Nová Škoda Fabia bude jezdit se spotřebou 3,1 l/100 km

Odhalování třetí generace Škody Fabia pokračuje. Automobilka zveřejnila další informace týkající se převážně motorů. Novinka má být až o 17 % úspornější než odstupující verze. Nejnižší spotřebou je 3,1 l/100 km udávaných pro provedení GreenLine, které dorazí na trh koncem příštího roku.

Škoda | Hatchbacky | Byznys | Nová Fabia | Škoda Fabia

Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna

Všechny motory plní normu Euro 6, standardem je systém Start/Stop a rekuperace brzdné energie. Základem jsou dvě verze tříválce 1.0 MPI. Slabší nabídne 44 kW (60k), výkonnější 55 kW (75 k). Alternativou je pak čtyřválec 1.2 TSI (66 kW nebo 81 kW).

U dieselu budou v nabídce figurovat tři varianty motoru 1.4 TDI. Jde o tříválec s blokem válců vyrobeným z hliníkové slitiny. Nejslabší provedení s výkonem 55 kW (75 k) je určeno pro GreenLine. Nad ním budou stát verze s maximem 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

Škoda | Hatchbacky | Premiéry | Nová Fabia | Design | Škoda Fabia

To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

GreenLine bude používat kromě nejslabšího dieselu také pneumatiky se sníženým valivým odporem a upravenou aerodynamiku. Dostat se má na spotřebu 3,1 l/100 km, respektive produkce emisí CO2 by měla dosáhnout na 82 g/km.

Škoda Fabia třetí generace vsadí taktéž na nízkou hmotnost. Rozdíl bude činit až 65 kg. Základní provedení osazené tříválcem 1.0 MPI nabídne pohotovostní hmotnost pouhých 980 kg.

Zobrazit tiskovou zprávu
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků