nebude?
skoda, ze tam nepisou kolik to auto vazi...asi se nemaji cim chlubit odhaduju okolo 1700 mozna vic, tak o 300 kg odlehcit a ma to o dost mensi spotrebu ;-)
urcite mate pravdu, ale myslim, ze u hybridu to az tak kriticke neni. protoze se pohybova energie meni pri brzdeni zpet na elektrickou. takze cim vic se do akcelerace vlozi, tim vic se z ni dostane. samozrejme, ucinnost cele promeny tuto skutecnost mirne kazi. bilance je kazdopadne lepsi, nez u pohonu klasickym spalovacim motorem, kde se 30% energie vyhodi von oknem v podobe brzdeni.
No já nevim, ale takový Daewoo Matiz (Chevrolet Spark) má spotřebu taky někde kolem 5ti litrů a nemusí to být ani hybrid :) Sice motor 800ccm je tak akorát, aby rozjel stěrače v BMW, ale na nákup se s tím dojede :D (to je samozřejmě vtip, ne že si to zase někdo vyloží jako osobní útok)
Hybridy začnou být ve větším měřítku IN s rozšířením (slevněním) li-ion baterií, viz. "starý" Prius dokáže s li-ion baterkama jezdit za 1,9 litru:http://www.hybrid.cz/novinky/toyota-prius-se-spotrebou-1-9-l-100-km
jinak zajimavy je i tento clanek: http://biom.cz/cz/odborne-clanky/velky-co2-podvod
jsou i jine alternativy: http://www.hybrid.cz/novinky/novy-seat-ibiza-ecomotive-se-spotrebou-37-l
Fuj, 1.4TDI je nejhorší diesel na trhu B-]
ale asi nejuspornejsi. ;) ... ale nevim. nevyznam se. hybridy me zajimaji vic.
Bohužel není ani nejúspornější, na dálnici jezdí za 6,6 zatímco Auris 1.4 D-4D, který je o třídu výše jezdí za 5,7 resp. Fabia při úsporné jízdě jezdí za 4,7 zatímco větší Auris za 4,5 ;-)http://magazin.auto.cz/testy/opel-corsa-1-3-cdti-sport-vs-skoda-fabia-1-4-tdi-sport-blesk-nebo-sip.htmlhttp://magazin.auto.cz/testy/toyota-auris-1-4-d-4d-naftove-ano.html
nejak som v clanku nepostrehol nic o solarnej streche to znamena ze ju asi nebude mat:( ale aj tak je to najlepsie auto co bude na trhu:)
Je to tam ;-) Druhá strana, třetí odstavec:"Posuvné střešní okno (výbava na přání) se dodává se solárními články nad hlavami zadních cestujících. Energie získaná ze solárních panelů slouží k pohonu nového systému ventilace. Systém zabraňuje nadměrnému nárůstu teploty v zaparkovaném vozu. Když řidič do vozidla opět usedne, vychlazení proběhne rychleji a snižuje se míra využití klimatizace"
novy prius je skvely uvidime jaka bude cena, kdo se o hybridy zajima urcite mu tato zprava neunikla a neco si rad precetl i v anglictine uz pred skoro tydnem. nic proti prekladum clanku, ale mam proste pocit, ze tento clanek je slaby. navic mam pocit, ze autor proste nevi o cem pise. napr.:- "...řidiče a předního spolujezdce...". spolujezdce nedelime na predni a zadni. obecne jsou to cestujici a ten v predu je spolujezdec. ale hlavne- "...Hnací ústrojí transaxle je lehčí..." co je transaxle se da zjistit na wikipedii. bezne to slovniky neuvadeji ale neni problem to najit. staci chtit. kazdopadne toto slovne spojeni nedava smysl.a nakonec-"...mezi voličem převodových stupňů a převodovkou..." prius nema prevodovku v klasickem slova smyslu. a uz vubec ne takovou ktera ma prevodove stupne. to je zakladni nepochopeni funcke elegance a vyhod pohonu tohto automobilu. takze zaverem. pozor. prius je jiny. neni to pekne auto s prevodovkou a nejakym elektromotorem vevnitr. to mozna honda insight. prius (presneji hybrid synergy drive) je neco vic.
Já jen k těm spolujezdcům, dělí se na spolujezdce na předním sedadle a na spolujezdce na zadním sedadle vpravo, vlevo, uprostřed.
Nemá převodovku? I bezestupňová je pořád převodovka. A většina aut s variátorem má možnost (řadit) předvolené stupně. Základní nepochopení je spíš cena v Evropě :-D A pro normálního člověka ekonomická nenávratnostB-]
Nemá variátor. Má jeden pevný planetový převod, na který je napojen spalovací motor a dva elektromotory-generátory, z nichž jeden je přímo spojen s výstupem na kola, a změny otáček a krouticích momentů jsou řešeny změnou otáček spalovacího motoru a elektronickým přerozdělováním energie v elektrické podobě mezi těmi dvěma elektromotory. Viz například http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive nebo http://eahart.com/prius/psd/ :-) ...
Poněkud složité.Jako ojetinu nechci. :-D
mne to prave prijde porovnatelne s klasickym usporadanim. dva elektromotory/generatory, jedna planetova prevodovka (jinymi slovy diferencial) a elektronika oproti klasicke prevodovce (nebo automaticke, nebo CVT), spojce, a jednomu elektromotoru v pripade hybridu, nebo starteru v pripade nehybridu. nemluve o moznostech, ktere toto reseni poskytuje.
Co je složitější? Japonské digitálky nebo švýcarské Omegy? Když se člověk koukne pod plášť, tak uvidí velice složitý, nicméně relativně snadno pochopitelný mechanismus hodinek ze Švýcar, zatímco nakouknutím pod "kapotu" japonských digitálek nepochopí zhola nic. To ale nevypovídá vůbec nic o faktické provozní komplikovanosti a spolehlivosti. A právě tak je Prius na špici pelotonu se svojí elektronikou nahrazující mechanicky pochopitelný, nicméně relativně součástkově komplikovaný variátor ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.