Nová Toyota Prius: hybridní hvězda podruhé

Prius již několik let nenápadně přesvědčuje o životaschopnosti hybridní technologie. Nyní se dočkal druhé generace.

Mezi největší odbytiště modelu Prius patří USA, takže se předpokládá, že si jeho nová generace odbude svoji premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu již příští rok. Zachytili jsme pro vás první snímky nového vozu, ačkoli nepocházejí ze zcela ověřeného zdroje. Objevily se totiž na jednou z chatů příznivců řady Prius. Již letos v létě se přitom objevily také snímky nového Priusu z jeho silničního testování, kde je však vůz celkem důkladně maskován. A o nich jsme vás informovali zde.

Lze se domnívat, že si nová Toyota Prius zachová profil typický pro její předchozí generace, ale interiér se z přiloženého snímku jeví být výrazně komplikovanější. Středové konzoli vévédí rozměrná obrazovka, kde se kromě údajů o aktuálním nastavení pohonné soustavy budou zobrazovat zřejmě také informace z nevigačního a zábavního systému nebo palubního počítače. Další změny vyplývají z úprav přídě a zádě vozu, ale karosérie bude zřejmě v souladu s trendem rozměrnější. Podobně se podle dostupných informací prodlouží rozchod kol i rozvor náprav. 

Nová verze specifického systému Hybrid Synergy Drive obdrží na místo dosavadního čtyřválce 1,5 l větší jednotku s objemem 1,6 l. Výkon celého vozu bude vyšší než dosud, ale spotřeba benzínu naopak klesne. Podle amerických měřítek EPA by měla spotřeba ve městě dosahovat 4,9 l/100 km a na dálnici pak 5,22 l/100 km. K vylepšení provozních vlastností přispěly úpravy celého hybridního systému včetně nových akumulátorů, které prodlužují vzdálenost, jíž bude možno urazit na čistě elektrický pohon. K nižším energetickým výdajům mají přispět i solární panely na střeše vozu, jež budou napájet třeba klimatizaci nebo posilovač řízení. Karosérie je prostornější a tužší, ale rozsáhlejší využití vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů snížilo její hmotnost.

Pro výrobu nové generace akumulátorů pro hybridní vozy i budoucí modely s vodíkovými články, ohlášené Toyotou již pro rok 2010, byla v Japonsku založena nová továrna. O ceně nového Priusu zatím není nic známo, ale lze předpokládat, že bude mírně přesahovat cenu stávající generace. Americký závod Toyoty v Mississippi zače s výrobou nového Priusu na počátku roku 2010 a její produkce stoupne až o 70% ve srovnání se stávající řadou, tedy na 480 000 vozů ročně. Vzhledem k ekonomické situaci totiž poptávka po tomto alespoň relativně hospodárném voze stále roste. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Toyota Prius

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků