Nová Mazda MX-5 už má další tuning. Tentokrát se zvedl i výkon

Nestačí vám výkon Mazdy MX-5? Zavolejte do BBR, s tímto problémem vám rádi pomohou.

Tuningová společnost BBR začala nabízet balíček úprav na novou Mazdu MX-5, který se nezaměřuje na výrazné stylingové modifikace, ale výhradně na tuning motoru. A rovnou si můžete vybrat, jestli chcete posílit základní patnáctistovku, nebo větší dvoulitr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce BBR vynechal křídla a další zbytečnosti a soustředil se na motor. Poladí vám základní jednotku 1,5 l i silnější dvoulitr. Výkon můžete dostat až na 192 koní

Kit pojmenovaný jako BBR Super 160 je k dispozici na motor 1.5 SkyActiv. Vlastně se jedná jen o novou řídící jednotku, která zvedne výkon o 15 kW a točivý moment o 20 Nm. Mazda MX-5 tak může mít až 111 kW (151 k) a 170 Nm bez velkého zásahu do motoru. Čiptuning stojí 495 britských liber (18 800 korun).

Podobný kit je k dispozici i na silnější dvoulitr. Opět se jedná jen o upravený řídící počítač a balíček se jmenuje BBR Super 175+. Výsledkem je nárůst výkonu o 12 kW a točivý moment vzroste o 13 Nm na konečné hodnoty 130 kW (177 k) a 213 Nm. I tato úprava stojí 495 liber.

Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mazda | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Pokud je vám i tohle málo, BBR nabízí rozsáhlejší přestavbu motoru pojmenovanou Super 190. Vedle upravené řídící jednotky dostanete nové sání, jiné výfukové svody a také laděnou koncovku výfuku. Výkon dvoulitrového čtyřválce vzroste na 141 kW (192 k) a točivý moment na 238 Nm. Cena této úpravy je 1995 liber, čili 75 800 korun.

Tuner BBR nabízí i o 30 mm snížený podvozek a celou sadu různých brzdových destiček a kotoučů, což ocení především amatérští závodníci. V nabídce je i několik typů odlehčených kol a spousta dalších více či méně užitečných detailů.

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 430 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2013
Stav: 174 060 km
Cena: 350 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků