Nové Audi A7 Sportback míří na český trh

Audi uvádí na český trh modernizovaný model Audi A7 Sportback a jeho vysokovýkonnou variantu S7 Sportback. V českých autosalonech je bude v brzké době následovat také vrcholný model RS 7 Sportback. Zákazníci mají na výběr nové motory a převodovky v kombinaci s celou řadou inovativních prvků výbavy, z nichž nejnápadnější jsou nové světlomety LED, resp. Matrix LED. Ceny Audi A7 Sportback na českém trhu začínají na 1 309 900 Kč včetně DPH.

Příznivci luxusního pětidveřového kupé se čtyřmi kruhy ve znaku a sedmičkou v názvu se mají letos v létě skutečně na co těšit. U českých prodejců jsou nyní k objednání nové modely Audi A7 Sportback  se dvěma zážehovými a třemi vznětovými jednotkami. Na své si přijdou i nejnáročnější řidiči, jejichž touhu po nejvyšších výkonech a maximální radosti z jízdy uspokojí sportovní modely S7 Sportback (331 kW/450 k; 2 117 900 Kč) a RS 7 Sportback (412 kW/560 k; 2 992 900 Kč). Jejich pohon obstarává suverénní zážehový osmiválec 4.0 TFSI s inovativním systémem vypínání válců COD (cylinder on demand).

Cena vstupního modelu A7 Sportback 2.0 TFSI, který bude možné objednávat od září 2014, byla stanovena na 1 309 900 Kč. Nabídka nového modelu začíná motorem 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 185 kW (252 k). Od ledna 2015 budou moci zákazníci objednávat tento motor také s pohonem všech kol quattro, a to za cenu 1 381 900 Kč. Ihned k objednání jsou připraveny šestiválcové modely Audi A7 Sportback ve verzích 3.0 TFSI quattro (245 kW/333 k; 1 577 900 Kč), 3.0 TDI ultra (160 kW/218 k; 1 418 900 Kč), 3.0 TDI quattro (160 kW/218 k, resp. 200 kW/272 k; 1 490 900 Kč, resp. 1 544 900 Kč) a 3.0 biTDI quattro (235 kW/320 k; 1 689 900 Kč).

Všechny nové modely řady A7 Sportback se dodávají se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Výjimkou jsou modely A7 Sportback 3.0 biTDI a RS 7 Sportback, u nichž zajišťuje přenos hnací síly osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Většina nabízených modelů disponuje vyspělým pohonem všech kol quattro v sériové výbavě. Pouze u verzí 2.0 TFSI a 3.0 TDI ultra jsou poháněna přední kola. Optimalizace poháněcího ústrojí přinesla další snížení spotřeby paliva. Rekordmanem v této disciplíně je nová verze 3.0 TDI ultra, jejíž šestiválcový turbodiesel spotřebuje průměrně pouhých 4,7 l/100 km.

Sériová výbava nových modelů Audi A7 Sportback zahrnuje 17“ kola z lehké slitiny, světlomety LED vpředu a vzadu, šest airbagů, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, funkci Audi Hold assist pro snadný rozjezd ve svahu, parkovací senzory Audi Parking system plus, elektronicky řízený stabilizační systém ESC, komfortní dvouzónovou automatickou klimatizaci, systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, MMI rádio plus se zvukovou aparaturou Audi Soundsystem, čtyřramenný multifunkční volant, rozhraní Bluetooth, systém start-stop, funkci rekuperace kinetické energie, tempomat a celou řadu dalších prvků.

Téměř neomezené možnosti individualizace vozu podle přání zákazníka umožňuje tradičně velmi široká nabídka výbavy na přání. Za pozornost stojí například jedinečné přední světlomety Matrix LED v kombinaci s dynamickými ukazateli směru. Pohon všech kol quattro může být doplněn sportovním diferenciálem zadní nápravy, s nímž vůz projíždí zatáčky s ještě větší suverenitou díky aktivnímu rozdělování hnací síly mezi zadní kola. Pro vyznavače sportovní jízdy jsou kromě dynamického řízení připraveny také dvě varianty sportovního podvozku.

Vrcholnou verzí nové generace modulárních informačních a zábavních systémů je MMI Navigation plus s MMI touch, k jehož výjimečným vlastnostem přispívá výkonný grafický procesor Nvidia a ovládání prostřednictvím touchpadu. Systém lze rozšířit o vysokorychlostní připojení k internetu Audi connect, které mohou využívat všichni cestující. Vyspělý audiosystém dánských specialistů Bang & Olufsen promění Audi A7 Sportback v koncertní sál na kolech.

Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu zaručují vyspělé asistenční systémy. Pro nové Audi A7 Sportback lze objednávat například adaptivní tempomat s funkcí stop & go, vylepšený asistent nočního vidění a bezpečnostní systém Audi pre sense. Rizikovým situacím při změně jízdního pruhu se snaží předcházet úzce spolupracující systémy Audi side assist a Audi active lane assist, které sledují provoz v sousedních jízdních pruzích a za vozidlem, přičemž jim nezůstávají utajena ani vozidla, jedoucí ve slepém úhlu řidiče.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků