Nová ŠKODA Octavia Scout: Tahoun s offroadovými kvalitami

Skaut, rodinný dobrodruh, tahoun - nová ŠKODA Octavia Scout se jeví jako všestranný automobil na silnici i mimo ni. Moderní pohon všech kol využívající techniku spojky Haldex 5. generace, výkonné motory, větší světlá výška, větší nájezdový úhel a paket pro jízdu po špatných cestách zaručují mnohostranné možnosti použití i v náročném terénu. Tažná síla byla zvýšena o 25 procent až na dvě tuny. Navzdory většímu výkonu klesla spotřeba i hodnoty emisí v porovnání s předchozí generací až o 20 procent.

Nová ŠKODA Octavia Scout, která přichází v těchto týdnech na trh, je skutečný dobrodruh pro rodinu a volný čas. I tento vůz nabízí v každé dimenzi ‚něco navíc’, což je pro vozy ŠKODA typické. Vedle skvělé funkčnosti, mnoha „Simply Clever“ řešení a nejmodernější bezpečnostní a komfortní techniky stanovuje nová Octavia Scout měřítka v oblasti kapacity pro tažení přívěsů, stoupavosti a schopnosti jízdy po špatných cestách.

„Nová Octavia Scout ukazuje, že nezáleží na tom, jestli jste na silnici, nebo v přírodě,” říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Tento automobil vyčnívá nad běžnou produkci svým drsným, silným a přitom elegantním vzhledem. Nová ŠKODA Octavia Scout představuje skvělou kombinaci formy a funkce.”

Tažná síla se zvýšila o 25 procent až na dvě tuny

Nová ŠKODA Octavia Scout je více než kdykoliv předtím opravdovým tahounem. Tažná síla se zvýšila o 25 procent až na 2,0 tuny. Ať už obytný přívěs, přepravník pro koně nebo loď: zvětšené dovolené zatížení tažného zařízení zajišťuje vysokou flexibilitu v každodenním životě. Excelentní je rovněž vylepšená stoupavost vozidla. Díky zvýšenému nájezdovému úhlu na 16,7 stupňů vpředu a 13,8 stupňů vzadu zvládá český skaut bez problémů i strmější a náročnější terén.

Stabilní rozjezd při nízkých rychlostech podporuje sériově používaný elektronický uzávěr diferenciálu (EDS). EDS je aktivní na přední a zadní nápravě a funguje jako nápravová uzávěrka. Octavia Scout je navíc sériově vybavena elektronickou kontrolou stability (ESC). ESC lze přitom stisknutím tlačítka přizpůsobit určitým jízdním situacím. Řidič tak může regulaci prokluzu dle potřeby zapínat a vypínat.

Nejmodernější technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace

Sériový pohon všech kol nového vozu Octavia Scout zajišťuje optimální jízdní dynamiku, maximální aktivní bezpečnost a nízkou spotřebu. Pohon všech kol zajišťuje moderní technologie na bázi spojky Haldex 5. generace. Rozložení sil na čtyři kola je vždy závislé na situaci. V tahu nebo při nižším zatížení je vozidlo poháněné převážně přes přední nápravu, což šetří palivo. Jakmile je potřeba větší točivý moment nebo přenos větších sil na kolech, plynule se během několika málo milisekund přidá pohon zadních kol. Díky tomu je prakticky vyloučena ztráta trakce. V porovnání se spojkou Haldex 4. generace, která se doposud pro Octavii Scout používala, je nová spojka o 1,4 kg lehčí.

Pro použití v náročném terénu má Octavia Scout větší světlou výšku. Ta se v porovnání se standardní Octavií zvýšila o 31 milimetrů na celkových 171 milimetrů. Do sériové výbavy navíc patří paket pro jízdu po špatných cestách s dodatečnou ochranou podvozku, která zamezuje mechanickému poškození a vniku nečistot do motorového prostoru. Ramena náprav, brzdová a palivová vedení jsou chráněna plastovými kryty.

Nápadný vzhled se perfektně hodí k offroadové technice nového modelu Octavia Scout. Součástí sériové výbavy jsou 17palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o velikosti 225/50 R17. Vpředu a vzadu má vůz mohutné, černým plastem chráněné nárazníky se stříbrnými prvky ve stylu terénních vozů. Specifické pro Scouta jsou černé plastové kryty chránicí prahy a lemy blatníků. Podobně jsou černými ochrannými lištami chráněny také boky dveří. Dalšími prvky jsou kryty vnějších zrcátek v hliníkovém designu a hliníkové střešní lišty jako volitelné příslušenství. Speciálně pro provedení Scout je individuálně upraven interiér.

Tři výkonné motory až s 20procentní úsporou paliva

Nové motory modelu Octavia Scout nabízejí vyšší výkon a jsou zároveň až o 20 procent úspornější a tudíž ekologičtější. Volit lze ze dvou dieselových a jednoho benzinového motoru. Úspory paliva vycházejí ze snížení hmotnosti až o 29 kg, vylepšené technologie pohonu všech kol a využití efektivních motorů Green tec se sériově dodávaným automatickým start/stop systémem a rekuperací. Všechny tři motory splňují emisní normu EURO 6, která začne platit od září 2014.

Nejvýkonnější dieselovou motorizací, kterou model ŠKODA Octavia Scout nabízí, je 2,0 TDI/135 kW (184 PS) s atraktivní kombinací automatické šestistupňové dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonem všech kol. Tato kombinace je u modelů ŠKODA k dostání vůbec poprvé. Motorizace 2,0 TDI/110 kW (150 PS) je k dostání pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Benzinová varianta je k dostání s 

motorizací 1,8 TSI/132 kW (180 PS) a automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.

Octavia Scout je od roku 2007 nedílnou součástí modelové palety značky ŠKODA. Od roku 2007 do konce roku 2013 dodala ŠKODA zákazníkům do celého světa přibližně 53 600 vozů Octavia Scout. To odpovídá skoro osmi procentům celkových dodávek modelu Octavia Combi v tomto období.

Novým modelem Octavia Scout potvrzuje ŠKODA svou vynikající kompetenci v oblasti vozidel vhodných do terénu. S modely Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, jakož i Yeti Outdoor a Superb s outdoorovým vybavením nabízí aktuálně šest modelů se speciálním offroadovým designem. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků