Nová Škoda Octavia: německý rukopis je znát. Možná až příliš

128 komentářů

automaniac
18. listopadu • 18:58

Ale je strašně hezká. ;-)

trader-krakra
29. prosince • 9:51

Pokud bude ta 1,2 žrát kolem 8-9 litrů, tak to potěžpánbu.

Stefan
31. ledna • 10:35

Co kecáte zemanovci aký nemecký rukopis skoda neexistuje su nemecké autá
ceské tam neni NIC!!!B-]

Marek
5. února • 13:00

Prosim vás... Spoustu dílu se děla u nás v Česku. To, že škodovku vlastní němci neznamená, že je to komplet německé auto.

Franta
29. ledna • 14:51

Koukal jsem dnes na cenu, slušně vybavené TDI je kolem miliónu:-D
To už Superb vychází cenově lépe.

Marek
5. února • 12:59

To co řikáte je blbost. Octavka s nejsilnejsim motorem a VEŠKEROU výbavou (kopletne vše co se tam dá dát) Stojí cca 1 milion.

josefo
15. ledna • 23:29

Proboha,o čem je řeč?Auto je německé,tak německý rukopis.Stále jsou lidi,co si myslí,že skodovka je česká.Ani šroubek.V této zemi už není nic české.

Jirka28
29. ledna • 14:27

To: Josefo
Trošku se pletete. Zjistěte si, kdo je výrobcem dílů a kde sídlí... Střílet od boku umí každý trouba...

Hippo
17. ledna • 11:23

To je dost přehnané. Myslíš, že když se ve fabrikách u nás vyrábějí díly pro Audi, BMW nebo třeba Peugeot, tak ve Škodovce není nic vyrobeného přímo u nás? To snad ne.Jinak co se týče auta samotného, tak design mi moc nesedí. Včetně již zmiňované zádi. Ale třeba si člověk za čas zvykne. Navíc ty zadní světlomety jsou celkem podobné Rapidu, což sice není nic nečekaného, ale když jsem se k Rapidu blížil pár dní zpět zezadu, tak jsem si ho spletl s Thalií od Renaultu...vážně jsem zvědavý na vzhled na Octávce v reálu.

JANO
14. ledna • 11:41

V recenzi popisujete novou Škodu Octavii.Porovnáváte (mimo jiné) velikost kufru s Rapidem. Píšete, že je o 130 litrů větší. Z toho mi vychází objem kufru u Rapida 460 l. Přesto v jiných propagačních materiálech je uveden objem 530l. Kde je chyba? jano

Antiautomat
12. ledna • 18:00

Hm tak ta zadna cast je naozaj tragedia.
Uz roky planujem vymenu mojho pekaca za novsi, ale ako vidim, v ponuke skody si vlastne nemam co vybrat. Male citigo poziadavky na rodinne auto bohuzial nesplna, cize skrtam zo zoznamu. Rapid sa mi celkom pozdava (tam je ta zadna cast tiez dost podivna), lenze pri pohlade do cennika ma chut rpresla okamzite. Navyse, nakolko priplatky za diesel k uz tak prehnanej (mierne povedane) cene su totalnym nezmyslom a v ponuke benzinakov nefiguruje ani jeden, ktory by posobil doveryhodne (kvalita a spolahlivost), skrtam zo zoznamu takisto. Dizajn octavie a nedostupnost uplne praobycajneho jednoduchejo benzinaka (nehovoriac o fakte ze sa jedna o novy a tym padom dostatocne neodskusany model) ju vyraduje zo zoznamu takisto. Fabia combi je zase nestastne riesena (uzke a vysoke), navyse dizajnovy grc. Superb je zasa az prilis.
Takze mozem len skonstatovat, ze keby k niecomu /nedajboze/ doslo a vyvstala by potreba noveho auta, k skode sa nemam dovod vratit. No a ked citam tie ich marketingove zvratky, potom uz vobec nie.

dave_007
13. ledna • 16:12

Pokud trvas na "nemecke technice", tak si myslim, ze v teto dobe je docela vyhodne koupit nejaky Seat a nebo Opel. Seat to ma hodne nahnute a tak se dost podbizi a dokoce snad i nabizi leasing bez navyseni (coz cas od casu nabizi leckera znacka). V pomeru uzitna hodnota / cena je zase Opel tezko k porazeni.Pokud jsi otevreny clovek, ktery neni zaslepen dogmatismem o "nemecke technice" a chces rodinne auto, doporucuji nevynechat i francouzske znacky. Francouzska auta sice nejsou tak naslapnuta jako ta nemecka, jsou ale pohodlnejsi a taky stoji podstatne mene penez, pricemz svuj ucel take splni beze zbytku. Doporucuji osobne vyzkouset nejakeho toho "citrona". jiste budes prekvapeny.Japonske vozy jsou super, ale zda se mi, ze jsou ponekud drazsi, nez si muze dovolit jejich cilova skupina.Kazdopadne mam pocit, ze zacina byt jasne, ze Skoda uz neni pro nasince.

JT
12. ledna • 15:13

Nevím, proč si hrát na třídy...
Ale když už: Seat Exeo je podle mne střední. A nová Octavia3 asi bude větší, ne?Takže takto: Octavia svými rozměry je střední třída (už proto, že je větší než Exeo, větší, než minulá generace Audi A4 či minulý Passat).Na druhou stranu: co se motorů týče, je Octavia nižší střední (ne li prostě nižší). Dvě dvanáctistovky a čtrnáctistovka, naftova šestnáctka, to prostě nelze za střední považovat. Exeo nemá nic menšího, než 1.8 TSI a 2.0 TDI.Na druhou stranu: kdyby nějakého blázna napadlo do Mercedesu C dát 1.4 litrový motor s třema turby, asi bychom přesto netvrdili, že MB-C je nižší střední... Stajně jako do střední asi nezařadíme Superb jen proto, že nějakého aktivistu napadlo tam dát čtrnáctistovku.PS: Ano, mám už 3 roky Exeo. Po všech slevách mne vyšlo citelně levněji, než obdobně vybavená a omotorovaná O2 a sorry, O2 má každej referent a není to nic moc.

dave_007
12. ledna • 15:35

Taky mi vrta hlavou proc se porad resi nejake "tridy" a proc si novinari hraji na "premiove" znacky. Kdo, kde a jak vlastne definoval ty tridy?

Tom
11. ledna • 15:00

Tak mi to nedalo a šel jsem přeměřit zadní sedáky v autě, protože mi přijdou tak akorát a naměřil jsem 55 cm oproti 44 cm u OIII to už mi přijde jako docela citelný rozdíl. O místě vzadu pro kolena a o tom že přední sedáky drží nohu až pod koleno se ani nerozepisuju. Myslím že základní veličinou pro jakékoliv poměřování auta je rozvor. Podle toho jde uspořádat interiér. Velikost kufru je naprosto zcestný údaj. Mám pouhých 550 L, vleze mi tam velký pes a dvě krosny, když jsem potřeboval převést 2 m válendu s úložným prostorem, vlezla celá do auta. Zase kolikrát člověk převáží autem válendu, ledničku apod. Škodovka není špatné auto, ale marketingová podpora hodně přehání a tím to auto shazuje. Ostatně prodeje u Yetiho, Citigo i Rapida jasně ukazují kam marketing Škodovku vede.

Aleš
11. ledna • 11:07

Jaký máte názor na to, že O III nebude ve verzi 2.0 TDI 110 KW mít víceprvkovou zadní nápravu?Golf VII s touto motorizací víceprvkovou nápravu má a v recenzích si ji dost chválí.Budou tedy jízdní vlastnosti O III znatelně horší než u Golfu VII?A prosím pište sem komenty jen vy, co se vyznáte v technice těch aut ;) díky.

dave_007
11. ledna • 12:59

To je dobra otazka. Ale asi ti na ni tezko nekdo odpovi fundovane jen tak od oka, specielne pokud Te zajima konkretni model vozu - a to predevsim pokud se jeste ani nezacal vyrabet.O obecnych charakteristikach ruznych konstrukcnich reseni zadnich naprav si muzes precist zde: http://www.cad.cz/component/content/article... ... a nebo http://cs.wikipedia.org/wiki/Chapmanova_n%C3%A1prava... Viceprvkova (Chapmanova) zadni naprava poskytuje kolu lepsi kinematicke vedeni a vyssi pricnou tuhost nez vlecena zadni naprava. Takze pri dynamicke jizde zatackami to MUZE byt znat (ale ne nutne MUSI). Jak moc ale musi byt ta jizda dynamicka, aby ten rozdil byl vyznamny, to lze tezko odhadnout. Asi si to budes muset vyzkouset na vlastni kuzi.Osobne se domnivam, ze v beznem kazdodennim provozu to zase tak zasadni rozdil delat nemuze. Pokud si ale rad obcas pekne z ostra riznes nejakou tu zatacku, lepsi zazitek a pocit ladneho pruletu budes mit s tou viceprvkovou.Na druhou stranu je ale otazkou, jaky ma smysl ostre rezat zatacky s Octavii. Myslim, ze silne stranky Octavie jsou v necem jinem.

Aleš
11. ledna • 14:29

Díky za odpověď. Dynamická jízda je jedna věc a druhou by měla být kvalita silnice - že ta víceprvková náprava = lepší stabilita na méně kvalitních silnicích, kterých je v ČR opravdu hodně.Jsem dost zvědavý na testy O III z českých silnic, zvlášť teda na nějaké objektivní srovnání buď s Golfem VII nebo s O III, která má tu víceprvkovou.

dave_007
11. ledna • 14:55

Musim Te varovat: Zrejme jsem to nevylozil zcela jasne, takze to interpretujes nespravne.Lepsi kinematicke vedeni te napravy znamena, ze to bude v zatacce lepe drzet vytycenou stopu a vyssi pricna tuhost oddali efekt odskakovani auta v pricnem smeru vliven odstredive sily do podstatne vyssich rychlosti. Ovsem aby tohle vsechno fungovalo jak ma, je treba aby vule v cepech byly co mozna nejmensi. Pokud vule v cepech prekroci jistou (prijatelnou) hodnotu, stava se z toho v podstate kinematicky mechanismus a cele se to muze zacit (nepatrne) hybat - coz je presne opak toho, co potrebujeme. Takze to vyzaduje citlive zachazeni a udrzbu.To vse ale vubec neznamena, ze toto reseni poskytuje lepsi stabilitu a nebo vyssi zivotnost na rozbite silnici. Navic, z fyzikalniho principu te konstrukce samotne dochazi na rozbitych silnicich k extremnimu opotrebeni tech cepu. Tomu lze predejit jen tim, ze ty cepy, tahla a vzpery jsou dostatecne dimenzovany - tedy dostatecne masivni.Na hodne rozbite silnici Ti ale nepomuze ani tohle reseni. Pokud jsou totiz diry prilis velke, zacina se kroutit a ohybat samotna karoserie vozu. Takze, pokud chces bezpeci a stabilitu na rozbite silnici, kup si nejaky Off Road. Ale ktere z nich maji viceprvkovou zadni napravu opravdu netusim.

Saj
11. ledna • 8:55

Chlapi, bez nesmyslů...co si myslíte, jako fakt na férovku, co je teda lepší koupě než O3 a proč? By mě to zajímalo...

Atomas
11. ledna • 11:13

Chlape, bez nesmyslů - pokud jsi v pozici, že si chceš koupit auto ( samozřejmě soukromé, ne firemní) a máš stanovený cenový strop, tak potom hledáš nejideálnější koupi a se dostaneš někam jinam, než když porovnáváš pouze teoreticky různá auta. Přeci jenom, jedná se o dost veliký výdaj a poté poznáš svoje priority, které od auta očekáváš a najdeš si ideální vůz. Já jsem nyní auto kupoval, můj strop byl 400.000,-Kč a mohu říct, že nikomu jeho rozhodování ve výběru nezávidím... Pouze bych doplnil, že v uvedené cenové kategorii bych novou OIII nezvolil.

Shimi
11. ledna • 11:24

to Atomas: Co si koupil?

Reven_21
11. ledna • 16:06

100% nějakého korejce... pokud nehledal něco méně náročného.

Atomas
11. ledna • 21:32

Ano, bohužel korejce... Budiž mi útěchou, že jsem trochu podpořil slováky, ale bohužel jsem si nedokázal vybrat mezi evropany...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
11. ledna • 21:42

I slováci potřebujou nějaky kšefty:D Smula je, že z toho nic moc nemají.

Shimi
11. ledna • 11:09

to Saj: Já to vidím asi takhle. Pro mě osobně u O3 přichází do úvahy jedině verze s 1.8TSI 132 kW v manuálu, která začíná na 510.000,- A když se podívám napříč konkurenčním spektrem, tak nenacházím nic, čemu bych dal přednost. Je to liftback, takže srovnávat ho s koncepcí hatchback je mimo mísu. Tím pádem nám zůstává jen koncepce kombi. Která automobilka nabízí kombíka nižší střední třídy se 180 kobylama? Ford a to Focus kombi 1.6 EcoBoost 134 kW, který ale není součástí akční nabídky, takže těch ceníkových 645.000,- by za něho vysolil leda blázen. Opel a to Astru ST 1.6T 132 kW, která sice začíná na 465.000,-, ale je to mastodont, který je dynamicky naprosto v zádeli. Navíc je to nepřímovstřik, takže to i krutě pocítíš na šrajtofli. Co dál? Nic.

JuDr. Dolfi
11. ledna • 8:02

hele kucí.. co to TSI ?? budou do OIII dávat už ty nový agregáty s ozub. řemenem nebo nám VW nechává cpát ty starý s řetězem TSÍčka?

Antiautomat
11. ledna • 8:18

Pokial viem, Octa bude mat novy motor, ktory okrem dalsich zmien ma aj remen namiesto retaze. Rapid bezi po starom...

runner42
9. ledna • 23:25

Škodovky nejsou můj šálek kávy, tak hodnocení nechám jiným.
Pouze bych se přimlouval, aby už něco udělali s tím designem zadků. Je trochu znervózňující pocit dojíždět Superb s permanentně nedovřeným kufrem a teď tuhle Oktávii se zádí promáčklou jak po bouračce (alespoň v reálu na dálnici to tak vypadá).

Pidalin
9. ledna • 23:17

Nevim jeslti je předražená nebo má špatný jízdní vlastnosti ale strašně se mi líbí. Je to v součastosti jedno z málo (možná dokonce spolu s rapidem jediný) auto s elegantnim, jednoduchym, funkcionalistickym designem. Slovo design se pro většinu dnešních aut nedá vůbec použít, ale Octavia III je opravdu designovka. Podobně jako za 1. republiky vidláci nadávali na funkcionalistický stavby, tak stejná situace je dneska. Světu vládnou bloby, nevkus, ohavnost, marnotratnost a nesmyslný ozdoby všude kam se vejdou. Za design jako ze starý školy musim Škodu opravdu pochválit.

LOL
10. ledna • 12:56

jen kdyby to nebyla tak okatá kopie audi.. :-D

Pidalin
10. ledna • 13:01

Až na to že ty nový audiny jsou pěkně hnusný a na kvalitu lidi taky dost nadávaj. B-]

martinchylek
9. ledna • 20:46

Ja bych nechtěl být úplně hnidopich, recenze/srovnání se mi moc líbí, ale pan autor používá dosti krkolomné výrazy. Např. Sedadla byla pohodlná, vpředu nabízela ve !srovnání s Rapidem nesrovnatelně lepší oporu.! -> ve srovnání nesrovnatelnou.. moc se to tam nehodí :)
a 2) Zatímco zvenku se nová Octavia podobá hodně levnějšímu a menšímu sourozenci Rapidu, jehož prodeje se v Česku rozjíždějí (díky ceně?)... Vazba "...Octavia podobá hodně levnějšímu..." (tedy že Rapid je (o) hodně levnější, což prakticky popírá další věta). Zvenku se nová Octavia hodně podobá levnějšímu....Upozorňuji na to jen kvůli budoucím článkům, můžete se té chyby vyvarovat :) Jinak článek super :)

Reven_21
9. ledna • 18:03

Vy co sem chodíte jen proto, aby jste tu buzerovali ostatní a rejpat do Škodovky jděte do háje. Pravda je taková, že je to prostě kvalitní auto a nebude v cenovém segmenu nějaký kie ceed apd. hraček. To že na to vy rejpálkové nemáte neznamená že je to špatný, nebo že je to šmejd. Pokud chcete hanit tohle auto tak si na to založte nějaky vlákno na příslušném foru.

pacho
9. ledna • 20:53

Prosím Vas, kde je napísané, že na tomto fóre sa smie oktávia len chváliť, a nesmie sa o nej napísať pravda? Fórum je tu pre všetký názory. KeĎ sa Ti nepáči pravda, nik Ťa nenúti ju čítať, a kľudne choď na iné fórum. Ináč aj ja si ripnem. Nová O3, je vpredu širšia len o 3cm napr. oproti P 207, čo je maličké auto. Je to fak odvaha (alebo drzosť), pchať O3 do nižšej strednej triedy. Neviem či som dobre pochopil cenníky, ale O3 nemá ani klimatizáciu v cene, tomu jednoducho neverím.

Reven_21
9. ledna • 21:13

Pokud jsis nevšiml, tak muj komentář je mířený na ty, který sem chodí pouze pošpinovat bez toho aby přinesl nějaky užitečný poznatek. Tim že se k tomuto příspěvku hlásíte do te skupiny lidi zřejmě patříte taky, jinak by vás to nezajímalo

Vyplňte prosím veškeré po
9. ledna • 22:08

No ja tam konkretni poznatek vidim B-]

dave_007
9. ledna • 22:02

Hele, ja bych rekl, ze tahle diskuse je jeste vcelku dost na urovni, vzhledem k tomu jak to vypada ruzne jinde. Krome Tebe se tu zatim nikdo do ucastniku nenavazi.

Tomáš
9. ledna • 19:20

Po 15 letech práce ve vlastním servisu bych si nic od vw nekoupil, leda bych to dostal zadarmo.

Aleš
11. ledna • 15:00

Proč? Protože VW je tak kvalitní, že z toho nemáš kšefty, tak ti to vadí? :)

Reven_21
9. ledna • 22:40

Na jednu stranu vás chápu. Vím jake poměry jsou u nás v místní Škodovce. Ale nic to nemění na tom že sám mam už druhou octavku (OII a předtím OI) stejně jako muj tatínek, a prostě bych nic už nic jineho nechtěl. To auto je ve většině ohledech parádní.

roomstein
10. února • 17:00

Jednotná kandidátka národní fronty v čele s KS za každých okolností...

james
9. ledna • 21:58

zaujimavy koment, skuste trochu viac o tom. vdaka

Tomáš
10. ledna • 8:51

Moje požadavky na auto jsou,kvaliní benzínový motor do 2 litrů,spotřeba po městě do 9 litrů svižné jízdy,dobrý výhled z vozu,vyhřívané sedadla,xenonové světlomety,pohon 4x4,velký kufr.
VW nemá kvalitní benzínový motor,v současné době narozdíl od starých tdi nemá ani kvalitní naftový a cena vozu se zmiňovanou výbavou je mimo hranici,kterou jsem ochoten zaplatit za věc která mne dopravuje z bodu A do bodu B nerad řídím,každou chvíli to na parkovišti někdo odře a koukat se na zničený milion který pro mne znamená několik let práce fakt nehodlám.

dave_007
9. ledna • 22:46

Je to jednoduche:a) Bud ma vlastni 15-ti letou zkusenost s dopravnimi prostredky VW a nebo
b) mu proste jeho vlastni servis sype natolik, ze ma na lepsi.Ja bych rekl, ze kombinace obojiho. :-D

james
10. ledna • 0:10

je to jednoduche, nabude sa neplet do otazky na ineho tvojimi stupidnymi dohadmi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miki
14. ledna • 9:15

Co jsi zač ? Tatar ?

james
14. ledna • 22:07

to nic jozko, to je preklep to sa obcas stava ty tatar

JANO
15. ledna • 11:02

Kolik takových překlepů tam ještě je?

james
15. ledna • 14:16

necham to na teba, zacni vypocet

das
9. ledna • 18:55

I kdybys měl 100x pravdu, svůj názor akorát tak shazuješ na úroveň primitiva, nazýváním ceedu apod. hračkami a komentováním finanční situace lidí, o kterých nic nevíš

Reven_21
9. ledna • 21:11

Musel jsem se snížit na vaši uroveň aby jste mě byl schopen pochopit :-)

das
9. ledna • 21:40

nějak jsem si nevšiml, že bych dělal něco z toho, co se týká tvého původního příspěvku, ale budiž, tak si to užij ;-)

Reven_21
9. ledna • 21:46

Dělal jste uplně to samé:-) to znamená rejpal do lídí(konkretně do mě)... stejně jako jsem rejpal já :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
das
9. ledna • 22:02

ano, chtěl jsem poukázat na to, že laciné otírání se o finanční situaci ostatních nebo teď později i o jejich inteligenci, není příliš konstruktivní vedení diskuze a těžko lze tímto stylem dosáhnout něčeho jiného, než přilití do ohně - tím pádem, dle mého, snaha o flamewar.

Reven_21
9. ledna • 22:37

Omlouvám se. napsal jsem tam ještě větu "To že na to vy rejpálkové nemáte neznamená že je to špatný". Bylo to ale myšlený na to kteří to tak opravdu dělají, a že těch lidí je hodně... Nemam na to, tak to prostě zdrbnu.

dave_007
9. ledna • 23:06

Je snad Octavia tvoje dilo, ze te to tak bere? To, ze na to spousta lidi ma a nerejpe, jeste neznamena, ze je to tak hodne dobry. :-D

Reven_21
9. ledna • 23:12

Já ale taky nerozhlašuju jak je to dobrý:-) kdežto ta druhá skupina rozhlašuje že je to špatný všude možně :-)

dave_007
10. ledna • 9:30

To je sice mozne, ale na mou otazku jsi neodpovedel. Jiste nejsem sam, koho zajima proc Te to tak zere.To by si jeden mohl myslet, ze jsi nejakej diverzant ze Skodovky, co ma potirat negativni ohlasy.

Reven_21
10. ledna • 9:51

Prosimtě:D už to trochu přeháníš. Drž si svojí fantazii trochu na uzdě :-)

dave_007
10. ledna • 11:19

Proc?Korporace plati velky penize za sledovani a agregaci deni na Facebooku a Twitteru; zamestnavaji "marketingove magy" na vylepsovani sveho image tamtez; upravuji Wikipedii k obrazu svemu a take najimaji profesionalni "diskutery" aby "pozitivne" ovlivnovali diskuse pod clanky. Bohuzel, toto neni fantazie, ale kazdodenni realita.Povazuju za zcela normlani, ze nekdo da najevo zda se mu to ci ono libi, nebo ne. Da se o tom diskutovat a navic, rozumne vedena diskuse cloveka muze obohatit o nezname uhly pohledu a nove informace. Jako treba zde ta zprava o vlecene zadni naprave.Oznacovat negativni nazory za "haneni" a vykazovat diskutery jinam povazuji za taktiku casto uzivanou fasisty, komunisty a ruznymi diktaturami vubec. Tohle tu snad nemame uz zapotrebi.Takze, pokud chces diskutovat, zkus treba nahodit tema, co se ti na te nove Octavii libi. Nikdo Ti za to hlavu neutrhne a treba zjistis, ze nejsi sam.

Reven_21
9. ledna • 22:35

Já se ale o financni situaci ostatních vubec neotírám. Řekl jsem že kvalitní auto prostě nebude v cenove kategorii kie ceed apd.
Já sem žádnou diskuzi ani nechtěl. Chtěl jsem upozornit na to, co je v komentařích ke Škodě celkem běžné, a už vubec jsem se nesnazil o flamewar. To že na to lidi reagují akorat potvrzuje to co jsem tím měl na mysli (ne každý, to musim přiznat)

aikoN
9. ledna • 22:48

A tohle je tedy potom co?"To že na to vy rejpálkové nemáte neznamená že je to špatný, nebo že je to šmejd. "Jinak já souhlasím s tím, že korejce jako dobrou koupi nepovažuju. Nicméně, ne z toho důvodu, že bych se obával o kvalitu (ta je dle recenzí na dobré úrovní), ale kvůli následné podpoře. Dlouhá záruka - fajn, ale bohužel vykoupená dražším servisem (což souvisí i s nižší cenou) a povinností po celou její dobu navštěvovat autorizák. A také kvůli korejské filozofii - nevěřím jim, že to auto nevyrábějí jako spotřební zboží. Tím pádem se bojím o dostupnost atypických náhradních dílů po delší době. O brzdy a podobné věci se postará aftermarket, ale co třeba různé řídící jednotky? Dle mého po takových 10 letech od ukončení výroby tyhle díly prostě k sehnání nové nebudou, na rozdíl od evropských značek. A spoléhat se na vrakoviště? Pche...Ovšem VW má s novou generací TSI taky zaděláno na nový průser. Jsem rozpačitý z těch monolitických bloků, ze kterých se ty motory skládají. Nebo-li, nebudou klasicky rozebíratelné. Zalisovaná klika, vačka, vodní pumpa.... Cokoliv se z toho vysere, půjde opravit jen výměnou celého bloku, který se sestává z mnoha dalších částí. Jen čas ukáže, jak to nakonec bude, ale vidím v tom potenciální problém jak v ceně servisu, tak v následném prodeji auta - kdo to ojeté koupí a za kolik?

Reven_21
9. ledna • 23:16

V příspěvku pod timto jsem to opravil:-)
Jinak s váma souhlasím. u VW doufam že u nove generace TSI motoru z spoustu chyb povedlo vychytat ale prostě 1.2tsi v těžkém autě prostě nemuže dělat dobrotu. Hlavně turbo extremně trpí a spousti lidí navíc s přeplnovaným motorem neumí jezdit. Sám jsem u VW group a zastance motoru TDI

michalk
9. ledna • 18:31

precitaj si recenzie na kiu ceed pripadne hyundai i30, hracka je akurat tvoja ochcafka, ja mam kiu ceed v plne palbe a nemozem si stazovat a kvalitou, aj cenovo ak si si stihol vsimnut je uz uplne inde ,takze si ju ludia nekupuju uz len kvoli tomu ze je lacna lebo uz lacna vobec neni ale jednoducho.vie.presvedcit kvalitou ci uz podvozku interieru, pekneho designu, dlhej zaruky, uz to nieje ten stary korejec,vyskusajte si to auto a budete hovorit.inak

Pidalin
9. ledna • 23:20

Kia Ceed je v současnosti hned vedle dalšího modelu Rio jednoznačne nejošklivější auto. Na druhym místě je Chevrolet (takovej ten malinkej), pak SUV Hyundai a pak Frantíci. FUJ, FUJ, FUJ a ještě jednou FUJ.

No a co
10. ledna • 10:31

:-P Mám jen blbou 206 s 2 HDi a vždy se směji, když předjíždím ty kvalitní udejchaný Oktávky do kopce. :-D :-D a ať jedu jak jedu tak se vejdu do 6-ti a neřeším to. Při slušné jízdě to jde i za 5. Ale musím říci, že je to pěkně tvrdej žebřinák. :-/

10. ledna • 12:27

A úplně stejně se smějí podobní primitivové s Oktávkou 2.0 TDI, když v kopci předjíždějí nějakou blbou udejchanou 206ku s 1.4i.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pidalin
10. ledna • 12:57

A co potom lidi s RSkem. :-D Já bych teda prachy za Octavii RS nedal ale jednou jsem v tom jel s jednim známym co jí má (v Německu na dálnici) a rychlý to teda je, nastavil na tempomatu 200 a jeli jsme. B-]

Reven_21
10. ledna • 11:35

Pane:D 206 je asi o 300kg lehčí než octavka :-) ale na to že to váží tak málo tak vám do dost žere :-) ja s 1.9TDi jezdim na dalku za 4.3l :-) a za 5l když to trochu více ženu :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adam Bernau
11. ledna • 17:32

Doufám, že za to ježdění s naftou, jednou chytneš pořádnýho rakaB-]

Reven_21
11. ledna • 17:48

Pán asi žije v době před 20ti lety že?:D V autě asi těžko :-) To dřív čert pojede na bruslích do práce :-)

Pidalin
9. ledna • 23:22

PS: Doufam že s tim nikdy nepojedeš do Prahy, leda že bys mě chtěl zabít leknutím. Vždycky když vidim čelní masku novýho Ceedu tak nevěřícně koukam a drbu se na bradě kde asi udělali soudruzi z koreje chybu. ;-)

roomstein
9. února • 10:22

tak se raději zahleď na krááásného Romstera, F2, nebo O2 po FL. Pravda, na sídliště pasují lépe...

Reven_21
9. ledna • 21:16

Pane, když se vám po montáži LPG do korejce po 20k KM zaklepají ventily do hlavy válcu protože sedla a konstrukce motoru je jako z másla, tak težko bude přemýšlet nad nějakou kvalitou jejich výroby. Jsem mechanik mam moc dobre zkušenosti s plno značkama... včetně korejcu

FrantaL
9. ledna • 21:22

Já mám zase plno zkušeností s mechanikma:-D

Reven_21
9. ledna • 21:27

To já taky ;-) Přesto tenhle váš příspěvej neřiká nic inteligentního :-)

FrantaL
9. ledna • 18:42

Jel jsem v nové KIA RIO a rozhodně neni o nic horší než Fabie, hlavně hezčí a vzhledem k výbavě levnější, tak že souhlasím s Tebou. Octavie III se mi líbí, ale obávám se, že kvalitou bude horší než předešlé modely, neboť VW chce a má to tak nastaveno, že Škoda je až druhá třída.

FrantaL
9. ledna • 18:03

Jak je to se zadní nápravou, ve značkovém servisu mi bylo řečeno, že je tam stejný systém jako v Octavii I, tedy horší než v Octavii II. Jak to je?

dave_007
9. ledna • 21:52

Ano, je to presne tak! V priplatkove vybave je i zadni naprava. :-D

Mirek
9. ledna • 19:43

Podle testu netestu na auto.cz má mít víceprvkovou nápravu vzadu jen Octavia III 1.8 TSI. I nejvýkonnější diesely mají mít jen vlečnou nápravu. Také jsem vyvalil oči. A jsem zvědavý jak novináři budou toto řešení najednou vychvalovat.

FrantaL
9. ledna • 20:01

Tak že se pravděpodobně bude "vybava" lišit kus od kusu dle ceny, tak věřím už i tomu, že verze za 334tis bude mít opravdu tvrdé plasty jako obyčejná Fabie.

josephko
9. ledna • 17:59

Ja by som videl v dizajne Octavie aj stopy anglického dizajnu - dokonalá symetria, konzervatívnosť, jednoduchosť, určitý minimalizmus. Možno je za tým snaha ušetriť nejaké peniaze, ale veľmi sa mi páči symetria palubnej dosky. Samozrejme logicky okrem budíkov - ale ani tie netrčia agresívne z palubnej dosky. Otvor vetrania vľavo je zrkadlový obraz vetráka vpravo. Rovnako stredová konzola je nádherne symetrická a tvorí až dohora písmeno V. Nový Golf už symetriu opustil, a nový Leon je v tomto smere ešte ďalej ako Golf. Nové Audiny okrem A8 a A3 môžu o symetrii akurát tak snívať. Palubka A6-ky sa mi práve z tohto dôvodu moc nepáči (viem, proti gustu žiadny dišputát - krása je subjektívna kategória)
Pre mňa je symetria symbolom dokonalosti a luxusu. Stačí sa pozrieť na palubky áut Rolls-Royce alebo Bentley. Ale aj Mercedesov a bavorákov.
A potom to porovnať s palubkami áut Citroen C5, prvej generácie Focusu či Káčka, Priusov, niektorých Lexusov, ale aj najnovšieho Clia.
Možno si pamätáte na Brendu z pôvodného seriálu Beverly Hills 90210 zo začiatku 90. rokov. Jej tvár bola trochu zvláštna - jedno oko mala totiž na tvári nižšie ako druhé.

Palo
9. ledna • 14:45

Octavia = 8.cesta

Saj
9. ledna • 14:19

Tak nějak nechápu ty myšlenky v diskuzi....Když se Vám o2 z nějakého důvodu nelíbí, tak si ji nekupujte a nikomu to necpěte...na výběr toho máte dost.

dave_007
9. ledna • 16:33

Kdyz si tak ctu ty prispevky v diskusi, tak mi prijde, ze lide spis nez ze by meli neco proti nove Octavii III samotne kritizuji zpusob jeji propagace a zrejme i zavadejici informace. Takze si myslim, ze to zase tak negativni pro Skodu neni.A uz vubec nechapu, proc by se lide nemohli svobodne vyjadrit v mezich zakona. Od toho tu snad ta diskuse je!

Reven_21
9. ledna • 21:20

Plácat tu zaujaté blbosti neznamená mít vlastní názor. :-) Inteligentní kritika ano, ale většinou se v takovejhlech diskuzí ukazujou pouze zaujaté řeči

dave_007
9. ledna • 23:22

Ackoliv s Tebou v podstate muzu souhlasit, je treba si uvedomit, ze lide maji pravo i na to zaujate placani blbosti. Dale si uvedom, ze tahle diskuse neni nejake odborne forum expertu, ale "takovy to odpocinkovy placani blbosti" a vetsina se tim proste jen bavi.Myslim, ze neni potreba brat ty auta zase tak strasne vazne ...

Saj
10. ledna • 11:40

Jenže když se budete bavit v reálu ve společnosti, tak určitě nezačnete mluvit o tom, jak je nová O3 příšerná, malá, drahá atd...protože se logicky někdo zeptá:" A jel jsi v tom?"Tady se to vidí na obrázku a už každej znalec. A to že je za blbce a navíc že se tím naprosto zahlcuje diskuze nesmyslama je mu už jedno.Argumentovat s tím, že každý na to má právo je sice hezké, ale to dotyčné nijak neomlouvá z toho, že člověk pak zbytečně ty jejich doslova blbosti občas přečte.Takže ano, nová octavia je tu, chci si přečíst nějaké zajímavé názory v diskuzi a nepročítat haldy kravin, kde si každý přihřívá svojí polívčičku.

das
9. ledna • 15:56

A můžeš mi říct, proč si myslíš, že názor v diskuzi o nějakém produktu musí být pouze kladný? Já vím, jsme dnešní dobou deformováni, že je to takhle správně - buď chválit nebo držet hubu - jak nám to předkládá třeba facebook.Ovšem ve skutečnosti je úplně normální, že kritika může být jak kladná, tak záporná. Ovšem lidé jsou čím dál víc psychicky labilní a těžko snášejí, když jim někdo rozboří bábovičku, a tak kolem sebe začnou kopat jak malé děcka ;-)

dave_007
9. ledna • 12:37

Jsme VW, budete asimilovani! Odpor je marny! B-]

Rokba
9. ledna • 12:16

Ve Škodovce neumí udělat sklopný sedák, který bude zároveň hluboký a pohodlný...? (jinak je to celkem pěký auto)

Rokba
9. ledna • 14:02

To by mě zajímalo, co znamenají ty mínusy....když v tom článku výslovně zaznělo, že měli na výběr: buď sklopné, a nebo pohodlné.:-D

dave_007
9. ledna • 16:23

No, co by asi znamenaly? Prece, ze Skoda dela sedaky pohodlne sklopne! :-D

Mirek
9. ledna • 18:31

Stávající Octavia II, délka sedáku vzadu 500 mm. Nastávající Octavia III, délka sedáku vzadu 440 mm. Čím dále, tím více kvalitnější sezení, jako na bidýlku. Zajímalo by mne, co na to říkají novináři, kteří donedávna poukazovali na to, jak většinou asijská konkurence má krátké sedáky a to zhoršuje pohodlnost sezení, neboť nejsou podepřena stehna. Mám Corollu se sklopnými sedáky vzadu , délka 480 mm. Syn, který vzadu sedává porovnával Octavii II a Corollu ze stránky pohodlí na těchto sedadlech. Po tom, co jsem mu z legrace řekl, že koupíme toto auto, tak mi řekl, ať si tedy na zadní sedadla sednu já, že on na takových sedět nechce.

marepa
6. února • 18:44

tak kdyz chcete na Golfa napasovat kufr, tak se to musi nekde projevit :)

X1
9. ledna • 11:15

"Ovšem setrvačnost neobelžete. Vůz s naftovým motorem bylo složitější ubrzdit, vejít se s ním do zatáček. "To je co za nezmysel? Zlozitejsie ubrzdit s tazsim motorom? Tak potom ako bude to auto brzdit, ked v nom budu styria ludia a plny kufor?Zatacky? Ak ma OIII v zatackach s tazsim motorom problem tak to o niecom svedci.Bud je autor uplne mimo alebo OIII ma problem. A vyzdvihovat ten kufor, no neviem, pochopim ceske tradicie, ale kufor je v 99% nevyuzity, zbytocny priestor v aute, vyzdvihovanie toho kufra na ukor podstatnych veci nedava zmysel.

Miki
9. ledna • 13:08

Co je na tom tak těžkého pochopit? Těžší motor je prostě na tom autě znatelně cítit. Doporučuji všem nechápajícím, aby si to vyzkoušeli.

X1
9. ledna • 13:50

Ine auta s tym evidentne problem nemaju:-D

Miki
9. ledna • 17:34

NAVÍC:-)

Miki
9. ledna • 17:33

Problémem to nazýváš jenom ty. Prostě ten pytel brambor (nebo spíše dva) vpředu, nemůže být necítit. Fyziku neošálíš.B-]

Kolemjdoucí
9. ledna • 12:02

No novinář se tím snaží naznačit,to co nemůže říct na plnou..hihi..ústa,že to prostě nebrzdí a špatně se´dí v zatáčkách. To by mu zaměstnavatel..tedy spíše zadavatel reklamy dal.....

Pilot
9. ledna • 21:05

hehe ... tak tak ... třeba trochu číst mezi ..... ;-)

akademik
9. ledna • 11:34

Presne tak..Tyto novodoby novinary su uplny idioti..Pamatam za sociku,ked auto novinari boli povinne byvaly sutazaci rally a podobne..Vid cesky auto-moto-rewue,ktoreho som sa ako decko nevedel dockat v TV

LOL
9. ledna • 14:00

myslíš Luboš Pecháček radí, pátrá, vyšetřuje? :-DAle jo, taky jsem na to jako děcko koukal a mělo to své kouzlo, rozhodně větší než dnešní automoto pořady s čestnou výjimkou TopGear (což je ale spíše zábavný pořad s auty, než klasický motožurnál)

Palo
9. ledna • 11:13

Spotreba "papierová" a skutočná ... Dostávam zapravdu , čo tvrdím o motoroch s nižšími objemami vo veľkých autách /totiž deficit výkonu je až príliš markantne poznať na spotrebe/ a o tom , že papier veľa znesie , keď sa ktokolvek presvedčí o rozdielnej spotrebe ktorú deklaruje výrobca a aký výsledok je u zákazníka .A znova platí staré tvrdenie , že najviac sa dá usporiť na spotrebe vozidla, resp.motora ktorý nepracuje na hranici výkonového maxima . Autor neuviedol spotrebu TDI l,6 a to by mňa práve zaujímalo . B-]

Spotřeba
10. ledna • 10:46

:-D To mě opravdu také pobavilo co vše snese papír. Píšeme 4,9l skutečná téměř 9l.
To mi připomíná jak se počítá průměr na ministerstvu. Dva kontrolní vzorky jeden 60% chybovost a druhý 75% tak to je v průměru 135%. :-D :-D Nebo jako v pohádce "Byl jednou jeden král" Jedno nebo dvě vejce jsou 3 vejce. :-P

Palo
10. ledna • 13:23

Na nemeckom webe spritmonitor.de sú pomerne objektívne udaje o spotrebách aut. Osobne som ho preklikal pred kúpou vozidla , aby som nebol nepríjemne prekvapený a myslím si , že má svoju výpovednú hodnotu . B-]

Stefan
9. ledna • 10:06

cena zacina- ale co dáva asi len 4 kolesá a škrabku, VW sa mi nepáčia aj preto že maju proklate nizky podvozok -to aby som si dával pozor kam odbočujem aby som si neprerazil vanu na olej !B-]

Saj
9. ledna • 8:44

Hrozně pomalu se Vám načítají obrázky...proto pro mě nemá cenu recenzi ani číst, když se na ně nemohu podívat.

Jaroslav  Matějka
9. ledna • 9:58 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Máte pravdu, tři fotografie byly uložené špatně, opraveno :-/

Miki
9. ledna • 9:51

:-D Dobrej fór! Řekl bych, že obrázky se pomalu načítají TOBĚ.

Saj
9. ledna • 14:08

Ne, trvá cca 5-10 vteřin, než se fotka objeví...to je nepřijatelné

jj
9. ledna • 8:34

Tak ono stačí si přečíst recenzi na o tomtéž na www.auto.idnes.cz, kde je cítit, že reportér není tak pokaděnej z toho, že nechali svézt v tomto vw zázraku a na místo úplatné demagogické chvály všeho se tam dozvíte i tom, co se na první dojem zas tak úplně nepovedlo.;-)

josephko
9. ledna • 8:32

Nová Octavia sa mi páči, ale nekúpil by som si ju. Paradoxne práve preto, že je tak dobrá a úspešná. V našich končinách totiž neexistuje auto, ktoré by sa viac kradlo. A tým nemyslím len absolútne, ale aj relatívne čísla - t.j. podľa podielu na trhu.
Práve z tohto dôvodu je výhodnejšie si kúpiť kórejca či japonca.

Jean
9. ledna • 18:15

Mne sa tiež páči, ale tiež by som ju nekúpil, dnešné autá sú už príliš robené ako smartfón - na jedno použitie a zahodiť. Radšej sa budem držať starších áut prémiových značiek, to bolo poctivé železo s dlhou životnosťou.

ja
9. ledna • 17:10

Mne sa nepáči, je naozaj až príliš strohá. Až má človek dojem, že ju chcú nemocni "potopiť". Autá sú už na "jedno kopyto", škodovka nikdy nevynikala technikou, tak sa mala snažiť zaujať dizajnom. Proste, mám starú škodovku, tento alebo budúci rok (ešte chýba trocha juráčov) sa popozerám buď po mazde 6 alebo opel insignia. Chcem elegantný pohodlný sedan.

ads
9. ledna • 7:49

Co furt vy novináři plácáte o tom, že patří mezi nižší střední a střední třídu. To nemáte vlastní rozum a jen papouškujete PR řeči škodovky.Dle udajů co naměřili na konkurenčním webu:
Vnitřní šířka FFIII/OIII:
1475,1470/1470,1470
Misto nad hlavou FFIII/OIII (pri 180cm)
ano, ano/ano,nie
Delka sedaku FFIII, OIII
51, 49cm/48cm, 44cm
Misto na kolena vzadu FFIII/OIII
9cm/11cmTakže do důsledků méně mista než ve focusu a to nemluvím o tom, že ty sedáky má nejkratší v nižší střední třidě. Má prostě jen delší zadní převis. Takže se nesmí porovnávat s hatchbacky, ale pouze sedany nižší střední třídy. A tam nijak nevybočuje. Třeba Astra má taky 466 cm na délku.

dave_007
9. ledna • 14:12

Diky za to srovnani. Muzu potvrdit: Ve Focusu jsem kdysi jel a rozhodne jsem se tam citil mene stisnene nez v tehdejsi Octavii. Nejlepe clovek udela, kdyz si domluvi zkusebni jizdu s ruznymi vozy a ma pak vlastni zkusenost. Ono je vcelku fuk do ktere tridy auto zaradite, dulezite je, jak to clovek citi on sam.Je zajimave, ze skodovacti "marketingovi magove" jeste nepochopili, ze tim bezskrupuloznim lhanim a prekrucovanim reality odradi spoustu lidi. Docela by mne zajimalo, kolik Skodovka zamestnava "marketingovych specialustu" a vyvojovych inzenyru. Vi to neko?

Tom
9. ledna • 20:12

Jen dotaz, už jste někdo četl něco od skodovky, kde by sama skodovka řadila Octavii do střední třídy? Já jsem ještě nikdy nic takového nevidel. Vždycky pouze v článcích od novinářů nebo SDA, ale skodovka sama to tak nikde neuvádí...

lethal924
11. ledna • 4:41

No rict to oficialne nemuzou, to by bylo lhani, ale nabulikovat to novinarum na predvadecce, aby to dale rozhlasovali do sveta, to se jim dari.

Tom
9. ledna • 20:12

Jen dotaz, už jste někdo četl něco od skodovky, kde by sama skodovka řadila Octavii do střední třídy? Já jsem ještě nikdy nic takového nevidel. Vždycky pouze v článcích od novinářů nebo SDA, ale skodovka sama to tak nikde neuvádí...

Karel
9. ledna • 11:14

Pokud je tam míň místa než ve Focusu, tak je to v podstatě Fabie :) Bez urážky - čísla o Focusu vůbec neodpovídají realitě, designér, který se v něm rozhodl obstavět celý vnitřek hromadami dynamicky tvarovaných plastů by zasloužil nacpat do kufru a zamčít. Přitom to bývalo skutečně prostorné auto. Jenže teď má malý kufr, obrovskou palubku a tunel... akorát je hezký zvenčí a pořád dobře jezdí.

taktez Karel
9. ledna • 12:39

Presne tak! Novy Focus se sam dikvalifikoval. Centimetry v tabulce, bohuzel, nerikaji nic.

aikoN
9. ledna • 9:46

Ano přesně tak. To se pořád říká, jaká to je střední třída. Ale pak ups, podíváme se do tabulky a zjistíme, že OIII má prakticky na chlup stejné rozměry jako Renault Fluence. Toho by vás napadlo do střední zařadit? Ani omylem, že... Já vím, že už od první generace Oktávky jsou tlaky ji nějak do té střední třídy alespoň na oko natlačit, aby člověk měl z auta lepší pocit, ale buďme realisté.Je to v podstatě překrytovaný Golf se zadním převisem. Nutno říci, pěkně překrytovaný, OIII se mi líbí víc. Taky to znamená dobrou koncernovou techniku. Ale pořád je to Golf a ne Passat :-)

Mirek
9. ledna • 19:47

To nebylo pro pocit, ale jak najednou Octavia v očích mnoha zaslepenců porážela ostatní auta střední třídy svou výjimečnou cenou a .......

Jenda
9. listopadu • 18:45

Holt někteří lidé jsou hlupáci a hlupáky zůstnou. Platí, že Oktávka je vůz nižší střední třídy a nikdy tomu nebude jinak vy trubci.

Radek
9. ledna • 8:10

Tak tak, další generace prostě musí být větší, to už tak je, kdo by si to pak kupoval, když by to bylo stejjný jako předchozí. Ty vymoženosti jak to tam prezentují jsou běžné věci, nic extra. Kdyby to namontovali do staré generace, tak jsou na tom stejně. A vychvalovaný design? Je to pořád šedá myš jako před tím. Neurazí, ale ani nenadchne. Jsem rád, že se Škodovce daří, ale nedělal bych z ní něco extra, obzvlášť, když pod kapotou je to stejně očesaný VW.

Doporučujeme

Články odjinud