Nová Toyota Prius detailně: Japonský hybrid může být i čtyřkolkou

Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Prius, Videa
  2. Nová Toyota Prius: Fotogalerie

Toyota zveřejnila všechny podrobnosti týkající se nové generace modelu Prius. Čtvrtá generace má být po všech stránkách lepší a především ekologičtější. Její hybridní pohonné ústrojí kombinuje benzinovou osmnáctistovku o výkonu 72 kW (98 k) a elektromotor disponující maximem 53 kW (72 k).

Toyota | Premiéry | Hybridy | Autosalony | Frankfurt 2015

IAA 2015 živě: Toyota Prius je zelenější a vypadá jako Mirai

Nový Prius bude nepřehlédnutelné auto, ale na design si určitě každý udělá vlastní názor. Důležitější je ale fakt, že se kvůli aerodynamice Prius snížil. Celkově je vůz o 20 mm nižší, ale přední část šla k zemi o plných sedm centimetrů. Spolu s dalšími opatřeními se Toyota u Priusu dostala na součinitel odporu vzduchu 0,24. Celkově je vůz dlouhý 4540 mm, široký 1760 mm a vysoký 1470 mm. Rozvor má hodnotu 2,7 m.

Testy | Toyota | Hybridy

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Základem pohonné jednotky je stále benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, ale ten byl výrazně přepracován. Nové je kromě jiného sání, chlazení, pracovalo se na vnitřním tření motoru a tak dále. Klíčové části hybridního systému jsou navíc menší a lehčí, což opět hraje do karet nižší spotřebě. Navíc se také v elektrické části pohonu podařilo snížit ztráty o dvacet procent.

Testy | Toyota | Hybridy

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Spalovací motor nabídne parametry 72 kW (98 k) při 5200 ot./min a 142 Nm (3600 ot./min). Elektromotor přidá dalších 53 kW (72 k) a 163 Nm. Podle japonského cyklu zvládne nový Prius na litr benzinu 40 km, tedy by měla být jeho spotřeba 2,5 l/100 km. Podle stejného cyklu ujela předchozí generace 32,6 km na jeden litr paliva.

Akumulátory se přestěhovaly ze zavazadelníku pod zadní sedadla, takže nový Prius nabízí o 56 litrů více prostoru v kufru. Ten celkově zvládne 502 litrů. Velkou novinkou je možnost pořídit Prius také v provedení E-Four, tedy s pohonem všech kol. Jak asi tušíte, čtyřkolku bude zajišťovat druhý elektromotor na zadní nápravě. 

Následující kapitola
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků