Nová Škoda Octavia: podrobné představení (aktualizováno)

Klíčový model automobilky Škoda má za sebou svou světovou premiéru. Nová Octavia se představila v mladoboleslavském muzeu.
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie

Po Volkswagenu Golf a Seatu Leon konečně přichází třetí dlouho očekávaný sourozenec. Nová Octavia je delší, širší a samozřejmě lehčí. Co se rozměrů týká, nabrala mladoboleslavská novinka celých 90 mm na délku a 45 mm na šířku. Především pak narostl rozvor, a to o 108 mm. Výsledkem má být podstatně prostornější interiér, který podle sov člena představenstva Škody Auto, Dr. Franka Welsche, je obvyklý spíše pro konkurenci z o třídu vyššího segmentu.

Údaj nejdůležitější, zavazadelník zvládne v základním uspořádání 590 l. Jak na tom bude provedení kombi, to zatím Škoda neupřesnila. Také Octavia stojí na platformě MQB, což mimo jiné přineslo úsporu až 102 kg.

Škoda | Nová Octavia | Design | Škoda Octavia

Škoda Octavia třetí generace na prvních fotkách

Kromě větších rozměrů se mohou případní zájemci těšit také na větší bezpečnost. Octavia třetí generace nabídne systémy Front Assistant (funkce nouzového brzdění), Lane Assistant (asistent pro jízdu v pruzích), Crew Protect Assistant (příprava prostoru posádky na potencionální nehodu), nechybí aktivní kapota pro ochranu chodců nebo systém rozpoznávající únavu řidiče. Samozřejmostí je celá sada airbagů, a to včetně kolenního pro řidiče nebo bočních airbagů vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Strohý design označuje Škodovka jako nadčasově elegantní a dynamický.

Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři vznětové motory, později dorazí také verze spalující stlačený zemní plyn. Přesná technická data automobilka zatím nezveřejnila, musíme se proto spokojit pouze s informací, že základem bude motor 1.2 TSI o výkonu 63 kW, naopak na prozatímní vrchol se postaví čtyřválec 1.8 TSI s maximem 132 kW. Těšit se máme také na pohon všech kol a ostré RS. Octavia Greenline s motorem 1.6 TDI (81 kW) nabídne spotřebu pouze 3,4 l/100 km.

Škoda | Premiéry | Škoda Octavia

Škoda představila novou Octavii... zde je první snímek

Do výbavy nové Octavie se stěhují prvky, které jste zde dříve koupit nemohli. Řeč je například o adaptivním tempomatu, novém asistentu dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a díky systému Driving Mode Selection bude možné do jisté míry měnit nastavení automobilu. Spolu s mladoboleslavskou novinkou přichází také nová generace navigačních systémů (snad nebude tak snadné je ukradnout). Jak je v poslední době moderní, součástí dotykové obrazovky je senzor přiblížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceník zatím neznáme, ale není tak těžké odhadnout, kde bude Octavia začínat. Očekává se, že první cena bude pod Golfem, ovšem bude vyšší než Seat Leon. Golf startuje od 339 900 Kč, Leon začíná na 299 900 Kč. Další informace, fotografie a videa budeme postupně doplňovat. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení
  2. Kompletní tisková zpráva
  3. Škoda Octavia: čtěte také
  4. Fotogalerie
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků