Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj

Autosalon v Ženevě nabídl možnost si ve větším klidu prohlédnout novou Škodu Superb. A tak jsme ji využili a vůz rovnou porovnali s hlavními konkurenty.

Nová Škoda Superb je designově velmi povedené auto, ale to už asi víte. Za pozornost stojí především proporce, které jsou mnohem vyváženější, než tomu bylo dříve. Přesto, jak se dočtete dále, by si stále šířka vozu zasloužila jistou péči. Tedy alespoň pokud se budeme bavit o šířce inteiréru.

Škoda | Autosalony | Sedany | Premiéry | Škoda Superb | Ženeva 2015

Fotogalerie: Nová Škoda Superb se připomíná v Ženevě aktualizováno

Interiér představuje drobné zklamání. Těžko se ubráníte dojmu, že sedíte ve zvětšené Octavii, která byla pouze dozdobena lepšími dekory. Vše ale berte jako předběžné hodnocení, definitivní závěry si necháme až na klasický test. Teď nás zajímají vnitřní rozměry, se kterými by nový Superb rozhodně problémy mít neměl.

Škoda | Sportovní auta | Autosalony | Hatchbacky | Design | Škoda Octavia | Škoda Fabia

Octavia RS 230 dorazila spolu s Fabií Monte Carlo na ženevské výstaviště

Co se zavazadelníku týká, tam nakonec rozdíl ve srovnání s konkurenty v podobě Passatu sedan a Fordu Mondea s karoserií liftback tak dramatický není. Délku ložné plochy mají všechna tři auta stejnou, šířka zavazadelníku je u Superbu shodná s tím, co nabízí Passat. A to znamená, že je výrazně užší než u Mondea. Naproti tomu výškou po plato (roletku) překoná Superb oba své soupeře o dva centimetry.

Jak už bylo řečeno, Superb stále trochu bojuje s vnitřní šířkou. V úrovni loktů vpředu jsme mu naměřili 150 cm, vzadu o centimetr méně. Passat i Mondeo jsou širší a to poměrně výrazně. Passat překoná Superb o čtyři centimetry, Mondeo dokonce o šest.

Kombi | Autosalony | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Passat | Ženeva 2015

Volkswagen Passat Alltrack přidává skoro tři centimetry

Přesně podle očekávání ale Superb odpoví podélným prostorem. I když si posunete sedadlo řidiče maximálně vzad, budete na tom pořád o centimetr lépe, než co nabídne Mondeo za 178 cm vysokým řidičem. A pokud si takto vysoká osoba nastaví sedadlo v Superbu podle sebe, čeká na zadní cestující 32 cm k sedáku. Ten je navíc o dva centimetry delší než v Mondeu i Passatu.

Jinak řečeno, nová Škoda Superb ztrácí ve srovnání s hlavními konkurenty pouze co do vnitřní šířky, v ostatních směrech je překonává. Takže tu máme designově povedené a velmi prostorné auto. Teď už zbývá zjistit, jak bude fungovat v praxi běžného provozu. Snad se to dozvíme co nejdříve.

Škoda Superb vs. Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan
Rozměry (cm) Škoda Superb Ford Mondeo VW Passat
šířka zavazadlového prostoru 101 112 101
délka zavazadlového prostoru 113 113 113
výška zav. prostoru (po plato) 55 53 53
šířka interiéru v úrovni loktů vpředu 150 156 154
délka sedáků vpředu 49 49 47
prostor pro kolena vzadu (za řidičem vysokým 178 cm) 32 21 26
délka sedáků vzadu 49 47 47
šířka interiéru v úrovni loktů vzadu 149 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez střešního okna) 99 91 94

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků