Nové Audi A8 s šestiválci 3,0 TDI a TFSI již zná své české ceny

Audi A8 modelového roku 2011 nyní mohou čeští zákazníci objednávat nejen s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro, ale nově také v levnějších šestiválcových variantách 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro. Audi sází u obou novinek na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování, standardem je i v těchto případech osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic.

Tip: Přečtěte sinaše představení nového Audi A8, nepřehlédněte ani české ceny vrcholných verzí.

Velký sedan Audi si zachovává i v šestiválcových modelech většínu svých předností, ovšem při nižší spotřebě paliva a příznivější pořizovací ceně. Zážehvý agregát TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 213 kW (290 k) v rozpětí otáček 4 850 až 6 500 ot./min., zatímco maximální točivý moment 420 Nm je k dispozici od 2 500 do 4 850 ot./min. Audi A8 3,0 TFSI quattro dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,1 s a posádce umožňuje cestovat rychlostí až 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 9,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 213 g/km.

Pokud však jde o ještě nižší spotřebu paliva, je pro vás připraven nový, jen 193 kg vážící šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI common-rail, který je v novém Audi A8 vyladěn na nejvyšší výkon 184 kW (250 k) při 4 000 až 4 500 ot./min. a v rozmezí od 1 500 do 3 000 ot./min. poskytuje řidiči maximální točivý moment 550 Nm. Přestože model 3,0 TDI quattro dovede v dynamických disciplínách držet krok se svým silnějším zážehovým sourozencem 3,0 TFSI (vykazuje shodné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 250 km/h), v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,6 litru nafty na 100 km (emise CO2 jsou 174 g/km). Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově s populárním systémem Start/Stop, který vypíná motor stojícího vozu a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy.

A jak na tom u nás budeme s financemi? Cena Audi A8 3,0 TFSI quattro činí 1 984 800 Kč s DPH, cena vznětového modelu 3,0 TDI quattro byla stanovena na 1 971 400 Kč s DPH. Později bude následovat druhá varianta motoru 3,0 TDI s výkonem sníženým na 150 kW (204 k) a pohonem pouze předních kol. Její spotřeba v kombinovaném režimu EU je rovných 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota v segmentu luxusních vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků