Nová Toyota Prius detailně: Japonský hybrid může být i čtyřkolkou

15 komentářů

John
17. října • 21:03

Niektori ludia maju fakt divny vkus. Toto auto budu ukazovat na hodinach dizajnu, ze aj takto sa da d.o.j.b.a.t. auto.B-]

Toky
21. října • 11:06

Taktak, ten dizajn hodne kráča v šlapajach Miurai. Subjektívne echt škaredé autá. Techniku nekomentujem, akurát poznámočka k dynamike. Nepredokladám (a asi ani konštruktéri Priusu), žeby si tieto autá kupovali pretekári, obvykle si tieto autá kupujú ľudia čo chcú ušetriť na spotrebe čo to dá. Takým je štatisticky ostrejšia dynamika už z princípu k hovnu. Takto ladeným autom len podporia ešte výraznejšie znižovanie spotreby, psychologicky tak tlačia na šoférov, nedup na plyn ani na brzdu - nemá to význam. Ja netvrdím že je to dobre, lenže je to tak. Môj názor.

St.
16. října • 8:36

Díval jsem se na ty spoty a líbí se mi příběhy i dívka. Je vidět, že se Japonci (nebo najatá agentura) snažili vybrat typické Evropany (Američany). ALE: nelíbí se mi v tom třetím příběhu domácí násilí páchané na muži! Nevím, co to má znamenat. Asi si Japonci myslí, že je to běžná situace. Navíc, aby mi v takovém autě žena foukla do pěny u kávy a vystavila palubku nebezpečí potřísnění, to bych asi nepřežil:-). Jinak auto O.K., asi pro specifickou skupinu. Bojím se, bojím, že s tím zábavy moc nebude.

Karel.
15. října • 23:22

Když vynechám design, jehož vnímání je čistě individuální věc (mě se se tedy hrubě nelíbí), tak nezbývá než doufat, že po technické stránce posunuli auto k větší řidičské zábavě, protože současná generace je totálně antiřidičské auto bez špetky zábavy za volantem (pokud tedy za zábavu nepočítám počítání kytiček). Kabina je neútulná s mořem tvrdých plastů nedůstojná vzhledem cenovce. Sedadla jsou sice pohodlná, ale bez jakéhokoliv bočního vedení. Informační displej ve středu palubní desky je daleko a zobrazované údaje jsou prťavé, takže panel působí nepřehledně. Hybridní pohon se nehodí na nic jiného než na pomalou jízdu, jakýkoliv požadavek na pořádné zrychlení je provázen monotónním kvílením motoru v konstantních otáčkách, které proniká mnohem víc do kabiny, než by se slušelo v dané cenové hladině. Řízení je odtažité a přeposilované, při jenom trochu ostřejším nájezdu do zatáčky se velmi rychle projevuje masivní nedotáčivost. Stejně tak se při dynamičtější jízdě okamžitě projeví velice mizerné odhlučnění kabiny, tvrdý podvozek má problémy s tlumením rázů od výraznějších nerovností a do kabiny se přenáší tupé rány. Kapitolou sama pro sebe jsou brzdy, které ze všeho nejvíc připomínají vypínač s polohami on/off - mají ostrý nástup, jenž vyžaduje zvyk, a je prakticky nemožné je dávkovat. Takže pokud i nová generace zdědí tyto vlastnosti současné generace, tak děkuji, ale takové auto neposkytuje ani náznak jízdní zábavy, kterou poskytne prakticky jakýkoliv vůz nižší střední nebo střední třídy s běžným benzínovým motorem. A nějaká úspora 1-2 litrů při městské jízdě za tuto totální ztrátu jakéhokoliv charakteru určitě nestojí.

Cottage
16. října • 21:57

S Karlem v podstatě souhlasím. Nejhorší je prachbídná dynamika a opravdu příšerné odhlučnění (výhodou ale je, že člověk v takovém kravále nikdy neusne). K výčtu nedostatků ještě přidávám opravdu mizerný rejd, který komplikuje parkování. Dále palubní počítač, který vlastně nic neumí (nejvíc mne irituje spotřeba auta prezentovaná ve sloupcovém grafu, kdo to má za jízdy odečítat?), prťavý kufr a malá nádrž. Na brzdy se zvyknout dá, ale dle mého soudu jsou na takové těžké auto slabé. Zkrátka současná generace Priusu je vhodná do města, do popojíždění v kolonách, jinak je to veskrze příšerné auto. Bohužel máme Priusy jako služební auta, takže jsem nucen se s ním trápit. O to víc se vždy těším na svůj soukromý Golf 7 Variant, 1,4 TSI 103 kW, s dlouhodobou spotřebou 5,8 l s fajn jízdními vlastnostmi, kvalitním interiérem a tichým a svižným motorem. :o)Pevně doufám, že náš management už dostane rozum a další generaci pořizovat nebude, to auto je opravdu nadmíru škaredé (pro mne). Toyotě ale jinak fandím, že investuje a je průkopníkem v oblasti alternativních a ekologických pohonů.

sy35
16. října • 10:35

Jinými slovy neumíš jezdit zatáčkami a brzdit. Auto nedotáčivé rozhodně není, nemá proč, tady nečumí těžký motor před přední nápravou, není to sice 50/50 ale akumulátor zadek slušně zatěžuje. Brzdy jsou úplně OK, nejdříve se brzdí měkce rekuperací a pak brzdami, nevidím tam problém. Pleteš si pomalou a souvislou jízdu. Prius umí být svižný, ale ano, nesmíš jezdit brzda/ plyn. Úspora 1 - 2 litry? Myslíš ty 3 naprosto reálné 3 litry ve městě, čili normální benzíňák nižší střední třídy jezdí město za 4 - 5 litrů? I Ty kujóne, že tys v tom nikdy nejel;-)

Karel.
18. října • 23:25

Brzdy samozřejmě auto ubrzdí a pro ekojezdce jsou jistě OK, ale při snaze o dynamickou jízdu, kdy je potřeba přesně regulovat brzdný účinek je jejich dávkovatelnost špatná, právě kvůli skoku mezi režimem rekuperace a okamžikem, kdy zabírají kotouče.
Ke spotřebě, pravda je na spritmonitoru, tři čtvrtě litru proti benzíňáku v kombinovaném provozu určitě nemůže znamenat 3 litry ve městě, to ani omylem.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-... ...
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439... ...

Pajda
15. října • 21:23

Formulace typu "Navíc se také v elektrické části pohonu podařilo snížit ztráty o dvacet procent." miluji, výrobce se tím sám přiznává, že předchozí generace byla vlastně strašlivý odpad.

Peter
16. října • 17:32

Takže vlastně odpad podle tebe vyrábějí všichni, protože každý další model je o něco lepší? :-)

Vana666
16. října • 20:56

Dvacet procent ve ztrátách není "o něco". Pajda má pravdu

Peter
15. října • 20:41

Hlavně, že v tom máte jasno. Mně se zase nelíbí německá a francouzská auta. A jakže to bylo v Cimrmanovi ? ...Můžete se mnou o tom polemizovat, můžete i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat...B-]

Kankunen
15. října • 19:58

Co všechno dělá Toyota, aby se Prius dostal reálně litr pod průměrku MZD3 a to ještě Priusisti jezdí tak, aby náhodou nekazili průměr. Tady cesta nevede.

Tom
15. října • 18:56

To je tak ošklivý až je to hnusný..:-/ Opravdu nechápu jak to mohli pustit do výroby, holt originalita za každou cenu.

Quebe
15. října • 18:09

To dali při návrhu designérům ze srandy na oči brýle, které deformují obraz a schválně, co z toho vypadne? :-D

Pantani
15. října • 17:05

Ta palubka vypadá, jako když jsem kdysi vybrakoval hodinky z tržnice a měl v ruce jen ten "strojek". Vypadá to příšerně.

Doporučujeme

Články odjinud