Nová zážehová 1,3 pro Toyoty Auris a Corolla

33 komentářů

Pol
4. prosince • 20:43

Mohl by mi prosim nekdo vysvetlit, co znamena 'merny tocivy moment'? Co vyjadruje to cislo 100 Nm?
Dalsi vec, pod kterou nevim, co si mam predstavit, je 'uchyceni predni napravy typu transaxle'? Ja myslel, ze transaxle je usporadani motoru/prevodovky tak, ze motor je ulozen vepredu a prevodovka i s rozvodovkou u zadni napravy. Jak tedy vypada uchyceni predni napravy typu transaxle?

Sulin
9. ledna • 17:29

S tím Mk to bylo myšleno pravděpodobně jako měrný litrový točivý moment, tj. Mk na litr objemu motoru

Bořek Hudák (bhudak)
27. listopadu • 10:12

Kdyby udělali podobný změny na starim 1,4VVTi tak toho snížení spotřeby taky dosáhnou. Stačilo by jen optimalizovat převodovku, pneu s mensim valivym odporem, trochu vylepšit motor, třeba těma lehčíma pístama s lepšim třením, tim alternátorem a systemem start-stop, tak tuhle spotřebu maj taky...

Sulin
9. ledna • 17:28

Ty tomu taky rozumíš asi jako koza petrželi viď? :-D Pneumatikama s menším valivým odporem menší spotřeby prakticky nedosáhneš (max 0,3l / 100km, spíš méně), lehčí písty ti rozhodí celý vyvážení motoru - tzn. komplet celý přepočítat a předělat, systém start-stop značně zatěžuje akumulátor i motor (jediný dobře fungující systém je u Priusu) atd atd...

Furby
30. listopadu • 22:02

ale 1,33 je oproti 1,4 lepšie vzhľadom na poistenie B-]

joj
26. listopadu • 22:31

jen doufam ho udela "bezny ridic" redakce

Shimi
26. listopadu • 17:46

1.3 VVTi , 1.6 VVTi a dál? Odpovím si sám, dál nic. Na auto v nižší střední super výběr, fakt že jo. Pořád tu určití lidé omýlají dokola fakt, že jsou to přece základní motory pro nenáročné řidiče. No jo, to je sice hezký, ale co má dělat ten náročnější řidič? Tomu Toyota řekně, sorry chlape, máš smůlu. Co takhle třeba nasadit nějakou pěknou 1.8 nebo 2.0, to né. Nedá se nic dělat, půjdeme se poohlídnout jinam. A je to škoda, páč Toyotě jako takové fandím, ale její přístup k uspokojení všech zákazníků tak trošku nechápu.

Ivan
2. prosince • 16:00

Ten naročnejší ridic nech sa učí autotesty,ked mu zoberú vodicak,alebo nech si kupi truhlu,ked cena ide hore každým rokom,,,:-))

mippi
28. listopadu • 20:14

No na motor 1,33 l bez preplnovania je to super hodnota.Zaujima ma, kde bude dosahovat max.krutiaceho momentu,ak to ma byt od 5000 do 6500 ot/min ako pri vsetkych VVTi,alebo VTEC tak dakujem(mal som moznost jazdit s tym) ale asi by som to nechcel, lebo to treba tocit do zavratnych vysin.A na mestke auto dosiahli celkom slusnu hodnotu od 3500 ot/min.
Co sa tyka polemiky Diesel vs Benzin.Povedzme si na rovinu, ze dnesny diesel ponuka solidne hodnoty zrychlenia aj spotreby a aj ciastocne zabavy takze ho treba brat ako vazneho konkurenta.

Peter75
2. prosince • 19:10

Najvacsia zabava na tom diesly je ked Ti okolo 3500 otacok "zomrie" a nestihas dokoncit predbiehanie :-D ale inak je to super :) Mozno pomoze preradenie na vyssi stupen.. po nabehu turba :-DB-]
Nie ale teraz vazne..typickym chovanim dieslov je ze dokazu vyflusnut vsetok vykon cca od 2000 do 3500 otacok.. chovanie je naozaj impozantne a v meste sa clovek moze skutocne predviest ako prave prasa. Problem ale nastava pri rychlom predbiehani na okreskach pokial s tym clovek fakt nevie jazdit.. V hornom pasme otacok je citelna prudka strata vykonu a preradenie na vyssi stupen moze zase do nabehu turba znamenat casovu stratu..osudovu

joj
29. listopadu • 12:17

Max koutici momentu ma v 3800. Mimochodem ktery auto ma maximum kroutaku ve vic jak 5000 otackach??

petr
1. prosince • 9:16

Honda S2000 má max. krouťák v 7.500 ot., Honda Civic Type-R při 5.600 ot. :-)

joj
3. prosince • 17:19

Hruza :-)

mato
27. listopadu • 21:08

toyota ponukala predchadzajucu corollu 1,8 VVTL-i, 141kW(192 koní), ale kvoli par predanym kusom, sa im vobec neoplati takuto motorizaciu zavadzat,

petr
27. listopadu • 6:17

To je fakt, Toyota tam sice pod vlivem evropské chrochtmánie dala výkoný diesel 2.2 130kW, ale to zcela jistě není motor pro zábavu, ostatně jako všechny diesely :-/

ABC
26. listopadu • 18:11

No zřejmě to tak špatný s tím přístupem nebude když se jí ostatní dívají na záda... :-P

karel
26. listopadu • 22:19

Systém transaxle u předního pohonu - není to špatně? Tento systém používala Alfa Romeo. Motor vpředu a převodovka u zadní nápravy.

Zelí
26. listopadu • 11:31

Japoncům jako obvykle trochu déle trvá než pochopí o co jde. Mají tzv. fázový posun v trvání cca 10let. Až jim to zapálí v bedně, tak to dělají perfektně a s plným nasazením. Momentálně jim to ještě nezapálilo. Pro VW je to dobrá zpráva.

znalec
1. prosince • 20:10

si mi to vzal z ust. Absolutne stebou suhlasim. Taka tazka krava a 100NM??? Debilne zlte opice:-P:-P

Petr
26. listopadu • 18:18

:-D:-D:-D Opravdu vyborny. Libi se mi tvoje ironie a delani si srandy z VW, ktery v motorech zaspal nekde na konci minuleho tisicileti.

Thor
26. listopadu • 17:05

Zelí ty jsi blázen :-D, ale jako pokus o flame dobrý :-D

Zelí
27. listopadu • 13:00

:-D O to právě jde. Není možná diskuse, když všichni souhlasně pokyvují. Takže, když článek nahodí nějaké téma, tak je potřeba s ním polemizovat.

limba
26. listopadu • 16:17

názor idiota

limba
26. listopadu • 16:18

myslim kluka z
jmenem zelí

ZocelenyDrapalik
27. listopadu • 0:30

"Jmenuji se Zeli a vy jste moji zaci". Jsou tu jeste pametnici legendarni vety Š+G.

LIbor
26. listopadu • 15:01

Děláš si srandu? Srovnávat technologie VW a Toyoty?VW by chrochtal blahem,kdyby byl tam,kde jsou Japonci.......

petr
26. listopadu • 13:47

Ale prd velebnosti, VW je prostě pozadu ;-) Kdyby tomu tak nebylo, tak by u motorů 2.8 V6 a 3.2 V6 FSI nezavádělo proměnné časování ventilů :-P
Možná se u VW do 10 let dočkáme VVT i u maloobjemových motorů."Po šesti letech vývoje představuje Audi (v roce 2008) systém Valvelift, který řídí časování a zdvih ventilů. K dispozici bude nyní pro motory 2.8 a 3.2 V6 FSI s přímým vstřikováním paliva."http://ariel.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/audi-a-promenne-casovani-ventilu/15226

julo9
26. listopadu • 15:27

sice je vsade pisane ako znizili toto a hento spevnili.... dokonca uviedli aj Mk ale vykon nejako vypadol
len tak k tej hadke VW vs. japonci priami vstrek paliva /benzinu/ nevymyslel VW ale uz 1997 to zaviedlo do seriovky Mitsubishi modelom Carisma 1,8 GDI a GDI nie je skratka pre diesel ale pre Gasoline Direct Injection

Molny
27. listopadu • 15:30

pisu 101k -> 75kW

eres
26. listopadu • 13:28

Meleš nesmysly.

ZocelenyDrapalik
26. listopadu • 12:18

Pravy opak je pravdou. Dukazem je hybrid, ktery dnes po 10ti letech koncern usilovne vyviji. Reseni Toyoty poskytne BEZNEMU zakaznikovi vyrazne nizsi spotrebu, nizsi nakupni cenu, nizsi provozni naklady, vyssi spolehlivost a vykon pro BEZNE jezdeni az nadbytecny. Za par let, az zacne normanim ridicum v beznych autech odchazet jedno turbo za druhyn zjisti, ze se nechali nalakat na stary motor "nadopovany" turbosteroidy, ktery vypada krasne, ale je nespolehlivy, jako kazdy narkoman. Trufnu si tvrdit, ze turboojetiny nebudou zadanym zbozim a jejich cena pujde rapidne dolu. O par kilowatu vyssi vykon uzivatel krvave zaplati. Zjisti, ze po FSI je to uz druhy chybny krok koncernu. A pro SPORTOVNI jezdeni neni nic slozitejsiho, nez na VVT-i namontovat turbo a dosahnout tak jeste lepsich vysledku nez koncernove motory. Jak snadne. Pro Toyotu je to dalsi dobra zprava. Kolikata uz v rade?

coolio
26. listopadu • 11:51

Ne ne, Němci akorát opakují furt to samé - mají sice špičkovou techniku po stránce parametrů, ale za cenu vysoké složitosti a tím i poruchovosti. Od turb v malých benzinových motorech čekám jen problémy - malá auta jezdí často na krátké vzdálenosti, časté startování za studena jim nebude dělat dobře.

Hajetor
14. prosince • 18:56

Hele to neznamená že když tě tvoje stará staruje za studena a tobě to nejde tak že to platí i pto WV.

Doporučujeme

Články odjinud