Nová Toyota Avensis: tak to je ona (oživeno)

Třetí generace Toyoty Avensis byla jednou z nejvýznamnějších novinek letošního pařížského autosalonu.

První fotografie nové generace modelu Avensis se na internetu objevila ještě koncem letních prázdnin. Ze snímku, jež zachytával zadní část, bylo zřejmé, že Toyota plánuje novým modelem oslovit především zdejší zákazníky a sází na robustní vzhled. Dnes již jsou známy oficiální fotografie i technické údaje, o kterých bude řeč.  

Nový Avensis ve srovnání se svým předchůdcem narostl do délky i výšky o 50 mm, takže sedan je nyní dlouhý 4 695 mm a kombi 4 765 mm a obě karosérie jsou široké 1 810 mm. Z větších rozměrů těží pochopitelně především prostor pro posádku. V Nabídce se objeví šest pohonných jednotek, přičemž ty zážehové těží z nové technologie Valvematic. Ten přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 26%, ale také k vyššímu výkonu. Jednotka 1,6i tak dává 132, 1,8i 147 a 1,8i 152 koní. U vznětových motorů poklesl obsah CO2 ve výfukových plynech o 10% a jejich nabídka pokrývá výkonové spektrum od 126 do 177 koní. Všechny motory jsou standardně dodávány s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením. Nejsilnější „diesel“ může být kombinován i s šestistupňovou „automatikou“, zatímco pro dva výkonnější zážehové motory bude možno objednat novou skříň Multidrive S s plynulým převodem.

Podívejme se ještě jednou na vzhled, který po zveřejnění první fotografie přitáhl pozornost motoristické veřejnosti. Vzhled vozu je dílem designérského studia Toyoty na jihu Francie a vyznačuje se výrazně dynamičtějšími rysy než u generace předchozí. Koeficient odporu vzduchu klesnul na velmi solidních 0,28 u sedanu, resp. 0,29 v případě kombíku, což je jen o málo horší výsledek než u nové Insignie. Příď je charakteristická především protáhnutými světlomety. Ty na první pohled sice mohou vyvolat trochu zvláštní dojem, ovšem po důkladnějším pohledu na tuto část je nutno konstatovat, že světla do ní skutečně zapadají. 

Můžeme říci, že oproti předchozí generaci působí příď mnohem dynamičtějším a svěžejším dojmem. Zadní část jistě nebude pro naše čtenáře žádným překvapením, jelikož právě tato fotografie sloužila jako „návnada“ pro veřejnost, a proto ji automobilka zveřejnila zhruba o dva týdny dříve. Co se týče interiéru, ten působí na první pohled poněkud konzervativním dojmem, avšak v tomto případě nelze upřít celkovou přehlednost a dobrou uspořádanost ovládacích prvků. Novému Avensisu nebude samozřejmě chybět i řada bezpečnostních prvků, jako třeba systém kontroly stability VSC+ nebo adaptivní přední světlomety AFS, které se objeví na seznamu doplňkové výbavy.

Nová Toyota Avensis na evropské trhy vstoupí na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Toyota Avensis

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků