Nová Škoda Fabia bude jezdit se spotřebou 3,1 l/100 km

Odhalování třetí generace Škody Fabia pokračuje. Automobilka zveřejnila další informace týkající se převážně motorů. Novinka má být až o 17 % úspornější než odstupující verze. Nejnižší spotřebou je 3,1 l/100 km udávaných pro provedení GreenLine, které dorazí na trh koncem příštího roku.

Škoda | Byznys | Hatchbacky | Nová Fabia | Škoda Fabia

Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna

Všechny motory plní normu Euro 6, standardem je systém Start/Stop a rekuperace brzdné energie. Základem jsou dvě verze tříválce 1.0 MPI. Slabší nabídne 44 kW (60k), výkonnější 55 kW (75 k). Alternativou je pak čtyřválec 1.2 TSI (66 kW nebo 81 kW).

U dieselu budou v nabídce figurovat tři varianty motoru 1.4 TDI. Jde o tříválec s blokem válců vyrobeným z hliníkové slitiny. Nejslabší provedení s výkonem 55 kW (75 k) je určeno pro GreenLine. Nad ním budou stát verze s maximem 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).

Design | Škoda | Hatchbacky | Premiéry | Nová Fabia | Škoda Fabia

To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

GreenLine bude používat kromě nejslabšího dieselu také pneumatiky se sníženým valivým odporem a upravenou aerodynamiku. Dostat se má na spotřebu 3,1 l/100 km, respektive produkce emisí CO2 by měla dosáhnout na 82 g/km.

Škoda Fabia třetí generace vsadí taktéž na nízkou hmotnost. Rozdíl bude činit až 65 kg. Základní provedení osazené tříválcem 1.0 MPI nabídne pohotovostní hmotnost pouhých 980 kg.

Zobrazit tiskovou zprávu
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků