Nová Mazda3 hatchback: první oficiální snímky

Po několika špionážních záběrech uvolnila Mazda první oficiální snímky svého hatchbacku řady 3. A šmrnc mu rozhodně nechybí.

Premiéra nové generace oblíbeného kompaktu je naplánována na boloňský autosalon, jehož brány se otevřou již za několik dní. Modelová nabídka tak bude téměř kompletní, protože první snímky hatchbacku přišly jen necelý týden po oficiální premiéře čtyřdvéřového sedanu Mazda 3 na autosalonu v Los Angeles. Právě americký trh bude pro variantu s „klasickou“ karosérií stěžejní.

Je pravděpodobné, že hatchback bude nabízen s podobnou škálou motorů jako sedan, a ta již byla v souvislosti s jeho uvedením představena. Patří do ní i dva zcela nové zážehové čtyřválce, dvoulitr s výkonem 148 koní a točivým momentem až 183 Nm a jednotka o objemu 2,5 l, výkonu 167 koní a točivém momentu vrcholícím hodnotou 227 Nm. Oba jsou opatřeny elektrickým ovládáním škrticí klapky bez mechanické vazby. Pro Evropu budou ale spíše zajímavé menší čtyřválce a vznětové motory.

Novou Mazdu 3 tak bude možno objednat s novým vznětovým čtyřválcem, který slavil premiéru ve větší řadě 6. Má zdvihový objem 2,2 l, dosahuje slušného výkonu 182 koní a enormního točivého momentu plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba byla přitom stanovena na pouhých 5,6 l/100 km, což lze vzhledem k výkonovým parametrům pohonné jednotky považovat za znamenitou hodnotu. Motory budou alternativně kombinovány s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením nebo elektronicky řízeným pětistupňovým automatem Sport-AT.

„Trojka“ přinese do nižší střední třídy řadu prvků, které zde nejsou zatím zcela obvyklé. To by však mělo být u každého nového modelu, který se cítí tlačit na špici svého segmentu, samozřejmostí. Patří sem například adaptivní bixenonové světlomety, velkoplošný vícefunkční displej na středovém panelu, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, difúzní osvětlení interiéru, automatické stěrače či dvouzónová klimatizace. Milovníky elektronických palubních systému potěší možnost instalace audiosoustavy Bose s deseti reproduktory, vstupy pro externí paměťové jednotky či Bluetooth.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 Hatchback 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Mazda 3 Sedan
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků