Nová Škoda Superb není jenom ošizený Passat [první jízdní dojmy]

Třetí generace největší a nejdražší škodovky konečně dobře vypadá a také dobře jezdí. Vlastnosti limuzíny od ní ale nečekejte.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dost práce
  2. Ovladatelnost je lepší, interiér strohý
  3. Jezdí dobře, ale chybí mu nadšení
  4. Nová Škoda Superb: První verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletní fotogalerie

V Toskánsku jsem nikdy v životě nebyl. Místní ale povídají, že takovou zimu tu začátkem května ještě nikdy neměli. Takže když si v pátek ráno na letišti ve Florencii s děsivě krátkou ranvejí domlouvám testovacího Superba na první den, za všeho nejvíc se těším, až si zapnu vyhřívání sedaček.

Video | Design | Technika | Škoda | Premiéry | Škoda Superb

Nová Škoda Superb: Motory, rozměry a výbava 

Hlouček novinářů se pere o nejsilnější benzínový dvoulitr s výkonem 280 koní a také o dvoulitrová tédéíčka s automatem, ale já jsem trochu takticky sáhnul po základní naftové šestnáctistovce s manuální převodovkou a na 18" kolech. Chtěl jsem zjistit, jak bude Superb jezdit v lidové a fleetové specifikaci.

Čeho jsme si hned všimli

  • Podvozek ztratil svou rozevlátost a gumovost
  • I přes tužší nastavení je odpružení komfortní
  • 18" ráfky už drncají, lepší budou sedmnáctky
  • Naftové motory jsou slyšet možná až moc
  • ​Na manuální převodovku se nesmí pospíchat
  • 2.0 TSI 206 kW jede opravdu rychle

Přesto jsou prakticky všechna testovací auta vybavená naprosto vším, co v katalogu nové Škody Superb najdete. Ani jedno auto z testovací flotily tak neodpovídá položce „cena od 599 900 korun“. Všechny vozy mají minimálně 18" kola (to aby hezky vypadaly na fotkách) a uvnitř navigaci a veškerou bezpečnostní výbavu včetně asistentu pro udržení v jízdním pruhu a podobně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toskánské kopce dají motoru 1.6 TDI zabrat. Pod plynem je hrubý a hlučný, ale při klidném tempu o něm skoro nevíte. Jen ta převodovka by mohla být přesnější…

Nicméně právě těchto asistentů jsem se bál nejvíc. Někdy totiž dokážou do řízení nepříjemně mluvit a doslova řidiče otravovat. Ovšem o jejich funkci jsem vlastně vůbec nevěděl a teprve adaptivní tempomat mne začal po chvilce jízdy za nepředvídatelnými italskými šoféry otravovat.

1.6 TDI s ním má dost práce

To už ale sjíždíme z dálnice A1 na první okresky. Po prvních zhruba padesáti dálničních kilometrech si všímám toho, že je Škoda Superb o pořádný kus kultivovanější, pokud jde o potlačení valivého hluku, hučení větru a práce podvozku. Auto je odhlučněné tak dobře, že právě o malé naftové šestnáctistovce víte možná až moc.

Škoda | Autosalony | Škoda Superb | Ženeva 2015

Nová Škoda Superb vs. Passat vs. Mondeo: První tabulkový souboj  

K motoru je samozřejmě třeba přistupovat podle jeho možností, takže od 120 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu nelze očekávat zázraky. Dálniční stoupání ale na šestku nezvládne, je potřeba řadit pětku. Při předjíždění tak ke slovu i na dálnici přijde čtyřka, motor se musí vytáčet a je nepříjemně hrubý.

Ovšem když se usadíte v pravém pruhu a budete držet cestovních sto dvacet až sto třicet, vlastně o motoru vědět nebudete. Celou dobu jsem ale věděl o trochu gumovém a drhnoucím řazení šestistupňového manuálu. Uvidíme, jak se převodovka bude chovat v jiných autech, ale nepamatuji si, že by mi někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 1.6 TDI s ním má dost práce
  2. Ovladatelnost je lepší, interiér strohý
  3. Jezdí dobře, ale chybí mu nadšení
  4. Nová Škoda Superb: První verdikt
  5. Technické údaje
  6. Nová Škoda Superb: Kompletní fotogalerie
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 139 723 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2012
Stav: 114 262 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 149 660 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků