Nová Škoda Fabia III konečně odhalena. Podívejte se na první fotky celého auta

Po týdnech špionážních fotek, skic a tajemných upoutávek odhaluje konečně automobilka Škoda finální podobu nové Fabie.

Čekání je u konce, Škoda oficiálně odhaluje vzhled třetí generace modelu Fabia. Výroba začne už koncem srpna, světová premiéra se uskuteční na autosalonu v Paříži a auto dorazí k prvním zákazníkům ještě před koncem roku.

Automobilka při odhalování nového modelu pokračuje v tradičně pozvolném uvolňování informací a fotografií, takže kompletní technické údaje ani velkou galerii oficiálních snímků ještě dnes nečekejte. Leccos podstatného o nové Fabii už ale víme.

Nižší, širší, lehčí

Nová Škoda Fabia III bude o kousek kratší (- 8 mm), nižší (- 31 mm) a širší (+ 90 mm), bude mít i větší rozvor (+ 5 mm) a má být prý i lehčí. Podle dostupných informací má nová Fabia v základním provedení vážit o 65 kg méně než dosavadní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPrvní dvě fotografie celého vozu ukazují slibovaný posun v proporcích i ostře řezané linie; designér Kabaň hovoří o „krystalických prvcích“

I základní tříválec 1.0 MPI o výkonu 44 KW (60 k) by tak mohl do města stačit, silnější provedení o výkonu 55 kW (75 k) pak už bude vyložený sportovec. Ale teď vážně, čeká se i modernizovaný motor 1.2 TSI o výkonu 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedmistupňový automat DSG bude k dispozici pro motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), jinak dostanete standardně pětistupňový manuál.

Do roka i Greenline

Diesely zastoupí nový celohliníkový tříválec 1.4 TDI o výkonech od 55 do 77 kW (75 až 105 koní). Verze Greenline, která dorazí přibližně za rok, má spotřebovat jen 3,1 l/100 km. Pravdivost této hodnoty velmi rádi ověříme v redakčním testu.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Škoda Fabia

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Nová Fabia chce být zajímavější pro mladé zákazníky. Proto nabídne širší možnosti individualizace, než bylo dosud zvykem. Zákazníci budou vybírat z 15 odstínů karoserie a k tomu různé barevné provedení střechy, kol a zrcátek. Vyšší verze výbavy dostanou mimo jiné systém MirrorLink, který umožní „zrcadlit“ displej chytrého mobilu na displeji palubního systému. 

Ačkoli základní verze nebude mít klimatizaci ani elektrické ovládání oken, Škoda prý připraví výhodný paket, který tyto dnes už samozřejmé položky přidá za velmi akceptovatelný příplatek. Na čtenářském fóru autorevue.cz už ale mají jasno v tom, jestli Fabia III bude mít škrabku. Otázkou teď zůstává klíčová položka „cena od...“, ale na její zveřejnění si musíme ještě počkat.

Sportovní auta | Škoda | Hatchbacky | Nová Fabia | Design | Škoda Fabia

Škoda Fabia RS: Jak by mohlo vypadat to, co nikdy nevznikne

Automobilka doprovodila první fotografie tiskovou zprávou ve formě rozhovoru s Jozefem Kabaněm. Šéfdesignér Škody v něm vysvětluje, proč chtěl dát designu nové Fabie více emocí a jaké výrazové prostředky k tomu použil:

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již dříve zveřejnila Škoda skicu nové Fabie; pod designem je podepsaný šéfdesignér značky Jozef Kabaň
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků