Nová sportovní řada modelu Kia cee´d GT Line

Kia odhalí novou sportovní řadu modelu cee´d ´GT Line´ v rámci 85. ročníku autosalonu v Ženevě.

Vzhled GT, praktická všestrannost běžných vozů cee’d

Vozy nové řady GT Line nabídnou zájemcům sportovní vzhled vysoce výkonných modelů Kia cee’d GT a Kia pro_cee’d GT, ale současně i praktickou všestrannost běžných modelů řady Kia cee’d. Specifikaci GT Line bude možné objednat pro kterékoli ze tří karosářských provedení – pětidveřový cee’d, třídveřový pro_cee’d nebo kombi s označením Sportswagon.

Exteriér řady GT Line navazuje na designový jazyk modelu cee’d GT, včetně LED diod pro denní svícení ve stylu kostek ledu nebo hlubších nárazníků lemujících charakteristickou masku chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. V zadních partiích pak hatchback cee’d i třídveřový pro_cee’d zaujmou rozšířeným nárazníkem z verze GT společně s dvojicí koncovek výfuků, zatímco kombi Sportswagon používá dvojitou koncovku a subtilní zadní difuzor. Všechny modely řady GT Line jsou standardně vybaveny atraktivním lemováním dveřních prahů z modelu GT a zadními LED světly, stejně tak jako novými 17" koly ve stylovém designu.

Změny se projevily i v interiéru celé modelové řady cee’d GT Line, kde zaujme kvalitnější prostředí se sportovnějším charakterem, stavějící na provedení kabiny vozů cee’d GT a pro_cee’d GT s přeplňovanými motory. Řada cee’d GT Line se chlubí novým prvotřídním čalouněním v kombinaci šedé, bílé a černé se šedým stehováním, několika emblémy GT Line po celé kabině a stejným volantem v kůži a klavírním černém laku a stejnými hliníkovými pedály jako u nejvýkonnějších modelů Kia GT. Na samotné přístrojové desce rovněž zaujme nové hliníkové tlačítko start-stop, středová konzola zpracovaná ve stylu GT, podsvícené zdířky USB a AUX nebo nový chromový dekor kolem výdechů ventilace a spínačů elektrického ovládání oken.

Výkonnější a hospodárnější vznětový motor

Modernizací prošel i vznětový motor 1,6 l CRDi z modelu cee’d, určený pro vozy nové řady GT Line; výkon vzrostl ze 128 na 133 k a maximum točivého momentu z 265 na 285 Nm. Společně s mírným nárůstem výkonu se maximální točivý moment posunul do nižšího pásma otáček, což zajišťuje bezproblémovou akceleraci za všech jízdních podmínek.

I přes nárůst výkonových parametrů se očekává, že motor bude vykazovat mírně nižší emise CO2 (homologace se připravuje).

Vozy řady Kia cee’d, navržené a zkonstruované v Evropě (tj. hatchback, kombi a třídveřové provedení pro_cee’d) se budou i nadále vyrábět ve výrobním závodě automobilky Kia ve slovenské Žilině. V roce 2014 se na evropských trzích prodalo 75 960 vozů s tímto označením, a tak cee’d zůstává jedním z nejlépe prodávaných modelů značky v tomto regionu.

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků