Nové Audi A1 zřejmě nebude k dispozici s pohonem Quattro, ani za příplatek

Připravovaný nejmenší model Ingolstadtské automobilky zřejmě nebude unikátní pouze svou velkostí, ale i omezenými možnostmi, jak si jej koncový zákazník bude moci dopřát. Nejnověji se totiž objevila informace, že se Audi s cílem zredukovat hmotnost (a jistě i zlepšit cenovou dostupnost) rozhodla do tohoto modelu nedodávat systém pohonu všech Quattro v žádné jeho podobě. Zareaguje tak zřejmě i kvůli nižší poptávce po tomto pohonu v nižším segmentu. A jelikož Audi A1 má být model levný, zní to i celkem logicky, na druhou stranu však logicky zní i protiargument, že kdo Quattro opravdu chce, nemá problém přihodit k ceně vozu pár tisíc a u vozu značky Audi by z podstaty k dispozici být měl. Tím spíše pak, když chce Audi nabídnout i ostrou verzi S1.

Spekulace se šíří i ohledem převodovky, která bude k dispozici pouze jedna a tou má být sedmistupňový S-Tronic. Kde je pravda, se dovzíme zřejmě až před ženevským autosalonem, kde se má tento prcek se čtyřmi kruhy na přídi představit veřejnosti.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A1 má disponovat širokou paletou agregtů, později se přidá i verze S1 s přeplňovaným 1,4 TSI
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků