Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Mazda sice již představila novou generaci modelu MX-5, ale mnoho podrobností nepřidala. Ty se dozvíme nejpozději na pařížském autosalonu, nicméně už teď kolují po internetu neoficiální informace upřesňující základní techniku. Mazda MX-5 údajně dostane hmotnost 1020 kg a benzinovou patnáctistovku naladěnou na 96 kW (130 k).

Video | Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Mazda

Mazda MX-5 čtvrté generace odhalena, je nejkompaktnější v historii

Informace přinesli kolegové ze serveru Motoring, kteří je získali od velmi dobře informovaného zdroje přímo z automobilky. Základní verze MX-5 tedy bude se svou hmotností velmi blízko hranici jedné tuny, k pohonu použije zmíněný čtyřválec, který kromě 96 kW údajně vyprodukuje také více než 144 Nm.

Fascinace | Kabriolety | Mazda

Fotogalerie: Kultovní Mazda MX-5 slaví 25. výročí

Mazda uvažovala také o motorech s objemem 1,6 a 1,8 litru, jenže menší patnáctistovka prý nabízí nejlepší poměr mezi výkonem a spotřebou. Samozřejmě jde o základní motorizaci, později by se měl objevit také dvoulitr SKAYCTIV.

Nová Mazda MX-5 se chce co nejvíce přiblížit první generaci. Auto je o plných 105 mm kratší než dosluhující verze, zároveň ale nabídne o 55 mm větší šířku a o 50 mm delší rozvor náprav.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků