Nová Mazda3 hatchback: první oficiální snímky

Po několika špionážních záběrech uvolnila Mazda první oficiální snímky svého hatchbacku řady 3. A šmrnc mu rozhodně nechybí.

Premiéra nové generace oblíbeného kompaktu je naplánována na boloňský autosalon, jehož brány se otevřou již za několik dní. Modelová nabídka tak bude téměř kompletní, protože první snímky hatchbacku přišly jen necelý týden po oficiální premiéře čtyřdvéřového sedanu Mazda 3 na autosalonu v Los Angeles. Právě americký trh bude pro variantu s „klasickou“ karosérií stěžejní.

Je pravděpodobné, že hatchback bude nabízen s podobnou škálou motorů jako sedan, a ta již byla v souvislosti s jeho uvedením představena. Patří do ní i dva zcela nové zážehové čtyřválce, dvoulitr s výkonem 148 koní a točivým momentem až 183 Nm a jednotka o objemu 2,5 l, výkonu 167 koní a točivém momentu vrcholícím hodnotou 227 Nm. Oba jsou opatřeny elektrickým ovládáním škrticí klapky bez mechanické vazby. Pro Evropu budou ale spíše zajímavé menší čtyřválce a vznětové motory.

Novou Mazdu 3 tak bude možno objednat s novým vznětovým čtyřválcem, který slavil premiéru ve větší řadě 6. Má zdvihový objem 2,2 l, dosahuje slušného výkonu 182 koní a enormního točivého momentu plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba byla přitom stanovena na pouhých 5,6 l/100 km, což lze vzhledem k výkonovým parametrům pohonné jednotky považovat za znamenitou hodnotu. Motory budou alternativně kombinovány s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením nebo elektronicky řízeným pětistupňovým automatem Sport-AT.

„Trojka“ přinese do nižší střední třídy řadu prvků, které zde nejsou zatím zcela obvyklé. To by však mělo být u každého nového modelu, který se cítí tlačit na špici svého segmentu, samozřejmostí. Patří sem například adaptivní bixenonové světlomety, velkoplošný vícefunkční displej na středovém panelu, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, difúzní osvětlení interiéru, automatické stěrače či dvouzónová klimatizace. Milovníky elektronických palubních systému potěší možnost instalace audiosoustavy Bose s deseti reproduktory, vstupy pro externí paměťové jednotky či Bluetooth.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 Hatchback 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Mazda 3 Sedan
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků