Nová Škoda Fabia RS dostane benzinový motor

První generace Škody Fabia RS vstoupila do dějin jako jeden z prvních naftových hot hatchů. Ačkoli to z pohledu sportovního využití nebyla zrovna výhra, vůz si našel jiné zákazníky, které kombinace atraktivnějšího vzhledu a úsporné, relativně dynamické jízdy zaujala. A nebylo jich zrovna málo.

Ti, kterým tyto hodnoty mnoho neříkaly, škodovku proklínali za to, že ve Fabii RS nepoužila motor 1,8 Turbo, který by ve spojení s nižší hmotností již v základním naladění (110 kW) dodával mnohem zajimavější dynamiku. Nyní se zdá, že jejich hlasy budou vyslyšeny. Reinhard Jung, předseda správní rady Škoda Auto, totiž prozradil, že v nové Fabii RS by se měl objevit motor 1,4 TSI, známý z Volkswagenu Golf GT. Pod kapotou ostré Fabie by měl dosahovat výkonu přes 170 koní a při své hmotnosti a charakteru by měl zajišťovat skutečně zajímavé svezení.

Trochu v rozporu se slovy pana Junga je dřívější prohlášení Volkswagenu, že motory TSI (tedy ty s kompresorem i turbem) se do jiných vozů, než těch s VW ve znaku, nedostanou. Ale za jeden až dva roky, kdy by se nová Fabia RS měla na trhu objevit, může být všechno jinak... Ostatně současné ceny nafty dalšímu boomu dieselových pseudosporťáků nepřejí, a tak by nebylo divu, kdyby se Škodovka resp. celý koncern Volkswagen ubíral tímto směrem.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků