Nová Kia Magentis: ostré rysy, dobrá cena

Omlazený Magentis se dostává na český trh. A nebude útočit jen krásou, jeho základní cena startuje pod 500 000 Kč.

Kia Magentis, na některých trzích označená tradičně Optima, patří také u nás k velmi zajímavým nabídkám v rámci střední třídy. Dobrou zprávou je, že se na této skutečnosti, konstatované třeba již v testu předminulé generace publikovaném zde, nic nezměnilo. Prostorný jihokorejský vůz je nabízen v rámci své kategorie za takřka bezkonkurenční cenu a na některých trzích včetně USA se představil již na počátku tohoto roku. Jedná se skutečně jen o facelift, který přinesl ostřeji a výrazněji řezané tvary a výrazně modifikovaný interiér. Design je dílem vlastního vývojového centra a evropské zákazníky by měl oslovit dynamičtějšími rysy. Úpravy přídě a zádě Magentis prodloužily o 45, resp. 20 mm na celkových 4 800 , rozvor 2 720 mm zůstal zachován. Nové dva odstíny laku zvýšily celkový počet nabízených barev na osm. Přepracovaná palubní deska dostala rudě podsvícený přístrojový štít v podobě tří samostatných tubusů. Změnily se též použité materiály a celek působí relativně svěžím a hodnotným dojmem.

Magentis je nabízen s trojicí konvenčních motorů 2,0i CVVT/120 kW, 2,0 CRDi/110 kW a 2,7i V6 CVVT/142 kW, stupně výbav jsou rovněž tři, a sice Active, Comfort a Exclusive. V řadě Magentis panuje vůbec rovnoměrná, jednoduchá rovnováha a v ceníku vládne magická cifra 40 000.  Základní provedení 2,0i CVVT Active stojí 499 980 Kč a za lepší výbavy se připlácí 40 000 Kč. To je také výše příplatku za vznětový motor CRDi, přičemž rozestupy mezi výbavovými stupni jsou rovněž 40 000 Kč. Nejsilnější motor je nabízen pouze s automatickou převodovkou a je vyhrazen nejvyššímu stupni výbavy Exclusive. Zájemce o šestiválec připlatí ve srovnání s „nafťákem“ ve stejné výbavě, světe div se, 40 000 Kč na velmi zajímavých 659 980 Kč. Automatickou převodovku lze mít za příplatek i k ostatním motorům, přičemž se jedná o konvenční čtyřstupňovou skříň s měničem. A jaký že je příplatek za „automat“? 40 000 Kč...

Systém výbav je opět typicky asijský: doplňkové prvky takřka neexistují, vše je vyhrazeno daným stupňům. I Magentis mro modelový rok 2009 však nabízí velmi rozsáhlou výbavu již v základním stupni Active. Zde naleznete krom jiného šestici airbagů, klimatizaci s manuální regulací, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem, rádio s přehrávačem CD a MP3 a vstupem USB nebo litá kola o průměru 16 palců. Comfort přidává třeba digitální klimatizaci, stabilizační systém, vyhřívaná přední sedadla a větší kola. Exclusive se pak vyznačuje polokoženým čalouněním, elektricky stavitelným sedadlem řidiče nebo parkovacím asistentem a automatickými stěrači, populární xenonové světlomety byste však zde hledali zbytečně. Tempomat je paradoxně vyhrazen vznětovým motorům. 

Kia Magentis nebude zřejmě ani ve své nejnovější generaci v Evropě bestsellerem, natož u nás, třeba na americkém trhu se však jedná o pro značku Kia klíčový model s desítkami tisíc ročně prodanými vozy. Každopádně je to opět důstojný reprezentant jihokorejské tradice s robustní technikou, rozsáhlou výbavou a velmi příznivou cenou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Magentis

 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků