Kapitoly článku:
Letos se segmanet malých aut skutečně pěkně zaplňuje novinkami. Vedle domácí Škody Fabia přišel rovněž Hyundai i20, Opel Corsa a právě také Mazda2, která se představuje na dalších fotkách a s dalšími technickými údaji. Tentokrát se jedná o evropské provedení, které nás bude zajímat nejvíc.
V závisloti na motoru a výbavě můžete mít třeba automatickou převodovku, navigační systém nebo head-up displej. Ještě čekáme na přesnou specifikaci výbavy pro český trh
Základní technické údaje nové Mazdy2 jsme si už představili v samostatném článku. Připomínáme, že se stále spoléhá na klasický benzínový motor s atmosférickým sáním, tentokrát na čtyřválec o objemu 1,5 l ve třech verzích, a jeden turbodiesel 1,5 l.
Nejslabší motor 1,5 l má nižší kompresní poměr a jednodušší (a levnější) výfukový systém. Hmotnost prázdné Mazdy 2 v základním provedení se vejde do jedné tuny
Všechny motory mají šestnáctiventilový rozvod poháněný řetězem, což sice některé značky dokázaly v poslední době dost zdiskreditovat, ale předpokládáme, že u Mazdy bude spolehlivost tohoto systému v pořádku.
Manuální převodovky jsou pěti nebo šestirychlostní podle motoru, k vybraným motorům pak bude možné objednat i šestistupňový automat. Ten prozatím Mazda nabízí k prostřední verzi benzínové patnáctistovky. Nová Mazda2 jezdí v základu na plechových 15" kolech, ale podle výbavy dostanete také hliníkové patnáctky nebo šestnáctky.
Co se podvozku týče, nečekejte revoluci. Vpředu jsou klasické vzpěry MacPherson, vzadu kliková náprava s torzní příčkou. Přední brzdy jsou kotoučové o průměru 258 mm, zadní bubnové mají průměr 200 mm.
Mazda v komunikaci hodně vyzdvihuje, že „dvojka“ má jiné proporce než většina malých aut – dlouhou kapotu a kabinu posazenou opticky dozadu
V otázce pasivní i aktivní bezpečnosti nenechává Mazda2 nic náhodě. Má samozřejmě ABS, kontrolu trakce a stabilizační systém, stejně tak čelní, boční a hlavové airbagy, což už je dnes nutný standard. Navíc je možné auto vybavit systémem hlídání mrtvých úhlů v zrcátkách a vybočení z jízdního pruhu, automatickými dálkovými světly či systémem nouzového brzdění, který funguje v rychlostech 4 až 30 km/h a má zabránit běžným městským ťukancům.
|
Skyactiv-G 1.5 |
Skyactiv-G 1.5 |
Skyactiv-G 1.5 |
Skyactiv-D 1.5 |
max. výkon |
55 kW (75 k)
v 6000 ot/min |
66 kW (90 k)
v 6000 ot/min |
85 kW (115 k)
v 6000 ot/min |
77 kW (105 k)
v 4000 ot/min |
max. točivý moment |
135 Nm
v 3800 ot/min |
148 Nm
v 4000 ot/min |
148 Nm
v 4000 ot/min |
220 Nm v
1400-3200 ot/min |
rozvod |
DOHC, řetěz |
DOHC, řetěz |
DOHC, řetěz |
DOHC, řetěz |
vrtání x zdvih mm |
74,5 x 85,8 |
74,5 x 85,8 |
74,5 x 85,8 |
76,0 x 82,6 |
kompresní poměr |
12,0:1 |
14,0:1 |
14,0:1 |
14,8:1 |
převodovka |
5 man |
5 man / 6 at |
6 man |
6 man |
max. rychlost |
171 km/h |
183 / 177 km/h |
200 km/h |
178 km/h |
zrychlení 0-100 km/h |
12,1 s |
9,4 / 12,0 s |
8,7 s |
10,1 s |
spotřeba l/100 km |
4,7 |
4,5 / 4,8 |
4,9 |
3,4 |
emise CO2 |
110 |
105 / 112 |
115 |
89 |
pohotovostní hmotnost |
1045 kg |
1050 / 1075 kg |
1055 kg |
1115 kg |
délka |
4060 mm |
šířka (vč. zrcátek) |
1695 (1983) mm |
výška bez antény |
1495 mm |
rozvor |
2570 mm |
objem palivové nádrže |
44 l |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5