Nová ŠKODA Octavia Scout: Drsný dobrodruh již od 682.900 Kč

V srpnu na český trh dorazí nová ŠKODA Octavia Scout. Ceny začínají na částce 682.900 Kč. Nová Octavia Scout je individualistický, univerzálně využitelný vůz pro rodinu i volný čas. Nadchne špičkovými jízdními vlastnostmi i na špatných cestách, moderním pohonem všech kol a robustním off-roadovým vzhledem. Hodnoty emisí CO2, resp. spotřeby paliva v porovnání s předchozí generací klesly v průměru o 20 procent.

„Nová ŠKODA Octavia Scout je drsný chlapík, který si skvěle vede jak na silnici, tak v terénu,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Nový model zaujme nejen svým atraktivním designem, ale také všestranností, maximální robustností a propracovanými detaily. Se skvělou tažnou silou a stoupavostí, nižší spotřebou a vynikající užitnou hodnotou modelu Octavia nabízí nová Octavia Scout opět ‚o kousek auta navíc’, jak je pro značku ŠKODA typické. Scout je ideálním vozem pro rodinu i volný čas, a také naší odpovědí na sílící poptávku našich zákazníků po individualizovaných modelech,“ dodává Vlček.

Nová ŠKODA Octavia Scout je v nabídce se třemi motory a to výhradně s pohonem všech kol. Ceník modelu Octavia Scout 2.0 TDI/110 kW (150 k) s manuální šestistupňovou převodovkou začíná částkou 682.900,- Kč. Základní cena pro benzinovou motorizaci 1.8 TSI/132 kW (180 k) se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG činí 694.900,- Kč. Poprvé pro model Octavia je navíc k dispozici i špičková naftová motorizace 2.0 TDI/135 kW (184 k) v atraktivní kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol za ceny začínající na částce 734.900,- Kč. Nový model bude na český trh uveden v srpnu, počínaje dnešním dnem mohou zákazníci vůz objednávat u všech autorizovaných obchodníků značky ŠKODA
v České republice.

Agregáty jsou silnější a zároveň v průměru o 20 procent úspornější než motory předchozí generace. Všechny tři motory splňují normu Euro 6, platnou od září 2014, a jsou sériově vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

ŠKODA Octavia Scout na první pohled zaujme svým mohutným, pro verzi Scout specifickým vzhledem. Světlá výška byla ve srovnání s modelem Octavia Combi zvýšena o 33 milimetrů, na celkových 171 milimetrů. Součástí sériové výbavy jsou atraktivní 17palcová kola z lehkých slitin ve třech volitelných designech a pneumatiky s vyšším profilem (225/50 R17). Ke standardu patří také paket pro špatné cesty s dodatečnou ochranou podvozku.

Díky nejmodernější technice pohonu všech kol využívající spojku Haldex 5. generace se novinka stává nejuniverzálnějším modelem ŠKODA Octavia Scout všech dob. Maximální přípustná hmotnost přívěsu vzrostla o 25 procent, na dvě tuny. Inženýři dále podstatně zlepšili chování vozu na nezpevněných cestách a zvětšili nájezdové úhly. Součástí sériové výbavy je elektronická uzávěrka diferenciálů EDS, pracující na obou nápravách, a asistent pro rozjezdy do kopce.

Prostorný interiér byl individualizován speciálně pro model Scout. Přístrojová deska může buď černá nebo černo-hnědá. V interiéru jsou nové dekorační a prahové lišty ve speciálním designu Scout, tříramenný volant i hlavice řadicí páky jsou opatřeny emblémy Scout. Výškově stavitelná sedadla s bederními opěrami jsou potažena hnědou textilií, za příplatek ve výši 35.700,- Kč je v nabídce také provedení Alcantara v černé nebo hnědé barvě.

Nová Octavia Scout má už v základní výbavě atraktivní prvky komfortní výbavy. Mezi ně patří například dvouzónová klimatizace CLIMATRONIC, elektricky ovládaná boční okna, barevný displej Maxi DOT, malý kožený paket, dešťový senzor, infotainment rádio SWING, tempomat a vyhřívaná přední sedadla.

Příplatková výbava zahrnuje Adaptive Cruise Assistant (adaptivní tempomat), Intelligent Light Assistant (asistent dálkových světel), Automatic Parking Assistant (parkovací asistent), Traveller Assistant s identifikací dopravních značek, systém automatického zamykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) a Optical Parking Assistant (parkovací kamera).

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků