0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč s DPH, cena vznětového modelu 3,0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč s DPH. Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s výkonem sníženým na 150 kW (204 k) a pohonem pouze předních kol. Její spotřeba v kombinovaném režimu EU je rovných 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota v segmentu luxusních vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků