Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat [první jízdní dojmy]

Třetí generace největší a nejdražší škodovky konečně dobře vypadá a také dobře jezdí. Vlastnosti limuzíny od ní ale nečekejte.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dost práce
  2. Ovladatelnost je lepší, interiér strohý
  3. Jezdí dobře, ale chybí mu nadšení
  4. Nová Škoda Superb: První verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletní fotogalerie

V Toskánsku jsem nikdy v životě nebyl. Místní ale povídají, že takovou zimu tu začátkem května ještě nikdy neměli. Takže když si v pátek ráno na letišti ve Florencii s děsivě krátkou ranvejí domlouvám testovacího Superba na první den, za všeho nejvíc se těším, až si zapnu vyhřívání sedaček.

Design | Technika | Video | Škoda | Premiéry | Škoda Superb

Nová Škoda Superb: Motory, rozměry a výbava 

Hlouček novinářů se pere o nejsilnější benzínový dvoulitr s výkonem 280 koní a také o dvoulitrová tédéíčka s automatem, ale já jsem trochu takticky sáhnul po základní naftové šestnáctistovce s manuální převodovkou a na 18" kolech. Chtěl jsem zjistit, jak bude Superb jezdit v lidové a fleetové specifikaci.

Čeho jsme si hned všimli

  • Podvozek ztratil svou rozevlátost a gumovost
  • I přes tužší nastavení je odpružení komfortní
  • 18" ráfky už drncají, lepší budou sedmnáctky
  • Naftové motory jsou slyšet možná až moc
  • ​Na manuální převodovku se nesmí pospíchat
  • 2.0 TSI 206 kW jede opravdu rychle

Přesto jsou prakticky všechna testovací auta vybavená naprosto vším, co v katalogu nové Škody Superb najdete. Ani jedno auto z testovací flotily tak neodpovídá položce „cena od 599 900 korun“. Všechny vozy mají minimálně 18" kola (to aby hezky vypadaly na fotkách) a uvnitř navigaci a veškerou bezpečnostní výbavu včetně asistentu pro udržení v jízdním pruhu a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toskánské kopce dají motoru 1.6 TDI zabrat. Pod plynem je hrubý a hlučný, ale při klidném tempu o něm skoro nevíte. Jen ta převodovka by mohla být přesnější…

Nicméně právě těchto asistentů jsem se bál nejvíc. Někdy totiž dokážou do řízení nepříjemně mluvit a doslova řidiče otravovat. Ovšem o jejich funkci jsem vlastně vůbec nevěděl a teprve adaptivní tempomat mne začal po chvilce jízdy za nepředvídatelnými italskými šoféry otravovat.

1.6 TDI s ním má dost práce

To už ale sjíždíme z dálnice A1 na první okresky. Po prvních zhruba padesáti dálničních kilometrech si všímám toho, že je Škoda Superb o pořádný kus kultivovanější, pokud jde o potlačení valivého hluku, hučení větru a práce podvozku. Auto je odhlučněné tak dobře, že právě o malé naftové šestnáctistovce víte možná až moc.

Škoda | Autosalony | Škoda Superb | Ženeva 2015

Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj  

K motoru je samozřejmě třeba přistupovat podle jeho možností, takže od 120 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu nelze očekávat zázraky. Dálniční stoupání ale na šestku nezvládne, je potřeba řadit pětku. Při předjíždění tak ke slovu i na dálnici přijde čtyřka, motor se musí vytáčet a je nepříjemně hrubý.

Ovšem když se usadíte v pravém pruhu a budete držet cestovních sto dvacet až sto třicet, vlastně o motoru vědět nebudete. Celou dobu jsem ale věděl o trochu gumovém a drhnoucím řazení šestistupňového manuálu. Uvidíme, jak se převodovka bude chovat v jiných autech, ale nepamatuji si, že by mi někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby.

Následující kapitola
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků