Nová Kia Optima dorazila na český trh, myslí i na fleetové zákazníky

Pevnější karoserie, nové naladění podvozku a na přání i nastavitelné tlumiče pérování slibují vyšší kultivovanost. Vedle tří standardních stupňů výbavy tentokrát Kia nabízí i výbavu Business Line.
Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima na českém trhu
  2. Nová Kia Optima: fotogalerie

Kia oficiálně uvedla na tuzemský trh novou generaci sedanu Optima, kterou jsme si poprvé naživo prohlédli na autosalonu ve Frankfurtu. Ačkoliv podoba vozu se radikálně nezměnila, vnější rozměry prozrazují, že v tomto případě nejde o pouhý facelift. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design opět vznikal pod taktovkou Petera Schreyera; nová Optima je ve všech směrech větší než dosavadní model

Při rozměrech 4855 x 1860 x 1465 mm je nová Kia Optima o 100 mm delší, o 25 mm širší a o 10 mm vyšší než dosavadní model. Také rozvor se prodloužil o 10 mm, na 2805 mm. Tomu odpovídá i lepší nabídka místa pro cestující. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle tradiční černé dává nová Optima na výběr také krémovou a šedou kůži

Pevnější karoserie, nové naladění podvozku a na přání i nastavitelné tlumiče pérování slibují vyšší kultivovanost. V nabídce elektronických systémů nechybějí dnes obvyklé asistenční funkce jako adaptivní tempomat, autonomní brzdění před překážkou, systém udržování v pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek. Optima může mít i aktivní parkovací asistent, který zvládne jak podélné, tak příčné parkování.

Kia Optima dostala sportovní verzi GT s výkonem 180 kW

Mnohem méně pestrá než paleta elektronických systémů je paleta motorová. Až do příchodu verze GT bude nová Kia Optima na českém trhu k dostání výhradně s turbodieselem 1.7 CRDi o výkonu 104 kW. S manuální šestistupňovou i dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou uvádí Kia maximální rychlost 203 km/h, automat ale zrychluje na 100 km/h o rovnou sekundu déle (10,0 vs. 11,0 s).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V nabídce elektronických systémů nechybí adaptivní tempomat nebo systém automatického brzdění před překážkou s funkcí rozpoznávání chodců

Vedle tří standardních stupňů výbavy – Comfort, Exclusive, Premium – tentokrát Kia nabízí i výbavu Business Line, zaměřenou na fleetové zákazníky.

Testy | SUV | Kia

Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4: Co se tady nepovedlo?  

Optima Business Line má ve standardu mj. LED denní svícení, 16“ hliníková kola, duální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, navigaci s parkovací kamerou, tempomat nebo kožený volant. 

Další podrobnosti se dozvíte z přiložené tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu
Nová Kia Optima: ceny pro český trh
Stupeň výbavy Motorizace Cena bez DPH Cena včetně DPH
Comfort 1.7 CRDI 566 099 Kč 684 980 Kč
  1.7 CRDI 7DCT 611 554 Kč 739 980 Kč
Exclusive 1.7 CRDI 607 421 Kč 734 980 Kč
  1.7 CRDI 7DCT 652 876 Kč 789 980 Kč
Premium 1.7 CRDI 7DCT 718 992 Kč 869 980 Kč
Business Line 1.7 CRDI 528 909 Kč 639 980 Kč

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima na českém trhu
  2. Nová Kia Optima: fotogalerie
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků