Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Na světě jsou všechny důležité informace týkající se Škody Octavia RS nové generace. Jak automobilka slíbila, tak se také stalo. Půjde o nejrychlejší Octavii vůbec.
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva

S předstihem zveřejnila mladoboleslavská automobilka všechny podrobnosti týkající se nové generace Škody Octavia RS, která se světu oficiálně představí 10. července v Goodwoodu. Údajně se máme na co těšit. Představitelé automobilky o novém „eresu“ mluví jako o dokonalém autě pro všední den i volný čas, které kombinuje maximální výkon, nejmodernější techniku a vysokou užitnou hodnotu.

Kombi | Škoda | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Stejně jako tomu bylo dříve, také nová generace se bude nabízet v provedení s benzinovým i naftovým motorem. Dvoulitrové TSI je naladěno na 220 koní, což v praxi znamená zrychlení z nuly na stovku za 6,8 s a v kombinaci s manuální převodovkou také maximální rychlost 248 km/h. Naftová alternativa nabídne 184 koní, stovku zdolá za 8,1 s a maximální rychlost má opět v kombinaci s manuální převodovkou hodnotu 232 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Octavia RS dostala sportovní nárazník a dozadu dvě koncovky výfuku. Na výběr budou čtyři různé sady kol o velikosti 17 - 19 palců.

V porovnání s předchozí generací je nové RS výkonnější a zároveň výrobce slibuje o devatenáct procent nižší spotřebu. V sériové výbavě najdeme start/stop systém a systém rekuperace brzdné energie. Jak už jste asi pochopili, kromě manuální převodovky je na přání možné přidat dvouspojkové DSG, které je taktéž šestistupňové.

Tajné | Zajímavosti | Sportovní auta | Škoda | Nová Octavia | Design | Škoda Octavia

Škoda Octavia RS III: takto bude vypadat

Velká pozornost byla kladena na vývoj podvozku. Oproti standardní verzi má nové RS nižší světlou výšku o 12 mm v případě liftbacku, u kombi to je ještě o jeden milimetr více. Na zadní nápravě je nově vyvinuté víceprvkové zavěšení, vpředu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Na rozdíl od Golfu GTI se Octavia RS musí obejít bez samosvorného diferenciálu, který je zde nahrazen pouze elektronickou pomůckou XDS integrovanou do stabilizace ESC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nabídka zůstává stejná. Zájemci budou moci vybírat mezi karoserií kombi a liftback, respektive mezi benzinovým a dieselovým motorem.

Prodej odstartuje krátce po premiéře v Goodwoodu. Stane se tak přesně 12. července u příležitosti startu čtyřicátého ročníku Rally Bohemia. Pokud vás zajímá kompletní představení tak, jak jej zveřejnila Škoda, v následující kapitole najdete celou českou tiskovou zprávu. 

 Škoda Octavia RS 2. generaceŠkoda Octavia RS 3. generace
Max. výkon200 k220 k
Zrychlení 0-100 km/h7,2 s6,8 s
Max. rychlost (s man.)242 km/h248 km/h
 Škoda Octavia RS TDI 2.generaceŠkoda Octavia RS TDI 3.generace
Max. výkon170 k184 k
Zrychlení 0-100 km/h8,3 s8,1 s
Max. rychlost (s man.)226 km/h232 km/h

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Škoda Octavia RS
  2. Škoda Octavia RS - oficiální tisková zpráva
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků