Nová Mazda MX-5 poprvé naživo

O nové Mazdě MX-5 už byly popsány stohy papíru a vydány megabajty dat. Přesto si pojďme připomenout to nejdůležitější, co známe. Vývoj probíhal spolu s Alfou Romeo, která má na stejných základech postavit vlastní roadster s pohonem zadních kol. Sdílení vývoje a platformy pomůže automobilkám rozložit náklady a tím ušetřit.

Technika | Sportovní auta | Mazda

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Mazda MX-5 je až o 100 kg lehčí než předchůdce, základní model by se měl se svou suchou hmotností dostat pod jednu tunu. Nová patnáctistovka Skyactiv s atmosférickým sáním by tak mohla roadsteru stačit. Kouzlo MX-5 stejně nikdy nebylo v drtivé dynamice, ale spíše ve vyváženosti. Doufejme, že se i nový model bude držet této tradice.

Nová MX-5 je o 105 mm kratší, ale rozvor se zkrátil jen o 15 mm. Auto je i nižší, ale také širší a bude mít níže položené těžiště. Ještě neznáme přesné technické specifikace, ale patnáctistovka by mohla nabídnout kolem 140 koní a dvoulitr, který bude k dispozici jen na některých trzích, až 180 koní. Oba motory samozřejmě pohání zadní kola přes manuální nebo na přání automatickou převodovku.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Mazda MX-5 nebude k dispozici jako kupé s pevnou střechou, ani nebude mít pevnou stahovací střechu. Bude to jen a pouze roadster s plátěnou střechou. Ovšem nikdo ještě neví, jak to bude s případným faceliftem, rozhodnou samozřejmě zákazníci a jejich poptávka. Základní cena by se mohla vejít do 700 000 korun, ale to jenom spekulujeme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků