Nová Toyota Prius detailně: Japonský hybrid může být i čtyřkolkou

Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videa
  2. Nová Toyota Prius: Fotogalerie

Toyota zveřejnila všechny podrobnosti týkající se nové generace modelu Prius. Čtvrtá generace má být po všech stránkách lepší a především ekologičtější. Její hybridní pohonné ústrojí kombinuje benzinovou osmnáctistovku o výkonu 72 kW (98 k) a elektromotor disponující maximem 53 kW (72 k).

Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2015 | Hybridy | Toyota

IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Nový Prius bude nepřehlédnutelné auto, ale na design si určitě každý udělá vlastní názor. Důležitější je ale fakt, že se kvůli aerodynamice Prius snížil. Celkově je vůz o 20 mm nižší, ale přední část šla k zemi o plných sedm centimetrů. Spolu s dalšími opatřeními se Toyota u Priusu dostala na součinitel odporu vzduchu 0,24. Celkově je vůz dlouhý 4540 mm, široký 1760 mm a vysoký 1470 mm. Rozvor má hodnotu 2,7 m.

Testy | Hybridy | Toyota

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Základem pohonné jednotky je stále benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, ale ten byl výrazně přepracován. Nové je kromě jiného sání, chlazení, pracovalo se na vnitřním tření motoru a tak dále. Klíčové části hybridního systému jsou navíc menší a lehčí, což opět hraje do karet nižší spotřebě. Navíc se také v elektrické části pohonu podařilo snížit ztráty o dvacet procent.

Testy | Hybridy | Toyota

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Spalovací motor nabídne parametry 72 kW (98 k) při 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor přidá dalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podle japonského cyklu zvládne nový Prius na litr benzinu 40 km, tedy by měla být jeho spotřeba 2,5 l/100 km. Podle stejného cyklu ujela předchozí generace 32,6 km na jeden litr paliva.

Akumulátory se přestěhovaly ze zavazadelníku pod zadní sedadla, takže nový Prius nabízí o 56 litrů více prostoru v kufru. Ten celkově zvládne 502 litrů. Velkou novinkou je možnost pořídit Prius také v provedení E-Four, tedy s pohonem všech kol. Jak asi tušíte, čtyřkolku bude zajišťovat druhý elektromotor na zadní nápravě. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videa
  2. Nová Toyota Prius: Fotogalerie
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků