desing je dokonale nerozeznatelný od A3 v sedanu až A6.... :-D:-D
Já jsem majitel BMW řady 5 a někdy nerozeznám novou pětku a novou trojku od sebe při pohledu zepředu a hlavně zezadu ;-)
Auto pěkný, ale drahý. Zase na druhou stranu dealeři Audi nebo VW Group všeobecně umí vykouzlit velice pěkné slevy (určitě lepší než Japonci, ... že Mazdo). :)
S těmi slevami je to pravda , kupoval jsem loni novou A4 jako skladový vůz se slevou 25% z celkové ceny, celková cena byla jako kdybych si pořídil stejně vybavenou Octavii, za mě jednoznačná spokojenost s touto značkou ...
Tak nevím, 140 kW kombík za milion, to se na to můžu vyprdnout. Radši Mazdu 6 v plné palbě, s 2.5l atmosférou, vyjde to podstatně levnějc na pořízení i na servis, jízdní vlastnosti přinejmenším srovnatelné, spolehlivost do budoucna výrazně lepší, reálná spotřeba tipl bych si také lepší. Na krásu/design srovnatelné, nějaká kvalita plastů, kde Audi exceluje je jen fetiš a asi nejsem natolik odtržený od reality, abych takové pitomosti řešil. "Prémiovost" je jenom marketingový brain-washing. Mazda patrně bude patrně reálně horší v komfortních vlastnostech, ale to budu možná řešit, až mi bude 60 nebo 70, teď mi to žíly netrhá. Jo, kdybych toužil po V6, ale jako čtyřválec je to jenom auto pro starý dědky a pozéry s kšiltovkou.
Prémiovost není v žádném případě brain-washing. Chápu, co jsi tím asi myslel (čtyři kruhy nedělají řidiče lepším a rozhodně kvalita v prémiových vozech není na hony vzdálená od mainstreamu). Prémiovost je ale o nečem jiném a rozhodně moc nesouvisí s brain-washingem. Ty se totiž jako budoucí majitel můžeš rozhodnout, jaké materiály vybrat. Chceš fialovou kůži a stříbrnou niť? Chceš mít volant z alcantary, perforované nebo snad normální kůže? Chceš motor, který bude mít čtyři nebo až osm válců? Chceš kola 16" nebo budeš mít potřebu jezdit na dvacítkách? Těch otázek a preferencí bude spousta. V prémiové třídě dostáváš taky více prostoru na technické vychytávky. Mercedes ti ozvučí auto pomocí špičkového Burmesteru, B&O a HK u ostatních značek nevyjímaje. Máš plnohodnotný Head Up Display, masážní sedadla, prostě cokoliv si budeš přát.Jestli je to Tvůj sen nebo skončíš naprosto spokojený u Mazdy6, je vlastně jedno. Jenom jsem chtěl naznačit, že prémiovost jako taková je zcela existující a automobilkou oprávněný pojem. Stačí se jen podívat na výkonové rozpětí BMW řady 3. Začínají na sto koních, ale Ty jich můžeš mít i 431. To Ti žádná mainstreamová značka nenabídne.
Aha. Asi je jasné, že když jeden koncern vyrábí dva produkty, které pozicuje jako mainstream a prémii, že se budou asi od sebe lišit.Pokud je prémiovost tedy objektivní a souvisí s šíří výběru a dalšími zmiňovanými kvalitami, tak prosím o objektivní vysvětlení, proč nejsou Subaru Legacy minulé generace a Citroen C5 prémiová auta. Dále prosím o vysvětlení, proč je Acura TSX prémie a Honda Accord ne. Dále prosím o vysvětlení, proč je DS5 prémiové auto.Zkrátka je to záležitost marketingového pozicování, nic jiného. Objektivní kritéria prémiovosti neexistují.
No to bych nesouhlasil, "prémiovost" nesouvisí s šíří výběru. Lexus nebo Infiniti je považován za prémiovou značku a dostaneš u něj několik málo výbav na výběr. Naopak VW za prémiovou značku považován není a nabízí spoustu možností individualizace. Další věc - proč je v Americe Acura TSX prémiové auto, které konkuruje BMW 3, Mercedes-Benzu C a Cadillacu ATS, zatímco v Evropě je identická Honda Accord považována za neprémiového konkurenta Mazdy 6, Toyoty Avensis a Škody Superb? Jasně, do Audi si můžu naporoučet audiosystém za 160 tisíc a šestiválec, ale pak budu mít auto střední třídy za 1.6 mega. Proč ne, ale já jsem ve svém příspěvku jednoznačně řekl, že Audi má smysl když chci šestiválec, ale jako základní verze se čtyřválcem to moc velký smysl nedává. Navíc ke slabší motorizaci si ani mnohé prvky výbavy nenaporoučíš. Takže pokud kupuju čtyřválec, u Audi připlatím spoustu peněz, nejdřív při pořízení a pak při servisu jen za pocit, že si kupuju auto, ve kterém by teoreticky mohl být šestiválec a Bang-Olufsen. Jenže on tam není.
Ano, moznosti konfigurace u japonskych premiovych znacek jsou omezene, ale ma to svoje duvody:Motory/prevodovky: vzhledem k tomu, ze eu trh je tyto znacky znacne okrajovy, tak tu maji v prodeji jen nektere varianty.Vybava: tady je to jednodussi tim, ze japonska premie ma v zakladu vse co by premie mela mit. U lexusu se vam nestane ze u auta za 1.5m si zapomene objednat veci jako tempomat, parkovaci senzory, led svetla, zatmavovaci zrcatka, opravdovy keyless (ne jako ta parodie u mazdy, vw, atd..), protoze to tam proste je. Oproti tomu konfigurace treba premiove 3er je pro neznalce celkem kovbojka...
Prémiovost s šíří výběru samozřejmě souvisí a to zcela zásadně. VW má sice bohatou nabídku, ale jeho šíře výběru končí vždy pod prémii, když srovnám Passata s A4 tak:Motory:jsou u Passata pořád jen a jen čtyřválce, sice na padesát způsobů, ale jen čtyřválce. A4 jde podstatně výš, jak výkonově, tak počtem válců. Podvozek: ať dělá co dělá, Passat končí vždy na té nejlevnější a také technicky nejprimitivnější konstrukci obvyklé u mainstreamu u přední nápravy McPherson. A4 nabízí dvojité lichoběžníky, ramena z hliníkové slitiny (na rozdíl od Passatu kde je vše sbouchané z plechových profilů), pomocný rám a další daleko sofistikovanější řešení jako třeba stavitelné tlumiče na bázi změny magnetické pole kdežto Passat si musí vystačit s zase jen s nejlevnějším možným řešením škrcením průtoku. Uložení motoru, u Passatu opět technický primitivismus s nejlevnějším příčným uložením, u A4 podélné uložení.Převodovky:můžeš mít v Passatu 8ZF, absolutní špičku v automatech? No samozřejmě nemůžeš, tam je opět vše podřízeno láci a nejjednoduššímu technickému řešení.4x4: Passat opět to nejlevnější možné řešení přes spojku, el. přibrzďování kol, A4 poctivé diferáky, možnost samosvoru na zadku, zcela jiný svět. Vnitřní výbava:Passat může mít head-up displej, ale jaký? Ten nejblbější a nejlevnější vergl pod sluncem s vysouvacím kusem plexiskla na palubce, který vypadá jak fialky v železárně. A4 má skutečný head-up tedy promítání na čelní sklo. Má Passat kožené sesle, jistě má, ale dej tu kůži posoudit skutečnému odborníkovi na kůže, vysměje se ti do ksichtu a dokáže ti, že to není nic jiného než umělá kůže, A4 můžeš mít skutečnou kůži. Dtto masážní sesle nebo odvětrávané sesle. Prostě v A4 můžeš mít skutečně přírodní materiály (dřevo, broušený hliník, pravou kůži), v Passatu vždy jenom kombinaci plastů, sice různých kvalit, měkčené, neměkčené, tvářících se jako kůže, tvářících se jako karbon nebo hliník, ale ve skutečnosti každý pozná, že jsou jen imitace, prostě takové umakartové jádro z paneláku za socíku jenom provedené v 10 variantách. Passat má mnoho levných variant, ale skutečnou šíři výběru (motor, podvozek, interiér, 4x4, infotaiment) má A4. Prémie existuje a má svůj smysl. Pozná se to na cenovkách, prémie je drahá, ale nabízí jednoznačně vyšší kvalitu. To, že zvýšení kvality o 20% doprovází zvýšení ceny o 50% je sice trochu nepříjemné, ale je to tak u všech prémiových výrobků, prostě staré české za kvalitu se platí zde sedí jak prdka na hrnec. Jistě, řada lidí mávne rukou a konstatuje, že si vystačí s tím Passatem nebo jiným mainstreamovým autem a není na to nic špatného, ovšem jsem hluboce přesvědčen, že je to jen otázka toho jak hluboko mají do kapsy, když má člověk dostatečné zdroje, tak evidentně sáhne po prémii a nad mainstreamem ani nepřemýšlí. Jistě existují výjimky, majitel Ikei jezdil ve starém Volvu a nemusel, ale to je jen výjimka potvrzující pravidlo.
Priznam se, ze mi ten Wv A4 (hups, vlastne audi, ze :D) prijde taky nejaky drahy a zcela nepochybne bych radeji skocil do Mazdy.Tak sup sup, olizovaci plastu pripravte si sekove knizky....
V soucasny mazde 6 jsem jel a tak velky zklamani jsem dlouho nezazil. Hlucny, maly sedadla, nedostatecne nastavitelny, divny leskly materialy v interieru, ospalej automat, keyless entry tim cernym hnusnym cudlikem na klice (to jako vazne?), headup displej? atd...
Každému co jeho jest, kdo si extrovně potrpí na pohodlí, bude volit Audi, já mám 2 metry a malá sedadla jsem naposled řešil l v 2CV, buď jsem skromnější, nebo hubenější, nevím. Hlučnější to je, no, ale měnil byste trochu méně hluku za menší spolehlivost, vyšší spotřebu a spoustu peněz? Já ne.
Zjevne si skromnejsi :) ja mam naprosto konfekcni, spis hubenejsi 180cm postavu, ale jezdim bud dalky nebo travim v aute cely den. Kdyz jsem vybiral malej hatchback, tak jediny auto ktery melo slusny sedadla a poradne tlustej volant byla 1er. Mazda 3 mela sedaky snad o tretinu kratsi. Dal jsem chtel diesel se slusnym automatem, dobrou navigaci, pohodlnej podvozek, kterej podrzi...no pak clovek u ty premiovy znacky s nepremiovym servisem chca nechca zkonci, jak pise stealth...
Ako majiteľ pofaceliftovej M6 Revolution Top k tomu môžem dodať len jediné - v tom Audi bude, pevne dúfam, citeľne lepšia akustická pohoda pri vysokých rýchlostiach. Ináč som dospel k tomu istému názoru.
Jako majitel předfaceliftové M6 souhlasím.... Spolehlivost bude platit ale jen pro benzinové motorizace. Mam Mazdu s naftovým motorem a za rok už byla mimo standartní servis jednou na svolávačce a jednou v servisu kvůli nějakému čidlu ve výfuku.
S tím hlukem je to sice svatá pravda, ale kdo má děti nebo výrečnější manželku, ten rozdíl stejně nepozná. Mám předchozí šestku a valivý hluk nebo motor u nás fakt nejsou limitními faktory akustické pohody :)Jo, zlatý benzinový atmosféry, spolehlivý, reálně úspornější než stejně silný turbobenzín. S nafťáky je opruz a jak se ukazuje, ani k životnímu prostředí to zvlášť šetrný není. Svezení s V6/I6 turbonaftou už může být zajímavý, ale čtyřválec bych nechtěl.
drahe, ale lepsie ako BMW. Napr. 3-valcove BMW 318i stoji u nas o 1000 eur viac a ma o 14 koni menej zrejme je aj tazsie. A argument, ze je to zadokolka v tomto pripade neobstoji, lebo pri tom malom vykone to nie je ziadna vyhoda. Takze well done Audi. Ale stale by som si za tu sumu kupil radsej hot-hatch... ups, stalo sa ;-)
Se divim, ze tam vubec davaji manual ... asi jen kvuli cene od nebo necemu takovymu. Nebo fakt nekdo chce dat mega za auto a nemit automat?
Jo. Firmy v rámci složitých fleet strukturovaných programů.Manažer na pozici C9 má A4 110kW s manuálem, o stupínek výš C8 s automatem.. a C7 už má nárok na quattro a vyhřívaná sedadla.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.