První generace Škody Fabia RS vstoupila do dějin jako jeden z prvních naftových hot hatchů. Ačkoli to z pohledu sportovního využití nebyla zrovna výhra, vůz si našel jiné zákazníky, které kombinace atraktivnějšího vzhledu a úsporné, relativně dynamické jízdy zaujala. A nebylo jich zrovna málo.
Ti, kterým tyto hodnoty mnoho neříkaly, škodovku proklínali za to, že ve Fabii RS nepoužila motor 1,8 Turbo, který by ve spojení s nižší hmotností již v základním naladění (110 kW) dodával mnohem zajimavější dynamiku. Nyní se zdá, že jejich hlasy budou vyslyšeny. Reinhard Jung, předseda správní rady Škoda Auto, totiž prozradil, že v nové Fabii RS by se měl objevit motor 1,4 TSI, známý z Volkswagenu Golf GT. Pod kapotou ostré Fabie by měl dosahovat výkonu přes 170 koní a při své hmotnosti a charakteru by měl zajišťovat skutečně zajímavé svezení.
Trochu v rozporu se slovy pana Junga je dřívější prohlášení Volkswagenu, že motory TSI (tedy ty s kompresorem i turbem) se do jiných vozů, než těch s VW ve znaku, nedostanou. Ale za jeden až dva roky, kdy by se nová Fabia RS měla na trhu objevit, může být všechno jinak... Ostatně současné ceny nafty dalšímu boomu dieselových pseudosporťáků nepřejí, a tak by nebylo divu, kdyby se Škodovka resp. celý koncern Volkswagen ubíral tímto směrem.