Nová Škoda Fabia III: Bude takhle vypadat?

Palebná příprava před odhalením nové generace populárního modelu Fabia začíná špionážními fotkami a skicami finálního designu.

Odhalení každého nového modelu značky Škoda bývá v českých médiích ostře sledovaným tématem. I letos „budeme mít o čem psát“, neboť na podzimní autosalon v Paříži se chystá premiéra nové generace vozu Škoda Fabia.

Koncern si vždycky dává s maskováním prototypů spoustu práce a jen málokdy se stane, že finální design unikne na veřejnost dříve než pár dní před oficiální premiérou.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Nová Octavia | Seat | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI

Kolegové ze stránek Indianautosblog.com si třetí generaci Fabie představují tak, jak vidíte na titulním obrázku. Jejich skica vychází především ze snímků maskovaných prototypů, které jste mohli vidět i v českých médiích. My se ale domníváme, že Škoda kamufláží záměrně mate veřejnost, stejně jako se jí to povedlo před premiérou nové Octavie.

Už z dřívějších zpráv totiž vyplývá, že design nových škodovek má být výraznější a osobitější. I náš zdroj z automobilky, který chce logicky zůstat v anonymitě, popisuje předek Fabie jako „úplně jiný než na Rapidu“. 

Co prozatím víme?

Volkswagen potvrdil, že nová Škoda Fabia III nevyjede na nové modulární platformě MQB, což by prý zvedlo náklady na vývoj a tedy i cenu. Nová Fabia tak bude jezdit na upravené platformě PQ25, kterou používá třeba Volkswagen Polo a jejíž modifikovanou verzi najdete i pod kapotou evropské Škody Rapid.

Zůstanou také dvě karosářské varianty - pětidveřový hatchback a pětidveřový kombík. Model Roomster zřejmě nástupce nedostane, ovšem o zachování jména se spekuluje v souvislosti s plánovaným MPV, které by mělo být příbuzné s Volkswagenem Caddy.

Ohledně motorizací panuje shoda především v tom, že nebude ostrá verze RS, která se neprodávala dostatečně dobře. Z běžných motorizací se mluví o tříválci 1,0 l, ale také přeplňovaném tříválci a upraveném motoru 1.2 TSI. Naftu má zastoupit tříválec 1.2 TDI a čtyřválec 1.6 TDI.

zdroj: indianautosblog.com

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků