Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Na autosalonu v Ženevě se představí dlouho očekávané druhé SUV automobilky Škoda. Nebude to nástupce modelu Yeti, ale větší model. Škoda tradičně drží informace pečlivě pod pokličkou, ale něco o novém SUV přece jen víme.

Škoda Kodiak, nebo Škoda Kodiaq?

Ačkoliv Škoda se při hledání jména pro svůj nový model nechala inspirovat medvědem kodiakem (podle Wikipedie je největší poddruh medvěda hnědého rozšířený pouze na ostrově Kodiak u jižního pobřeží Aljašky), zvolila zápis s písmenem Q na konci. Nové SUV tedy ponese název Škoda Kodiaq. Podle automobilky to bude velké...

Tajné | Zajímavosti | SUV | Design | Škoda | Škoda Kodiaq

Nové SUV Škoda Kodiaq: Mohlo by vypadat nějak takhle?

Škoda Kodiaq: výroba a technika

Výroba bude probíhat v České republice spolu s novým SUV automobilky Seat. Obě auta použijí stejný technický základ, tedy upravenou modulární platformu MQB. Na této platformě stojí třeba nová generace SUV Volkswagen Tiguan.

Platforma MQB naznačuje jednu zásadní věc. Motor bude uložen vpředu napříč a technicky se bude jednat o předokolku s elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou Haldex. Nebude to tedy, jak se původně spekulovalo, auto postavené na starém Touaregu s motorem podélně.

Retro | Zajímavosti | SUV | Design | Škoda | Hatchbacky | Sedany | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Roomster | Škoda Superb

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Škoda Kodiaq: první sedmimístná Škoda

Na rozdíl od Tiguanu nebo „sportovně“ pojatého SUV Seat bude Škoda Kodiaq větší a praktičtěji zaměřená. Nabídne více vnitřního prostoru a samozřejmě objemnější zavazadelník. Díky tomu bude k dispozici také sedmimístné provedení, vůbec poprvé v novodobé historii automobilky Škoda. Prozatím jste si vždycky mohli koupit maximálně pětimístnou škodovku.

Škoda Kodiaq: Motory

Pod kapotou očekáváme známou nabídku koncernových pohonných jednotek, především turbodiesely 2.0 TDI plnící emisní normu Euro 6. K dispozici budou jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Z benzínových motorů pravděpodobně dostanete na výběr motory 1.4 TSI a 2.0 TSI s vrcholným provedením o výkonu až 155 kW (211 k). Základní verze budou k dispozici s pohonem předních kol, jinak bude Škoda Kodiaq jako čtyřkolka. Hybridní provedení dorazí až později.

Škoda Kodiaq: Ceny

Ještě je těžké spekulovat o ceně. Volkswagen ale v Německu prodává nový Tiguan s motorem 2.0 TDI (110 kW) za 30 000 eur (810 000 korun). Podobně konfigurovaná Škoda Kodiaq s tímto motorem by tedy mohla stát přibližně stejně, ale v Německu jsou nová auta obecně dražší než u nás.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků