Nová Mazda2 se předvádí v opravdu rozsáhlé fotogalerii

Seznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogalerie: Nová Mazda2

Letos se segmanet malých aut skutečně pěkně zaplňuje novinkami. Vedle domácí Škody Fabia přišel rovněž Hyundai i20, Opel Corsa a právě také Mazda2, která se představuje na dalších fotkách a s dalšími technickými údaji. Tentokrát se jedná o evropské provedení, které nás bude zajímat nejvíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V závisloti na motoru a výbavě můžete mít třeba automatickou převodovku, navigační systém nebo head-up displej. Ještě čekáme na přesnou specifikaci výbavy pro český trh

Základní technické údaje nové Mazdy2 jsme si už představili v samostatném článku. Připomínáme, že se stále spoléhá na klasický benzínový motor s atmosférickým sáním, tentokrát na čtyřválec o objemu 1,5 l ve třech verzích, a jeden turbodiesel 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejslabší motor 1,5 l má nižší kompresní poměr a jednodušší (a levnější) výfukový systém. Hmotnost prázdné Mazdy 2 v základním provedení se vejde do jedné tuny

Všechny motory mají šestnáctiventilový rozvod poháněný řetězem, což sice některé značky dokázaly v poslední době dost zdiskreditovat, ale předpokládáme, že u Mazdy bude spolehlivost tohoto systému v pořádku.

Manuální převodovky jsou pěti nebo šestirychlostní podle motoru, k vybraným motorům pak bude možné objednat i šestistupňový automat. Ten prozatím Mazda nabízí k prostřední verzi benzínové patnáctistovky. Nová Mazda2 jezdí v základu na plechových 15" kolech, ale podle výbavy dostanete také hliníkové patnáctky nebo šestnáctky.

Design | Mazda | Sedany

Facelift Mazdy6 předčasně odhalen. Žádnou revoluci nečekejte

Co se podvozku týče, nečekejte revoluci. Vpředu jsou klasické vzpěry MacPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou. Přední brzdy jsou kotoučové o průměru 258 mm, zadní bubnové mají průměr 200 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda v komunikaci hodně vyzdvihuje, že „dvojka“ má jiné proporce než většina malých aut – dlouhou kapotu a kabinu posazenou opticky dozadu

V otázce pasivní i aktivní bezpečnosti nenechává Mazda2 nic náhodě. Má samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stabilizační systém, stejně tak čelní, boční a hlavové airbagy, což už je dnes nutný standard. Navíc je možné auto vybavit systémem hlídání mrtvých úhlů v zrcátkách a vybočení z jízdního pruhu, automatickými dálkovými světly či systémem nouzového brzdění, který funguje v rychlostech 4 až 30 km/h a má zabránit běžným městským ťukancům.

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. točivý moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
rozvod DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz
vrtání x zdvih mm 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 76,0 x 82,6
kompresní poměr 12,0:1 14,0:1 14,0:1 14,8:1
převodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
max. rychlost 171 km/h 183 / 177 km/h 200 km/h 178 km/h
zrychlení 0-100 km/h 12,1 s 9,4 / 12,0 s 8,7 s 10,1 s
spotřeba l/100 km 4,7 4,5 / 4,8 4,9 3,4
emise CO2 110 105 / 112 115 89
pohotovostní hmotnost 1045 kg 1050 / 1075 kg 1055 kg 1115 kg
délka 4060 mm
šířka (vč. zrcátek) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rozvor 2570 mm
objem palivové nádrže 44 l
Následující kapitola
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2009
Stav: 78 486 km
Cena: 164 000 Kč
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 6 2.184
Rok výroby: 2011
Stav: 190 412 km
Cena: 129 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků