Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Na světě jsou oficiální materiály o další novince, která je k vidění na autosalonu v Los Angeles. Po sérii neoficiálních obrázků vám můžeme nabídnout kompletní představení nové generace Mazdy CX-9. Ta bude zájemce lákat na prostorný sedmimístný interiér, na techniku Skyactiv nebo na nový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru.

SUV | Mazda | Design

Mazda CX-9: Podoba nové generace předčasně odhalena

CX-9 je na pohled přesně podle očekávání přifouknutá CX-5. Oproti předchozí generaci je vůz o 30 mm kratší, nicméně pořád svou délkou přesahuje hranici pěti metrů (5065 mm). O 55 mm prodloužila Mazda také rozvor náprav, zatímco přední převis byl zkrácen o 59 mm a ten zadní o 25 mm. Jako každá Mazda z poslední doby má i CX-9 dlouhou kapotu. Designéři totiž posunuli přední sloupky o deset centimetrů dozadu. V nabídce budou disky o velikosti 18 nebo 20 palců.

SUV | Premiéry | Mazda | Autosalony

Mazda CX-5 má za sebou facelift a dostala nový motor

Také CX-9 přirozeně používá coby svůj základ technologie Skyactiv a to kromě jiného znamená nižší hmotnost. V konfiguraci s pohonem přední nápravy má být vůz lehčí o 90 kg ve srovnání s předchozí generací, u čtyřkolky to je dokonce 130 kg. Kromě toho bude nová CX-9 také velmi tichá. Mazda ve své tiskové zprávě upozorňuje na množství izolačního materiálu nebo na 4,8 mm tlustá skla. Celkově je interiér tišší o 12 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová CX-9 designově navazuje na své menší a starší sourozence. Vůz nabídne tři řady sedadel, množství bezpečnostních asistentů a přeplňovaný motor

Hlavní novinku ovšem najdeme pod kapotou, kam se nastěhoval nový přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten nabízí maximální výkon 184 kW (250 k) a vrchol točivého momentu 420 Nm. Mazda se rozhodla pro přeplňovanou jednotku kvůli tomu, že majitelé takto velkých SUV údajně chtějí zrychlení od nízkých otáček. Tomu také odpovídá i naladění čtyřválce. Točivý moment nastupuje v plné síle od 2000 ot./min a výkonové maximum je k dispozici už při 5000 ot./min.

SUV | Mazda | Byznys | Kombi | První svezení

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Samozřejmě v nabídce nesmí chybět ani zástup asistentů. CX-9 může mít hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, automatická dálková světla, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém a tak dále. Novinka se začne prodávat na jaře příštího roku. Do Evropy primárně určená není, ale uvidíme, zda se tu třeba na chvíli neobjeví podobně, jako se to několikrát stalo u končící generace

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 220 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 155 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků