Nová paliva Shell mají motoristům ušetřit každý padesátý litr

Dvě nová paliva je možné od tohoto týdne tankovat v České republice. Jedná se o produkty společnosti Shell Czech Republic, která o nich tvrdí, že jsou příspěvkem k úspornému ježdění. Zástupci petrolejářského gigantu tvrdí, že při naplnění padesátilitrové nádrže motorista ušetří jeden litr. Je tedy na každém řidiči, aby si proklamované skutečnosti sám ověřil.

„Žijeme v době, kdy se každý snaží ušetřit palivo a snižovat provozní náklady. Průzkum nám ukázal, že přes osmdesát procent dotázaných by přivítalo víc informací o úsporných možnostech. Prakticky stejné množství je ochotno začít tankovat u čerpací stanice, která by nabízela paliva snižující spotřebu, pokud by nestála více než standardní,” sdělil Dušan Nedorost, ředitel provozu čerpacích stanic Shell v ČR.

Společnost proto v souladu s dalšími zeměmi představila nová paliva Shell FuelSave Natural 95 a Shell FuelSave Diesel, která právě díky svému složení mají pomáhat ušetřit peníze. Jejich nasazením zároveň z čerpadel společnosti zmizel klasický Natural 95 a Diesel Extra. Zákazníci Shellu přitom za nové produkty zaplatí stejně, jako za obě končící paliva, která společnost dosud nabízela.

Klepněte pro větší obrázek

Nové produkty jsou podle představitelů společnosti výsledkem několikaletého vývoje ve výzkumných laboratořích. Obsahují unikátní technologii SEI (Shell Efficiency Improver), která prý snižuje spotřebu již od prvního natankování a jež byla testována na dvaceti různých typech automobilů.

Benzin Shell FuelSave Natural 95 má pomáhat snížit ztráty energie v motoru mazáním v místech, kde nejsou běžné motorové oleje účinné. Jedná se zejména o okolí horního kroužku pístu a snížení energetických ztrát má mít pozitivní vliv na spotřebu paliva.

Technologie pro úsporu Shell FuelSave Diesel prý zase umožňuje efektivnější vznícení a spalování oproti běžné naftě. Zástupci společnosti rovněž tvrdí, že toto palivo pomáhá chránit před vznikem usazenin a zlepšuje tak účinnost motoru.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků