Nová Kia Sorento sází na větší prostor a více pohodlí [první jízdní dojmy]

38 komentářů

Petan
19. února • 21:59

Ano, kupce si jistě najde, ale pro tu cenu tohohle auta, nebudu tím kupcem já

Josef
18. února • 18:50

Je to hezké a povedené auto, které si své kupce jistě najde. Je zajímavé sledovat, jak se korejské značky stále zlepšují a jak si dokázaly vydobýt místo na světovém automobilovém trhu.

Tom
17. února • 7:35

Skoda ze tam neni vice o motoru, vypada dobre. To zrychleni je ok, vyssi auta pocitove vzdy pusobi lineji. Exterier super, prostredni panel se mi nelibi. Cena, no Freemont v plne vybave stoji cca 740 k a to ma v teto cene jak naftu tak benzinovy sestivalec. Ale zajimave auto to urcite je.

tt
21. února • 15:37

praveze zrychlenie vo vyssom aute pocitovo je silnejsie nez v malom... totiz ked sa taka masa rozpohybuje cca do 10s na 100km/h tak to paradoxne posobi o dost rychlejsie nez v skutocnosti...

adela
17. února • 6:45

je to pekne auto ale drake

adela
17. února • 6:45

hhhghh

František Koudelka
16. února • 17:14

Když myslíte teda, do počtu jako myslíte teda, tak jestli jako myslíte že v zájmu celku snad, tak já bych to teda do počtu, kdyby to auto radši vzal někdo jinej :-D :-D :-D

Zelí
16. února • 17:08

Nejpovedenější designový kousek Petera Schreyera u jižních kimovců. Je to velmi vyvážené a je tam všechno, co přišlo s Schreyerem z audi. Skoro bych řekl, že je to nejpovedenější SUV ve střední velikosti vůbec. Je mi to sympatičtější než wartburg od RR.
Jenom ještě malá perlička na závěr. I k jižním kimovcům dorazil nejmodernější koncept návrhu designu přístrojové desky... původně z passatu z roku 2004. Takže cesta do koreje trvala 10 let.

LOL
16. února • 21:30

co se vnějšího designu týká, tak nejhezčí je jednoznačně nový Carnival. Sorento nevypadá špatně, ale to prostě jen další SUV, kterých po silnicích jezdí bambilion.Co se konceptu desky týká, tak rozvržení budíků, kapličky a středového panelu je prostá evoluce vzhledu, který používali prokazatelně už od roku 2004 (Sorento, Carens) - doporučuju si projít google s obrázky.

Zelí
17. února • 8:43

Rozvržení budíků nemá se základním designem přístrojové desky nic, nic, nic společného. Jde o zakladní tvarové rozvržení. Použití rychloměru a otáčkoměru bychom našli v autech v době, kdy korejci koukali maximálně na ocas vodního buvola.

Josef
17. února • 22:10

Ty jsi milé Zelí ale zábavný človíček :-) Součástí každého designu (tedy i "základního", protože po něm následuje "podrobný", "dílčí" a nakonec "finální" design a dohromady "design": všechno má svůj "základ", víš Zelí?) přístrojové desky je i rozvržení budíků (přístrojů a ukazatelů). Co se týče konkrétních "budíků", jejich počet a druh procházel procesem přirozeného technického vývoje a priorit v jednotlivém stádiu technologické evoluce a samozřejmě i módy v rámci vývoje automobilismu. Proto se objevovaly na přístrojových deskách voltmetry, teploměry oleje, měřidla tlaku kompresoru, teploty oleje, větší, či menší ciferníky hodin a samozřejmě různé světýlka a žárovičky a nejrůznější tvary stupnic rychloměrů, atp. A budíky byly kulaté, "čtveraté", obdélníkové a různě "šišaté", v tubusech, v různých chromovaných či lakovaných rámečcích, atd. Buď klidný, milé Zelí, to ty nikdy nepochopíš...;-)
Ovšem tvůj pojem "základní tvarové rozvržení", to je sama dokonalost, dalo by se říct, že přímo "zelnost". Lze pochopit a uvažovat pojem "základní tvary" přístrojové desky, dále pojem "rozvržení" či "uspořádání" přístrojů (budíků) a "ovladačů" na přístrojové desce, nebo snad i "tvarový návrh" přístrojové desky. Ovšem, to co zde předvádíš, milé Zelí, to je tedy síla...Ještě mne napadla polemika milé Zelí, v Česku (Československu) jsme sice s rozvojem automobilismu dříve začali než Korejci, ale na druhou stranu jsme v Česku dřív skončili. Nebýt Němců a i těch Korejců, tak bychom možná dnes místo výroby aut koukali na ten tvůj příkladný "ocas vodního buvola". Co je tedy podle tebe lepší - my Čechoslováci nebo Korejci? ty jeden "šovinisto". ;-)

Zelí
18. února • 9:53

Napadá mě jediné. Asi nějaká duševní porucha.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
18. února • 18:46

To se divím, že tě Zelí vůbec něco napadá. Tvoje mozková výkonnost je nízká, protože tě napadlo pouze "jediné". Navíc prokazuješ svoji nezpůsobilost analyzovat skutečnosti, protože z toho, co jsem napsal, vydedukovat, že u mně jde o duševní poruchu, to je opravdu komické a vysvětluje to, že jsi úplně mimo nejen ve vnímání reality v oblasti automobilismu, o které se probírají informace na "informačním portálu" autorevue.cz.
Především ti připomínám tvůj šovinismus - útoky na všechno "korejské", "americké" nepěkným znevažujícím způsobem a překrucováním a naprostým deformováním objektivních skutečností. Copak by nebylo lepší prokázat radost a pochválit, když se něco podaří někomu jinému než Mercedesu nebo Škodě?
Teď ti připomenu fakta, které jsi dne 21.12 2014 uvedl v diskusi zde na Autorevue :
"Stačí se podívat na technickou úroveň aut vyráběných a prodávaných v usa v posledních 30 ti letech. Hlouběji nemusíme, ale i tam je to stejné. Pokud se amíci pokusí něco z těch pikslí prodávat v evropě tak zjistí, že je to neprodejné, protože je to nekonkurenceschopné. Takže to po čase stáhnou z prodeje. USA je po technické stránce zaostalý trh. To není žádný objev, to je desetiletí trvající stav."
A já jsem ti odpověděl:
Milé zelí, nechtěl jsem reagovat, ale nedalo mi to. Tvůj poslední příspěvek potvrdil to, co jsi i jinými příspěvky o sobě potvrdil – máš malé znalosti, máločemu opravdu kolem aut rozumíš a pouze puberťácky „kibicuješ“. Tak tedy hezky popořádku. Vrátím se k mé větě, na kterou jsi reagoval a jejíž obsah jsi zpochybnil: „Je též zajímavé, že nejcennější značky výrobců aut jsou i na špici prodejů na nejnáročnějším trhu v USA.“
Abych mohl něco v případě náročnosti trhu posuzovat, musím definovat účastníky trhu a jejich projev. Nejnáročnější trh USA charakterizují 4 účastníci – zákazníci, výrobci (značky, prodejci), spotřebitelské svazy a právní ochrana.
Vezmeme nejdříve zákazníky v USA, jak se chovají a jak jsou nároční, co požadují na trhu aut. Úvodem nejvýmluvnější argument - nejprodávanější auta v USA : 1. Ford F-series, 2. Chevrolet Siverado, 3. Toyouta Camry, 4.Honda Accord, 5. Ram Pick-up, 6. Honda Civic, 7.Nissan Altima, 8. Honda CR-V, 9.Toyouta Corolla, 10. Ford Escape. Milé Zelí, vidíš tam v první desítce někde uvedenou Škodu Fabii, Dacii Logana, VW Polo, Ford Fiestu, nebo nějaká jiná podobná „levná“ jednoduchá auta? Nevidíš! Tedy zde mezi nejprodávanějšími auty v USA vidíš, co američtí zákazníci na trhu v USA žádají a jak jsou nároční. Dále je pro americký trh typické, že se auta nabízejí v plné výbavě a přiobjednávají se tak akorát sedačky v kůži, vyhřívání sedaček, špičkové Soud systémy a zvláštní barva. Američan vybere ze dvou motorů (silný nebo silnější) a ze 2 až 5 výbav a víc neřeší. Nikdy nesedí u obchodníka, nebo na internetu a nedohaduje se, jestli si připlatí loketní opěrku nebo něco jiného, co má každé moderní nové auto mít jako základ. Samozřejmě si vybírá ze spousty značek na trhu a ještě větší spousty modelů. A dovede si vybrat, podívej se milé Zelí na počty v USA prodaných Porsche, BMW, Mercedes Benz, Rolls Royce, Ferrari, Maserati, atd. To hovoří jednoznačně o jeho nárocích a tím i o tom, že USA trh je nejnáročnější (pozn.- ne největší trh, počtem vozů se na 1.místo dostala Čína…).
Teď si probereme účastníka trhu – výrobce. Můžeš si být jistý, že výrobci, aby se v USA prosadili, musí být hodně dobří a musí dobře rozvážit, s čím na americký trh přijdou. Podívej se na nabídky Toyota, Lexus, Honda , Accura, Ford, apod. na amerických serverech u amerických dealerů a uvidíš. Potom se podívej, co nabízí například v Česku naše Škoda a třeba i ten Lexus nebo ta Honda, Acura, Infinity apod a srovnej to nabídkou na trhu v USA. Potom se zamysli a ještě popřemýšlej o tom, jak jsi komentoval můj příspěvek. Jako dobrý příklad chování firmy na trhu USA jsou web stránky Volkswagenu, jak jsou jiné ve srovnání s evropskými a co nabízí. www.vw.com/models/golf . Jako nejmenší auto tam VW nabízí ne Polo, ale Golfa a s motory v benzinu minimálně 1.8 TSI a v naftě 2.0. Podobně je to i u Passata, kde je nabízen i 6 válec. Výbava? Plná palba, američan se nebude přece ztrapňovat jako Evropan a přemýšlet, co všechno má do auta namontovat. Od toho je výrobce, který musí mít vykoumané, co je ke spokojenému a bezpečnému používání moderního auta potřebné. Američan neztrácí čas hledáním v katalogu a vybíráním a rozhodováním mezi 6 motory s volbou jestli si má vybrat slabý, slabší nebo nejslabší. Zkrátka vybere si mezi dobrým (silným) a ještě lepším (silnějším). To, co je dobrý motor, to ponechá na výrobci – to je také ta náročnost trhu. No a výrobce nemůže přijít na trh USA s „polotovarem“ nebo něčím problémovým. Na takovou chybu v historii doplatila řada značek. Proto také VW nenabízel (a zatím) ani v USA nenabízí 1,2 TSI, 1,4 TSI apod. U VW moc dobře vědí, co si v USA si mohou dovolit nabídnout a podle toho má i jiné web stránky třeba v Česku. A v tomto směru přecházím k dalším bodům:
Spotřebitelské svazy – zajímavé organizace v USA, chránící zájmy zákazníků. Z nedávné historie by o své zkušenosti mohl vyprávět Audi, který si nese stín dodnes tím, že včas a důrazně nereagoval na kritiku na z hlediska spotřebitele významný technický problém. Skoro nic tam následně neprodal. Své by mohla hovořit i Toyota s pověstným problémem s brzdou RAVky, kdy údajně místo brzdění auto zrychlovalo.… A nyní přecházím k následnému, které souvisí s tímto odstavcem:
Právní ochrana – dovedeš si vůbec představit, co znamenají v USA pro výrobce a pro obchodníka případné soudní spory? Jako příklad opět uvedu tu Toyotu s tím problémem, že zákaznici auto nebrzdilo a naopak zrychlovalo a měla nehodu…. A jaký byl výsledek sporu? (Já si osobně myslím, že ta ženská si spletla plyn s brzdou, ale výsledek „šetření“ byl jiný…) Toyota raději vše nakonec vyřešila tak, aby bylo vše „uklizeno“.
A úplně na závěr připomínka k tomu, jak se ti zásadně pletou pojmy, co je to náročnost trhu a co technická úroveň. Já jsem zmiňoval pouze tu náročnost trhu s auty v USA ve smyslu jak je náročný americký zákazník. Když tedy rozebereme ten pojem technická úroveň, ty si opravdu myslíš, že „auta vyráběná a prodávaná v USA v posledních 30 letech“ mají špatnou technickou úroveň? To jsi mne tedy opravu pobavil. Tak si zapamatuj důležitou skutečnost, že přímo v USA vyrábí auta řada japonských, evropských a i těch korejských automobilek (tak jako u nás v Česku v Boleslavi, v Kolíně a v Nošovicích). Podle toho, co tam v USA vyrábí a co dodávají na trh s auty, rozhodně nelze tvrdit, že jsou zaostalá a že mají špatnou technickou úroveň. Pokud jsi uvažoval tradiční americké značky, tak bys též mohl trošku přemýšlet a zjistil bys, že je vše jinak, než se domníváš. Třeba ten Ford – tato značka má továrny po celém světě stejně jako VW nebo Toyota. Součástí globalizace světa je i globalizace kapitálu a tak je někdy poměrně těžké říci, o jakou automobilku se vlastně v konkrétním případě jedná (třeba dnes Fiat vlastní jeden významný koncern v USA…) . Proč by tedy ten zmíněný Ford měl všechno vyvážet z USA do Evropy, když v Evropě přesně podle požadavků evropského trhu vyrobí to, co tento konkrétní trh žádá (Fiestu, Focuse,…). Jinak do Evropy se z USA vyváží pro fajnškmekry například Dodge Viper, Dodge Challenger, Ford Mustang a třeba by tě mohlo něco zajímat ohledně Cadillac (přečti si http://www.autorevue.cz/cadillac-predstavuje-nove...... ... ), nebudu uvádět jiná auta a jiné příklady, myslím si, že bych jich našel dost. Ale třeba se podívej na http://www.teslamotors.com/models...... , myslím si, že to je dostatečný důkaz o tom, že tvůj názor cituji tě: „USA je po technické stránce zaostalý trh. To není žádný objev, to je desetiletí trvající stav.“ - má velké trhliny. Inovace a vývoj aut v USA (a nejen aut) a výzkum obecně má v americké společnosti své důležité místo.
Vše výše uvedené je dostatečným vysvětlením toho, že tvoje reakce ve zdejší diskusi zde dne 19.12. na můj příspěvek a mé sdělení o nejnáročnějším trhu v USA, cituji tě: „Nejnáročnější trh aut v USA. To jsi teda komik. To jsi vytáhl z rybníka botu a ne kapra.“ by se dal otočit proti tobě. To mi ale není zapotřebí, protože ty sám sebe deklasuješ ve všech diskusích na úroveň, kterou si zasloužíš.
Souhrnně vzato, i podle počtu příspěvků zde na Autorevue, vystupuje holý fakt, že se zde nic opravdu konkrétního užitečného a nového člověk nic nedozví, a že se zde projevuje naprostá motoristická doba kamenná protknutá fanatismem ve vnímání aut a značek, zejména aut Škoda. V USA se rozhodně nestane, aby více jak 30 procent trhu obsadila jediná značka, aby se v první desítce aut objevila taková „kvalita“ (a náročnost zákazníků), která odpovídá situaci (a náročnosti) na českém trhu. Zde se budou lidičky dohadovat, jestli to, či ono auto (nebo motor) lepší, i když je rozdíl v akceleraci „propastných“ 0,5 sec a v max. rychlosti 2 km/hod a budou sdělovat, že takový rozdíl dává právo sdělit, že ten a ten motor je „lepší“, když statisticky a prakticky vzato se jedná o stejné hodnoty (diskuse Fabia/Hyudai I20). V takových případech se zde přece nepíše o závodních autech a výsledcích ze závodu, kde 0,5 sec opravdu znamená vítězství. To je opravu k smíchu."Myslel jsem, že tvoje inteligence a smysl pro realitu není na úrovni blízké nule a že se nad sebou trochu zamyslíš. Ťukl jsem do tebe i v jiných diskusích, kde ses "předváděl". Bohužel žádný posun, je to marné, je to marné, je to marné. Když jsem psal příspěvek s věcnou argumentací na tvůj názor, že: "USA je po technické stránce zaostalý trh.", to jsem ještě neměl informace z Detroitského Autosalonu. To co se na něm objevilo a ukázalo, co všechno v USA vyrábí a vyvíjí za auta, to by každému trochu myslícímu tvoru, s inteligencí větší než má žížala, muselo dojít, že musí přehodnotit názor a začít chovat se a jednat jinak. Jenže pro Zelí to neplatí. Pokud tedy nejsi vyložený hlupák, tak existuje ještě jedna možnost, že jsi typickým představitelem zapšknutého závistivého primitivního čecháčka, který díky svému komplexu méněcenosti manipuluje a všechno možné, co se mu nelíbí, pomlouvá a znevažuje ve smyslu: "když soused má kozu, tak nic neudělá pro to, aby ji měl také, ale přeje si, aby ta koza sousedovi chcípla." Takovému počínání je velmi blízká propaganda formátu komunistů, nacistů a jiných -istů, kteří lžou všude kde můžou, zapřou klidně i svoji matku a o bílé barvě jsou schopni všude šířit, že se jedná o barvu černou. Bohužel takových jedinců není málo a mám někdy pocit, že se i množí. A proto jsem na tebe reagoval, milé Zelí.Jinak já mám radost ze všech hezkých a povedených aut všech možných značek a nějaké drobné chybičky, které výrobci udělají, tak beru s nadhledem, protože nic na světě není zcela bez chyb. Protože se mi auta líbí a baví mne a cením si výrobců, kteří se snaží a dodávají na trh hezká a dobrá auta, tak musím reagovat na individua, jako jsi například ty Zelí. Hezká a dobrá auta si nezaslouží, aby je urážel někdo takový jako Zelí, protože způsob sdělování názorů takové kategorie "lidí" není nic jiné než urážení, znevažování a pomlouvání, které je hodně vzdálené od sdělení věcného názoru. Takový věcný názor může mít samozřejmě subjektivní obsah hodnocení, ale nesmí znevažovat a urážet někoho, kdo auta umí vyvinout, vyrobit a dokonce i prodat.

dpcstb
16. února • 20:48

exterier velmi dobry, ale vnutro opat azijsky hnus

LOL
16. února • 21:33

Ten "ázijský hnus" je reálně o generaci dál než VW s podobnou cenovkou - kvalitou provedení i materiálem. Navíc kromě středového panelu (který se mi teda vůbec nelíbí svým rozvržením a rozdělením) je velmi pohledný a sedačky vypadají naprosto americky. To nevypadá na německou torturu v pseudosportovních sedačkách.

Josef
16. února • 19:48

Jsi opravdu "znalec" konceptů návrhu designu přístrojové desky, milé Zelí, to se musí nechat.... Můj ty Bože, to je ale síla...

homer
16. února • 18:30

podle mě tenhle hnusák potřebuje radikální facelift ještě před zahájením prodeje

Tomas
16. února • 13:19

Možná, že jsem to přehlédl, ale má to v 5 i 7 místné variantě rezervu?

LOL
16. února • 21:20

KIA dává rezervy zespoda pod nárazník.

Tomas
17. února • 19:17

díky

dave_007
16. února • 10:25

Prave jsem se docetl, ze "Apple nabira experty z automobiloveho prumyslu pro tajny projekt".Nechapu proc takovouto zasadni informaci zdejsi redakce zamlcuje. Vzdyt prave zde je koncentrace expertu naprosto nedostizna. Mistni vseznalci, rozumbradove a vsudybylove by pro Apple jiste byli zasadni investici.A my ostatni bychom to zde snad nejak zvladli.:-D:-D:-D:-D:-D

Zelí
16. února • 11:25

Rozhodli se zlepšit prodeje skleněné placky tím, že na ní našroubují kolečka. Vznikne autíčko na hraní. Na to by nikdo nepřišel, jenom tvořiví amíci v nakouslém jabku. To bude pravá bomba a hlavně si to nechají patentovat po celé zeměkouli.

mpolan
16. února • 13:59

Jo, nechají si patentovat auto...

Zelí
16. února • 16:52

Základ jejich úspěchu je v tom, že si patentují něco, co vymyslel někdo jiný. Dokonce si kdysi v americe nějaký chytrák nechal patentovat spalovací motor a pak léta vybíral od automobilek výpalné. V tom jsou američani machři a mají v tom dlouhou tradici. Není důležité kdo to vymyslí, ale kdo si to nechá patentovat.

Josef
16. února • 19:44

Jo Zelí, my víme, jaký jsi expert a znalec amerického automobilového trhu a úrovně automobilového průmyslu a technického/technologického vývoje v USA. Už ses nám předvedl v jiné diskusi a dokonale ses znemožnil. Asi opravdu platí, že prázdný sud se nejvíce ozývá... To ti opravdu není trapné neustále se zviditelňovat svojí "mozkovou" omezeností na Autorevue? Občas sem nahlédnu a nestačím se divit, co zde předvádíš ty Zelí a tobě podobné "existence". Objektivní realita je ti naprosto cizí, protože ji díky své omezenosti nedokážeš vnímat a tvou rádoby vtipností to jen zdůrazníš. Škoda slov... Ještě že si člověk může něco přečíst (a vidět) jinde. A propo, pokud ses vůbec náhodou kouknul na Detroitský autosalon, tak ani to ti, vidím, nestačilo jako argument, že jsi svými znalostmi (a tím i názory) úplně mimo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
17. února • 9:22

Josefe, vzpamatuj se. Detroitský autosalon. Detroit město automobilů. Nenech se vysmát. To je jenom město duchů.

Josef
17. února • 21:28

Vždyť jsem to už psal, je těžké myslet, když nemáš čím, že, milé Zelí. Já jsem nepsal o městě, ale o autosalonu a o autech a technologiích, které tam v Detroitu byly ukázány a zejména těch technologií a výrobků, které reprezentují USA v oblasti automobilismu. Bylo toho tam ukázáno dost na to, abys přestal psát ty svoje hovadiny a scestné názory na úroveň automobilismu v USA. To, že nečteš relevantní informace a neumíš si je ani vyhledat na netu, je jasné. Čekal jsem, že alespoň ty zprávy z autosalonu v Detroitu tě trochu nakopnou a začneš alespoň trochu myslet a používat zbytky tvé šedé kůry mozkové. Ono ale nic... To je holý fakt, který v diskusích nadále svými reakcemi dokazuješ.

Řidič
17. února • 9:18

Nevím, jak spalovací motor, ale co se týče vynálezu žárovky tak tam evidentně T.A . Edison vynález Nikoly Tesly šlohl a nechal si ho patentovat. Vývoj začal tak, žeTesla vynalezl ale neměl prachy na patentové jednání a spojil se s Edisonem, kterého znal a věděl, že je to pracháč. Dokonce spolu nějaký čas pracovali.

Petr  Griga
18. února • 19:47

Nezlob se, ale je naprostý blábol, že Tesla je vynálezcem žárovky. Napiš alespoň jediný zdroj (třeba i pochybný) odkud si tuto informaci získal. Tesla pro Edisona pracoval na úpravě dynama, což dokázal, ale Edison mu za to nikdy nezaplatil. Ovšem to bylo několik let poté, co byla vynalezena žárovka.

Josef
17. února • 21:41

A z toho soudíš, že Američané všechno ukradli? Vzpamatuj se, nebuď Zelí! Snad ještě nevytáhneš příklad, že Američané ukradli vynález parní lokomotivy, nebo že ji dokonce ukradli v Anglii a odvezli na Divoký Západ a maskovali ji tam pod názvem "Železného oře"...???
Uznej, že třeba procesory do počítačů nikde Američané neukradli a bez těch procesorů bys mohl psát akorát křídou na tabuli a místo diskusí na netu u PC bys mohl diskutovat akorát v hospodě IV. cenové skupiny někde u piva. Nikdo jiný na světě vývoj a výrobu procesorů než Američané nezvládl a vzdali to dokonce i Japonci, kteří se soustředili jen na podpůrné obvody, aby alespoň něco urvali s pověstného koláče technologie a průmyslu IT.

LOL
16. února • 10:46

Chtěli mě, a moc, ale já jim řekl: Tůdle! Rozumy je nejlepší na AR! B-]

LOL
16. února • 10:46

oprava: Rozumy je nejlepší dávat na AR!

dave_007
16. února • 12:30

Clovece, ja mam pod zkratkou 'AR' zafixovano 'Amaterske Radio' a porad se toho nemuzu zbavit. ;-)
Kdyz nad tim tak ale premyslim, do diskusi AR i AR zrejme prispivaji ti sami lide. Napriklad ja! :-)

runner42
17. února • 16:33

Počkej, my nejsme na Amatérské Revue?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
17. února • 20:37

to bys musel jezdit v autě naostro..

dave_007
16. února • 12:32

Nedostatek kvali-fikace v kteremkoliv z oboru mne nemuze odradit od plodneho klebeteni se stejne sikovnym kolegy. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dave_007
16. února • 12:34

Kdo je frajer a umi si udelat sam ze sebe srandu jako ja, at udela krizek. :-D

LOL
16. února • 21:34

dal jsem ti křížek, ale jen proto, že nejlepší na světě, v přilehlé galaxii a vůbec (42) jsem samože já!

Doporučujeme

Články odjinud