Nová Kia Sportage: pod kapotou s výkonným turbodieselem (spy photos)

Stále pořádně maskovaná, ale aspoň s novými informacemi. Tak to nyní vypadá s novou Kiou Sportage, která by se měla světu představit již v blízké budoucnosti. Pod její kapotou se totiž objeví silnější dvoulitrový turbodiesel 2,0 CRDi s výkonem 135 kW/184 k, který bude možno kombinovat také se šestistupňovým automatem. Není pochyb o tom, že právě verze spalující naftu budou u nás nejpopulárnější - automobilka přitom nasadí pro pohon Sportage i benzínový šestiválec, zatím však nevíme, zda bude k dispozici jen pro USA či nikoli.

Jen pro rekapitulaci, Kia vyslala model Sportage do světa v roce 1995 a nyní brázdí silnice její druhá generace (od roku 2005), která vyrostla ve všech rozměrech. Ta se postupně dočkala několika faceliftů, nyní je proto na řadě generace třetí. Víc informací by měla automobilka uvolnit v blízké době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Kia Sportage dostane pod kapotu výkonnější verzi naftového dvoulitru

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků