Nová Mazda2 se předvádí v opravdu rozsáhlé fotogalerii

Seznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogalerie: Nová Mazda2

Letos se segmanet malých aut skutečně pěkně zaplňuje novinkami. Vedle domácí Škody Fabia přišel rovněž Hyundai i20, Opel Corsa a právě také Mazda2, která se představuje na dalších fotkách a s dalšími technickými údaji. Tentokrát se jedná o evropské provedení, které nás bude zajímat nejvíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V závisloti na motoru a výbavě můžete mít třeba automatickou převodovku, navigační systém nebo head-up displej. Ještě čekáme na přesnou specifikaci výbavy pro český trh

Základní technické údaje nové Mazdy2 jsme si už představili v samostatném článku. Připomínáme, že se stále spoléhá na klasický benzínový motor s atmosférickým sáním, tentokrát na čtyřválec o objemu 1,5 l ve třech verzích, a jeden turbodiesel 1,5 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejslabší motor 1,5 l má nižší kompresní poměr a jednodušší (a levnější) výfukový systém. Hmotnost prázdné Mazdy 2 v základním provedení se vejde do jedné tuny

Všechny motory mají šestnáctiventilový rozvod poháněný řetězem, což sice některé značky dokázaly v poslední době dost zdiskreditovat, ale předpokládáme, že u Mazdy bude spolehlivost tohoto systému v pořádku.

Manuální převodovky jsou pěti nebo šestirychlostní podle motoru, k vybraným motorům pak bude možné objednat i šestistupňový automat. Ten prozatím Mazda nabízí k prostřední verzi benzínové patnáctistovky. Nová Mazda2 jezdí v základu na plechových 15" kolech, ale podle výbavy dostanete také hliníkové patnáctky nebo šestnáctky.

Sedany | Design | Mazda

Facelift Mazdy6 předčasně odhalen. Žádnou revoluci nečekejte

Co se podvozku týče, nečekejte revoluci. Vpředu jsou klasické vzpěry MacPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou. Přední brzdy jsou kotoučové o průměru 258 mm, zadní bubnové mají průměr 200 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda v komunikaci hodně vyzdvihuje, že „dvojka“ má jiné proporce než většina malých aut – dlouhou kapotu a kabinu posazenou opticky dozadu

V otázce pasivní i aktivní bezpečnosti nenechává Mazda2 nic náhodě. Má samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stabilizační systém, stejně tak čelní, boční a hlavové airbagy, což už je dnes nutný standard. Navíc je možné auto vybavit systémem hlídání mrtvých úhlů v zrcátkách a vybočení z jízdního pruhu, automatickými dálkovými světly či systémem nouzového brzdění, který funguje v rychlostech 4 až 30 km/h a má zabránit běžným městským ťukancům.

  Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-G 1.5 Skyactiv-D 1.5
max. výkon 55 kW (75 k)
v 6000 ot/min
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min
max. točivý moment 135 Nm
v 3800 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
148 Nm
v 4000 ot/min
220 Nm v
1400-3200 ot/min
rozvod DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz DOHC, řetěz
vrtání x zdvih mm 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 74,5 x 85,8 76,0 x 82,6
kompresní poměr 12,0:1 14,0:1 14,0:1 14,8:1
převodovka 5 man 5 man / 6 at 6 man 6 man
max. rychlost 171 km/h 183 / 177 km/h 200 km/h 178 km/h
zrychlení 0-100 km/h 12,1 s 9,4 / 12,0 s 8,7 s 10,1 s
spotřeba l/100 km 4,7 4,5 / 4,8 4,9 3,4
emise CO2 110 105 / 112 115 89
pohotovostní hmotnost 1045 kg 1050 / 1075 kg 1055 kg 1115 kg
délka 4060 mm
šířka (vč. zrcátek) 1695 (1983) mm
výška bez antény 1495 mm
rozvor 2570 mm
objem palivové nádrže 44 l
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Mazda2
  2. Fotogalerie: Nová Mazda2
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 40 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků