Nová Mazda3 hatchback: první oficiální snímky

Po několika špionážních záběrech uvolnila Mazda první oficiální snímky svého hatchbacku řady 3. A šmrnc mu rozhodně nechybí.

Premiéra nové generace oblíbeného kompaktu je naplánována na boloňský autosalon, jehož brány se otevřou již za několik dní. Modelová nabídka tak bude téměř kompletní, protože první snímky hatchbacku přišly jen necelý týden po oficiální premiéře čtyřdvéřového sedanu Mazda 3 na autosalonu v Los Angeles. Právě americký trh bude pro variantu s „klasickou“ karosérií stěžejní.

Je pravděpodobné, že hatchback bude nabízen s podobnou škálou motorů jako sedan, a ta již byla v souvislosti s jeho uvedením představena. Patří do ní i dva zcela nové zážehové čtyřválce, dvoulitr s výkonem 148 koní a točivým momentem až 183 Nm a jednotka o objemu 2,5 l, výkonu 167 koní a točivém momentu vrcholícím hodnotou 227 Nm. Oba jsou opatřeny elektrickým ovládáním škrticí klapky bez mechanické vazby. Pro Evropu budou ale spíše zajímavé menší čtyřválce a vznětové motory.

Novou Mazdu 3 tak bude možno objednat s novým vznětovým čtyřválcem, který slavil premiéru ve větší řadě 6. Má zdvihový objem 2,2 l, dosahuje slušného výkonu 182 koní a enormního točivého momentu plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba byla přitom stanovena na pouhých 5,6 l/100 km, což lze vzhledem k výkonovým parametrům pohonné jednotky považovat za znamenitou hodnotu. Motory budou alternativně kombinovány s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením nebo elektronicky řízeným pětistupňovým automatem Sport-AT.

„Trojka“ přinese do nižší střední třídy řadu prvků, které zde nejsou zatím zcela obvyklé. To by však mělo být u každého nového modelu, který se cítí tlačit na špici svého segmentu, samozřejmostí. Patří sem například adaptivní bixenonové světlomety, velkoplošný vícefunkční displej na středovém panelu, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, difúzní osvětlení interiéru, automatické stěrače či dvouzónová klimatizace. Milovníky elektronických palubních systému potěší možnost instalace audiosoustavy Bose s deseti reproduktory, vstupy pro externí paměťové jednotky či Bluetooth.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 Hatchback 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Mazda 3 Sedan
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků