Nová technika, nový design: Polo R WRC 2. generace se představuje

  • Světová premiéra soutěžního vozu Polo R WRC o výkonu 318 k ve Wolfsburgu
  • Člen představenstva Dr. Heinz-Jakob Neußer vydal startovní signál k obhajobě titulu
  • Zahájení seriálu mistrovství světa 22. až 25. ledna na legendární Rallye Monte Carlo

Praha, 16. ledna 2015 – Volkswagen představil v Autostadtu ve Wolfsburgu Polo R WRC druhé generace, které se prezentuje po technické i estetické stránce v nejlepší formě. Tovární tým z Wolfsburgu hodlá s novým vozem a novým designem znovu obhájit titul mistra světa v rallye (FIA WRC).

Volkswagen získal všechny mistrovské tituly při debutu vozu Polo R WRC v roce 2013 i v sezoně 2014. Složení posádek zůstává beze změn: dvojnásobní mistři světa Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a jejich týmoví kolegové Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) se postaví v barvách značky Volkswagen 22. ledna na start první rychlostní zkoušky legendární Rallye Monte Carlo.

„Nové Polo R WRC bylo ve všech ohledech důkladně zdokonaleno,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za technický vývoj. „Nejenže vypadá ještě dynamičtěji a sportovněji než dosud, i pod kapotou realizovali naši inženýři celou řadu technických novinek a úspěšný vůz uplynulých dvou let v mnoha detailech vylepšili. V popředí zájmu stály efektivita, spolehlivost a výkon. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme Polo R WRC na startu v Monte Carlu a v dalších dvanácti soutěžích na čtyřech kontinentech.“

Obhajoba titulu v kombinaci modrá-modrá-bílá: nový design pro druhou generaci vozu Polo R WRC

Nejnápadnější změnou soutěžního vozu Polo R WRC před sezonou 2015 je jeho zevnějšek. Základní barva bílá ustoupila tmavě modré, která z přídě přechází přes bílé a světle modré pruhy do bílé zádě, nad níž ční nový zadní spoiler. Do nového designu byli integrováni silní partneři Volkswagenu v mistrovství světa v rallye: Red Bull, dodavatel maziv Castrol, Volkswagen Financial Services, dodavatel pneumatik Michelin, specialista na podvozek a spojky ZF Sachs a dodavatel příslušenství OMP.

Inženýři značky Volkswagen realizovali pod kapotou mnoho nových nápadů. Největší novinkou je hydraulicky ovládaná převodovka, která se ovládá „pádlem“ na sloupku řízení. Navíc byly tři čtvrtiny komponentů skeletu karoserie, motoru, podvozku, pohonného ústrojí a aerodynamického paketu prověřeny podle principu „jednodušší, lehčí, stabilnější“ a mnohé z nich optimalizovány.

Hlasy před novou sezonou mistrovství světa v rallye

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Jsem absolutně optimistický, že se nový vůz osvědčí stejně dobře jako předchůdce. Hodně jsme testovali a my jezdci jsme intenzivně spolupracovali s inženýry. Hodně úsilí jsme vložili do vývoje nového pádla pro řazení – to je skutečný pokrok. Těšíme se na novou sezonu a poměřování sil s ostatními týmy bude napínavé. Testy probíhaly dosud dobře a naši inženýři odvedli skvělou práci. Polo R WRC je nyní ještě lepší než dosud.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Nový vůz vyvolává skvělý pocit a nová sezona může konečně začít. V letošním roce budeme jezdit s pádlem pro řazení na volantu a to se mi moc líbí. Celkově je nové Polo rychlejší a ještě lepší než předchůdce. Tento pocit ovšem nemám jenom já, i Sébastien a Andreas to vidí stejně. Není pochyb o tom, že se těšíme na sezonu 2015.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Ze všeho nejdřív musím zmínit nový design, který je prostě dokonalý. Nové barvy a nový design se mi velmi líbí a jsem ještě hrdější na to, že se s tímto Polem R WRC budu moci postavit na start. Na začátku sezony budu řídit ještě Polo z roku 2014 a až v Rallye Portugalsko přejdu na novou verzi. To však není problém, protože náš mistrovský vůz se skvěle osvědčil a s jistotou mohu říci, že určitě není pomalý.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Prezentace, jako ta naše dnešní, je vždy vítaným startovním výstřelem do sezony. Celý tým dlouho a tvrdě pracoval na tom, abychom byli na Rallye Monte Carlo skvěle připraveni. Dnes jsme dostali poslední dávku emocionální podpory. Je prostě skvělé, že jsme představenstvem a zaměstnanci značky Volkswagen tak nadšeně podporováni. Motoristický sport se těší u značky Volkswagen velkému zájmu a podpoře. Na nás teď je, abychom jim to v nové sezoně vrátili.“

Mistrovství světa v rallye (FIA WRC), sezona 2015

22.01.-25.01.2015      Rallye Monte Carlo

12.02.-15.02.2015      Rallye Švédsko

05.03.-08.03.2015      Rallye Mexiko

23.04.-26.04.2015      Rallye Argentina

21.05.-24.05.2015      Rallye Portugalsko

11.06.-14.06.2015      Rallye Itálie

02.07.-05.07.2015      Rallye Polsko

30.07.-02.08.2015      Rallye Finsko

20.08.-23.08.2015      Rallye Německo

10.09.-13.09.2015      Rallye Austrálie

01.10.-04.10.2015      Rallye Francie

22.10.-25.10.2015      Rallye Španělsko

12.11.-15.11.2015      Rallye Velká Británie

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků