O nové Mazdě MX-5 už byly popsány stohy papíru a vydány megabajty dat. Přesto si pojďme připomenout to nejdůležitější, co známe. Vývoj probíhal spolu s Alfou Romeo, která má na stejných základech postavit vlastní roadster s pohonem zadních kol. Sdílení vývoje a platformy pomůže automobilkám rozložit náklady a tím ušetřit.
Mazda MX-5 je až o 100 kg lehčí než předchůdce, základní model by se měl se svou suchou hmotností dostat pod jednu tunu. Nová patnáctistovka Skyactiv s atmosférickým sáním by tak mohla roadsteru stačit. Kouzlo MX-5 stejně nikdy nebylo v drtivé dynamice, ale spíše ve vyváženosti. Doufejme, že se i nový model bude držet této tradice.
Nová MX-5 je o 105 mm kratší, ale rozvor se zkrátil jen o 15 mm. Auto je i nižší, ale také širší a bude mít níže položené těžiště. Ještě neznáme přesné technické specifikace, ale patnáctistovka by mohla nabídnout kolem 140 koní a dvoulitr, který bude k dispozici jen na některých trzích, až 180 koní. Oba motory samozřejmě pohání zadní kola přes manuální nebo na přání automatickou převodovku.
Mazda MX-5 nebude k dispozici jako kupé s pevnou střechou, ani nebude mít pevnou stahovací střechu. Bude to jen a pouze roadster s plátěnou střechou. Ovšem nikdo ještě neví, jak to bude s případným faceliftem, rozhodnou samozřejmě zákazníci a jejich poptávka. Základní cena by se mohla vejít do 700 000 korun, ale to jenom spekulujeme.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5