Nová Toyota Prius nabírá zpoždění, musí být ještě úspornější

Nová generace Toyoty Prius se měla začít prodávat už na jaře 2015. Nakonec byl ale termín posunut až na prosinec téhož roku a výroba plug-in hybridu nezačne dříve než na podzim 2016. Toyota prý není spokojena s dosavadními výsledky, na prototypech se ještě musí zapracovat.

Ačkoli automobilka odmítla komentovat důvod zpoždění, pravděpodobně chce jen důkladně odladit novou techniku. Šéf produktového plánování Satoshi Ogiso již dříve řekl, že Toyota Prius nové generace vyjede na úplně nové modulární platformě a dostane novou generaci hybridního systému, který pak převezmou další hybridní koncernové vozy.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Toyota také už dříve řekla, že jejím cílem je zvýšit efektivitu hybridního systému. Nový pomocný spalovací motor bude mít termální účinnost přes 40 %. Přesto se zdá, že účinnost se už pomalu dostává na hranici technologických možností.

Podle Toyoty prý bude možné s použitím současných technologií dostat z hybridního systému maximálně o deset procent vyšší účinnost. Největším problémem jsou stále tepelné ztráty a tření.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků